Citat:
Ursprungligen postat av
12Dagge
Jag hade tänkt sno den från en deltagare i paraden eller ta en som blivit borttappad. Ifall något bra tillfälle att sno eller ta en borttappad bögflagga inte kommer gör jag en själv av ett papper där ränderna är ditritade med färgpennor eller kritor. Flaggan som ska brännas bör dessutom av den typ där den sitter på en pinne, för den brinnande regnbågsflaggan ska hållas som en brinnande fackla i handen. Ifall det blir en hemmagjord flagga används antingen en pinne från skogen eller en gammal penna. När sedan paraddagen är här är planen att den ska antändas framför några som går i paraden eller som på ett uppenbart sätt är en del av Pridefestivalen (till exempel folk med RFSL-pins på sina kläder). Syftet med allt detta är att kränka homolobbyn som hämnd för att de vill legalisera HIV-spridning samt för diverse andra onda och politiskt korrekta ställningstaganden och uttalanden. Polisen ska jag fråga ifall det är lagligt att bära en fackla genom staden.
Att sno någon annans flagga är självklart inte tillåtet, man får nämligen inte ta saker från någon annan.
Men om du ritar en egen Prideflagga på ett A2-ark och sedan bränner upp densamma, behöver du inte oroa dig för att hamna i finkan.