Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-18, 09:35
  #13
Medlem
MeatAbstracts avatar
Den bittra sanningen.
Inte att jag förespråkar tvångsabort på något sätt, när det gäller människor i "riskzonen".
Men är det sanning, är det sanning.

Preventiva syften sägs oftast vara den bästa lösningen på oönskade problem.
Men inte sagt med det att det inte finns andra preventiva lösningar på problemen.
Citera
2006-01-23, 13:35
  #14
Medlem
bortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kunde man inte tänka sig retroaktiv abort i vissa sammanhang?
Man kan ju hoppas att det införs.
Citera
2006-01-23, 22:25
  #15
Medlem
Nog är det säkert så att om kvinnor i fattiga familjer gör abort så minskar brottsligheten. Det är dock inte särskilt relevant, då kan jag lika gärna argumentera för att jag ska få skjuta av hela jordens befolkning utom mig själv, det kommer nämligen att minska brottsligheten till noll.

Varför lägger man upp en tråd om att aborter minskar brottsligheten i en liberal/libertariansk forumdel? För att provocera eller för att man tror sig vara liberal?

Om du (trådskaparen) svarar ja på alternativ två, då tror jag inte att liberalismen som ideologi är något för dig.
Citera
2006-02-22, 22:09
  #16
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrillos
Varför lägger man upp en tråd om att aborter minskar brottsligheten i en liberal/libertariansk forumdel? För att provocera eller för att man tror sig vara liberal?
För att de fattiga och allmänt utsatta kvinnorna gjorde det rationella valet att inte ha barn när de själva levde på marginalen. Sedan, om de har lyckats med att styra upp sina liv, så kan de skaffa barn.

Vi liberaler anser inte att allt som är tillåtet skall vara obligatoriskt, och att allt obehagligt skall vara förbjudet.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback