• 1
  • 2
2017-07-31, 20:44
Medlem
schiklgrubers avatar
Eller ja, mig och mig, varenda jävla människa av honkön. Snubbar har hon ingenting emot, det funkar liksom, men mig och alla andra kvinnor hon någonsin träffat har hon sprungit efter och skrikit på, slagit, klöst, bitit och fräst efter.
Är jag helt ensam med henne går det jättebra, hon kommer och ligger på mina bröst och spinner, är go och sover en stund. Skitmysig katt när det är så.

Vad gör man åt det? Går det att lära bort beteendet på något jävla vis?
Citera
2017-07-31, 20:48
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiklgruber
Eller ja, mig och mig, varenda jävla människa av honkön. Snubbar har hon ingenting emot, det funkar liksom, men mig och alla andra kvinnor hon någonsin träffat har hon sprungit efter och skrikit på, slagit, klöst, bitit och fräst efter.
Är jag helt ensam med henne går det jättebra, hon kommer och ligger på mina bröst och spinner, är go och sover en stund. Skitmysig katt när det är så.

Du utsöndrar östrogen, kräket känner det. Honkatter är lika som honor av människoart: avskyr konkurrens om hanar.
Citera
2017-07-31, 20:49
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Du utsöndrar östrogen, kräket känner det. Honkatter är lika som honor av människoart: avskyr konkurrens om hanar.

Hon hatar mig alltså därför att jag får kuk och inte hon? Funderat ur det perspektivet faktiskt. Låter rimligt.
Citera
2017-07-31, 20:52
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Hon hatar mig alltså därför att jag får kuk och inte hon? Funderat ur det perspektivet faktiskt. Låter rimligt.
Du kan ju trösta dig med att katten blir lugnare när du passerat klimakteriet.
Citera
2017-07-31, 20:53
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Du kan ju trösta dig med att katten blir lugnare när du passerat klimakteriet.

Nja, då ska hon bli bra gammal det kräket.
Citera
2017-07-31, 21:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Kastrering kan nog hjälpa.
Citera
2017-07-31, 21:06
Medlem
Citat:
Nja, då ska hon bli bra gammal det kräket.

Katter kan bli över 20 år, ifall du nu tycker det är ok.
Citera
2017-08-01, 00:21
Medlem
Jofs avatar
Testoseronsalva?
Citera
2017-08-01, 15:46
Medlem
psflaxs avatar
https://www.apoteket.se/produkt/feli...et-productpage
Citera
2017-08-01, 15:48
Medlem
HGs avatar
Citat:

Vad tror du om att åka till veten och ge en liten spruta??
Citera
2017-08-01, 15:56
Medlem
Citat:

Lite roddigt skrivet kanske. Svårt att se ditt scenario då du både skriver att hon hatar alla kvinnor men samtidigt att det går bra själv.

Så hur är det? Hatar hon kvinnor endast när ni är flera stycken? Eller när en kvinna och misnt en man finns i närheten?

Det kan ju inte vara kvinnor i sig, det har du själv bevisat i det du skriver. Så den kan vi släppa. Något annat ligger bakom det hela.

En katt som skriker och fräser kan känna sig hotad av något. Kanske drar du hem främmande snubbar som är det störande momentet? Kanske är kattens sätt att göra dig uppmärksam på att den känner sig trängd.
Citera
2017-08-02, 16:09
Medlem
Ja du...
Såna är dom honor.

Nej men allvarligt talat honkatter kan vara lite knepiga och en del verkar ha stark revirdrift som fan, absolut kastrering inte säkert det hjälper och är katten kastrerad så rekomenderar jag att hon får bra ställen att klättra på och hyllor högt så hon kan sitta och spana på folk när de kommer besök på ett tryggt sätt.
Eller stänga in henne.
alternativ 34 är att låta folk hon jagar leka med henne (inte klappa eller tränga sig på) och ge godis, kan dock ta sin tid och kan va lämpligt om det är någon som bor där eller kommer ofta..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in