Citat:
Ursprungligen postat av
flashbacktroll
För en dryg månad sedan råkade jag tappa min smartphone i backen, vilket resulterade i att hela skärmen förvandlades till ett spindelnät. Luren hade ett par år på nacken så det var ingen katastrof, dock så kändes det lite surt när man vill spara pengar och inte har lust att lägga massa cash på en ny eller få skärmen fixad. Valde istället, som en nödlösning, att använda en gammal Nokia med närmare 10 år på nacken, som jag hittade i en låda hemma.
Kan säga att det var ett riktigt bra val! Tidigare satt jag slaviskt och kollade facebook, spelade meningslösa spel, och annat med luren. Tog massa bilder som ändå inte kom till någon nytta, skicka kilometerlånga sms utan vettigt innehåll, osv. Nu slipper jag detta, kan istället läsa fler böcker eller koncentrera mig på en film utan att behöva kolla mobilen ständigt. Det enda jag möjligtvis saknar är SL-appen, men det en egentligen en struntsak. Sjukt bra batteritid är det också i de gamla mobilerna, men behöver inte vara rädd att luren dör när man är ute.
Någon annan som valt att lägga undan sin smartphone och återgå till en gammal hederlig 3310'a eller liknande? Om inte, testa vettja!
Aldrig i livet att jag återgå till gammal telefon! Jag kollar inte heller facebook och spela meningslösa spel som du men jag kan inte tänka mig vara utan GPS. Den har räddat mig många gånger när jag har svårt att hitta till rätt address. Bara GPS:en är skäl nog att äga smartphone tycker jag ifall man gå vilse. Tänk så mycket lidande det kan innebär att gå vilse. Jag skulle vilja påstå att det är omöjlig att gå vilse om man har en fungerande GPS i mobilen och vet hur man använder det. Människor har dött när de gått vilse innan det fanns smartphone. GPS:en i smartphone är därför en billig livförsäkring!