Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-29, 15:35
  #1
Medlem
Polisen rapporterar:

Citat:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...ott-Stockholm/

2017-07-29 13:36, Stöld/inbrott, Stockholm
Pågående inbrott i en fastighet i Äppelviken.

Vittnet hörde glaskross och såg en man som gick in i huset samtidigt som larmet började att ljuda.

När mannen kom ut gick han mot en bil som stod parkerad på tomten. Av någon anledning blev mannen skrämd och sprang från platsen.

Patrull på plats kan konstatera att det varit inbrott i huset och att bilnycklarna troligen stulits. Spårning med hund gav inget resultat.

Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.

Organisation
Polisen Stockholms län
Nord
Publicerad: 2017-07-29 15:11.
Uppdaterad: 2017-07-29 15:12

Vet någon mer om händelsen?

Bor inte Jan Helin, svts programdirektör, i detta exklusiva område? Hur reagerar svt när inbrott börjar synas i deras toppchefers områden?
Citera
2017-07-29, 15:39
  #2
Medlem
Flaskhalsats avatar
Tänkte exakt samma sak, Jan Helin bor väl där? Ack så trevlig den här lördagen blev helt plötsligt. Hoppas att fler inbrott kommer i hans närområde så han märker vad han gjort Sverige till.
Citera
2017-07-29, 21:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Inget exkulsivt med att bo i Stockholms kommun. Det är det bara vänsterkommunister, miljömuppar och fjollor som gör, och så deras mångkulturella kriminella vänner förståss.

Personer med medel och av börd flyttar till Danderyd, Lidingö, Solna och andra kranskommuner.

Solna? LOL. Ingen koll här inte.

Förresten sker inbrott i både Danderyd och Lidingö säkert varje vecka. Inget konstigt. Fattiglapparna tycker det verkar smart att sno av folk med mer pengar helt enkelt.
Citera
2017-07-29, 22:41
  #4
Medlem
ingetbranicks avatar
Äppelviken, Ålsten och Nockeby brukar benämnas Bromma villastad eller Gamla Bromma och är verkligen ett mediegetto, här bor otaliga höjdare från tv och tidningar samt diverse välbetalda uppkomlingar från artistskrået med Schyffert och Haag-klanen, bland andra. Kännetecknande är utöver de höga inkomsterna den positiva inställningen till mångkulturen och den fullständiga avsaknaden av densamma i närmiljön, precis som i liknande medietillhåll som Södermalm och Gamla Enskede.

Men ingen går säker i dagens Sverige, inte ens hycklande pk-lakejer som blivit förmögna på att köra ned lögner i halsen på naiva dumsvenskar. Förr eller senare knackar mångkulturen på hemma hos dem också, och då ska det vidtas åtgärder, ropas på fler poliser och byggas murar kring idyllen. Men först då.
Citera
2017-07-29, 22:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Inget exkulsivt med att bo i Stockholms kommun. Det är det bara vänsterkommunister, miljömuppar och fjollor som gör, och så deras mångkulturella kriminella vänner förståss.

Personer med medel och av börd flyttar till Danderyd, Lidingö, Solna och andra kranskommuner.

Ha ha ha du har noll koll. Outad!
Citera
2017-07-29, 22:49
  #6
Medlem
torrenttobbes avatar
Inte det första inbrottet som skett den senaste tiden i området...
Citera
2017-07-29, 23:01
  #7
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Solna? LOL. Ingen koll här inte.

Förresten sker inbrott i både Danderyd och Lidingö säkert varje vecka. Inget konstigt. Fattiglapparna tycker det verkar smart att sno av folk med mer pengar helt enkelt.

Solna är the place to be 2017 om man vill bo i lägenhet. Har du inte fattat det är det du som har noll koll.

Det jag inte nämnde som är väldigt relevant, och som jag missade är Nacka.
Min nuvarande chef bor i Nacka, företagets VD bor i Danderyd. VDn på företaget jag var på innan mitt nuvarnade jobb bor också i Danderyd.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-29 kl. 23:09.
Citera
2017-07-29, 23:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Solna är the place to be 2017 om man vill bo i lägenhet. Har du inte fattat det är det du som har noll koll.

Skulle Solna vara the place to be om man vill bo i lägenhet 2017?

Innerstan är the place to be om man vill bo i lägenhet, som alltid. Försäljningssiffror ljuger inte. Inte heller bostadskön. Inte ens i nybyggen är Solna the place to be 2017. Jag gillar ändå Solna. Det mesta är fult, men det finns några få undantag. Oavsett fult eller snyggt, jag gillar't. Men Solna är inte The shit 2017, inte ens 2018.
__________________
Senast redigerad av Lanternlight 2017-07-29 kl. 23:24.
Citera
2017-07-29, 23:30
  #9
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Skulle Solna vara the place to be om man vill bo i lägenhet 2017?

Innerstan är the place to be om man vill bo i lägenhet, som alltid. Försäljningssiffror ljuger inte. Inte heller bostadskön. Inte ens i nybyggen är Solna the place to be 2017. Jag gillar ändå Solna. Det mesta är fult, men det finns några få undantag. Oavsett fult eller snyggt, jag gillar't. Men Solna är inte The shit 2017, inte ens 2018.

Problemet med innerstan är att det är för dyrt och väldigt stört, samt att allting är gammalt.
Man hör alla människor på gatan. Läckande fönster. Trångt.

I Solna är det nya lägeheter och det finns väldigt mycket företag som etablerar sig där.
Kort pendlingstid jämfört med t.ex. Bromma där måste åka hela den långa gröna linjen in till stan, det är ett jävla skit.

Kommunikationerna i bromma suger verkligen.

Äppelviken är något bättre, tack vare 12:an som snabbt tar en till Alvik.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-07-29 kl. 23:32.
Citera
2017-07-29, 23:31
  #10
Medlem
I media kallas ofta Bromma just för överklassens Bromma och det är just Äppelviken, Ålsten, Nockeby och Södra Ängby som man menar. Men Bromma är så mycket mer med områden som t.ex. Blackeberg. Och inte att förglömma alla svenne getton som ryms inom området.
Citera
2017-07-29, 23:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Problemet med innerstan är att det är för dyrt och väldigt stört, samt att allting är gammalt.
Grejen med Solna är att det nya lägeheter och att det finns väldigt mycket företag som etablerar sig där.
Kort pendlingstid jämfört med t.ex. Bromma där måste åka hela den långa gröna linjen in till stan, det är ett jävla skit.

Kommunikationerna i bromma suger verkligen.

Äppelviken är något bättre, tack vare 12:an som snabbt tar en till Alvik.

Många verkar hata Arenastaden. Jag skulle inte ha något emot att bo där. Gallerior som folk hatar så mycket stör inte mig. Jag tycker att det är rätt bekvämt och bodde gärna ovanpå en som i Arenastaden. Skulle gärna bo i Råsunda också men av andra skäl.
__________________
Senast redigerad av Lanternlight 2017-07-29 kl. 23:37.
Citera
2017-07-29, 23:34
  #12
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
I media kallas ofta Bromma just för överklassens Bromma och det är just Äppelviken, Ålsten, Nockeby och Södra Ängby som man menar. Men Bromma är så mycket mer med områden som t.ex. Blackeberg. Och inte att förglömma alla svenne getton som ryms inom området.

Jag bor just i ett Svenneghetto i Bromma får jag väl erkänna. Här vill de dra in bussarna, som går en gång i kvarten till Brommaplan, fast det jämt är fullt. Lol.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback