Jag är så jävla feg och dum, att jag har hela mitt ynka knegarsparkapital hos Sparbanken Skåne, alltså som att ha dem under madrassen typ. Det är inte så mycket, ca 100k, men mycket för mig som har en låg lön i övrigt.
Jag är totalkass på allt vad som handlar om ekonomi och hur man får "småpengar" att växa, och jag vågar helt enkelt inte, att ens försöka! Är för feg och för dum, så jag måste ju vara väldigt försiktig!
Men nu är jag jävligt irriterat över att jag har min lilla "buffert" hos Sparbanken, som ju lånar mina pengar och investerar, men jag får inte så mycket so 0,5% tillbaka i ränta, alltså = 0:-
Kan någon här, ge mig en slutligen jävla spark i röven, och berätta hur jag skall få mod att t.ex välja en bank med största sparränta/ eller investera i något? Vet att 100k är en skitsumma som man lika gärna kunde spela upp i et nafs, men det vill jag inte. De hjälper mig, när jag behöver dem som bäst.

Ni kan döma ut mig som en idiot bäst ni vill, men är tacksam om det finns en seriös själ??