Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-02, 17:10
  #13
Medlem
RZLAs avatar
Det bästa är att avliva henne och köpa en ny katt som är trevligare istället. Ett husdjur som är defekt och omotiverat aggressivt är inget att spara på.
Citera
2017-08-02, 17:57
  #14
Avstängd
FrassesTigrars avatar
seriöst... alla svar i tråden är fan psyksjuka. släpp ut katten och låt den vara ute, om du nu inte gör det. gör du det inte, så får du stå ut med en psykstörd katt. finns inget svårt med att ha en katt. skaffa, kastrera, mata och låt vara ute = en hälsosam katt(i de flesta fall).
Citera
2017-08-03, 18:09
  #15
Medlem
Handikappadmuss avatar
Min katt är precis likadan, fast emot killar av alla sorter och åsikter, dessa män liknas mest som spya vid hennes bord men oftast så blir hon blyg och försvinner ur sikte och allt är frid å fröjd. Vill feministerna ha en atombomb så är hon definitivt ett andra val isf.

Har du visat henne nångång den respekt DU också förtjänar? Att ta i nackskinnet är ett sätt, att stirra henne i ögonen ifall hon är den som startar det hela. Säkra kort är om du ger henne godis, låter bara du mata henne och kela med henne så att hon vänjer sig. Sen är katter jävligt provokativa också men det är bara för att visa någon sorts makt som (enligt dom) man saknar.
Katter älskar maktspel, se det som en psykopat ungefär.
Citera
2017-08-04, 13:59
  #16
Medlem
Wandras avatar
När jag volontärar med skygga eller "aggressiva" katter så sprayar jag alltid in mig i Feromonspray. Sedan så står jag bara där tills någon av dem kommer fram fast jag rör inte katten första gången.

Men detta har funkat för mig och jag har blivit polare med många f.d. rädda katter.

Feromonspray finns på apoteket men läs instruktionerna ordentligt.
Citera
2017-08-13, 10:27
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kastrering kan nog hjälpa.

Har du missat detta inlägget, OP?

Citat:
Har du inte tänkt använda din katt i avel är kastrering värt att fundera på. Genom kastrering undviker du att katten får oplanerade kattungar och du får i de flesta fall en mer harmonisk katt.
Okastrerad honkatt

En honkatt blir vanligtvis könsmogen vid 6-10 månaders ålder. Hur ofta och hur länge en honkatt löper är individuellt och styrs av ljusets timmar. En löpande honkatt letar efter hanar att para sig med, och det finns en stor risk att hon blir oplanerat dräktig om hon går ute.

Om en könsmogen honkatt inte blir dräktig löper hon högljutt, vissa oftare än andra. En katthona som har långa löpperioder utan att bli dräktig mår sällan bra och hennes frustration kan bli så stor att hon bokstavligt talat klättrar på väggarna. Honor som löper ofta tappar päls, hull och kondition. Vissa katter markeringskissar utanför lådan under löpet, vilket det finns risk att hon fortsätter med även om hon kastreras senare.
https://www.arkenzoo.se/goda-rad/katt/kattkastrering
Citera
2017-08-15, 13:39
  #18
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Lite roddigt skrivet kanske. Svårt att se ditt scenario då du både skriver att hon hatar alla kvinnor men samtidigt att det går bra själv.

Så hur är det? Hatar hon kvinnor endast när ni är flera stycken? Eller när en kvinna och misnt en man finns i närheten?

Det kan ju inte vara kvinnor i sig, det har du själv bevisat i det du skriver. Så den kan vi släppa. Något annat ligger bakom det hela.

En katt som skriker och fräser kan känna sig hotad av något. Kanske drar du hem främmande snubbar som är det störande momentet? Kanske är kattens sätt att göra dig uppmärksam på att den känner sig trängd.

Om jag drar hem främmande män? Absolut inte, har pojkvän så det skulle inte komma på fråga. Hon hatar kvinnor när vi är flera kvinnor i grupp eller när en man är närvarande. Nu har jag varit ensam i en dryg vecka och hon har betett sig fullkomligt fantastiskt. Inte skrikit, inte rivits, inte bitits. Bara varit go och glad, helt enkelt. Legat och sovit på min mage och bara velat bli klappad.
Citera
2017-08-15, 13:39
  #19
Medlem
schiklgrubers avatar
Hon är kastrerad, kan tilläggas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback