2018-02-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Det är ju bara att läsa detta, för att förstå att modern är fasiken inte normal.
Hon försöker skylla allt på att LVUn beror på omständigheter kring dotterns död. Det står nedan klart och tydligt att oavsett det, brister dem i sin tillsyn och det fanns brister redan innan hennes död.

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte så att när soc hämtade barnen, så kunde inte ens A hitta alla mediciner till dottern?
Trots detta påstår föräldrarna att de alltid skött medicineringen.

Jo, så var det. Pappan letade runt utan att hitta och soc fick åka till sjukhuset för att hämta upp ny medicin. Om mitt barn hade cancer och chansen att att överleva hängde på rätt medicinering och att jag inte utsatte barnet för smittorisker så skulle hela mitt liv gå ut på att göra rätt. Alla som är föräldrar kan sätta sig in i skräcken att ens barn kan dö ifrån en, och att då medvetet skita i både medicin och andra säkerhetsföreskrifter borde vara fängelsestraff på. Då båda föräldrarna skyller ifrån sig stenhårt gällande både dotterns död, och den andre dotterns dåliga värden, så inser man att det finns INGET som kan få dem att vakna upp. Herre gud - ett barn har dött och ett annat barn har de minskat chansen till överlevnad på.
Citera
2018-02-27, 15:27
Medlem
torskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Du kan väl skriva precis hur mycket eller lite du vill här?

Jo det klart men ganska lätt att avslöja vem man är om man säger för mycket, med tanke på att pappan inte är häktad.

Vem vet vad han är kapabel till..
Citera
2018-02-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskad
Jo det klart men ganska lätt att avslöja vem man är om man säger för mycket, med tanke på att pappan inte är häktad.

Vem vet vad han är kapabel till..
Inte speciellt mycket skulle jag tro.
Citera
2018-02-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jo, så var det. Pappan letade runt utan att hitta och soc fick åka till sjukhuset för att hämta upp ny medicin. Om mitt barn hade cancer och chansen att att överleva hängde på rätt medicinering och att jag inte utsatte barnet för smittorisker så skulle hela mitt liv gå ut på att göra rätt. Alla som är föräldrar kan sätta sig in i skräcken att ens barn kan dö ifrån en, och att då medvetet skita i både medicin och andra säkerhetsföreskrifter borde vara fängelsestraff på. Då båda föräldrarna skyller ifrån sig stenhårt gällande både dotterns död, och den andre dotterns dåliga värden, så inser man att det finns INGET som kan få dem att vakna upp. Herre gud - ett barn har dött och ett annat barn har de minskat chansen till överlevnad på.

Verkligen, har själv ett barn som äter medicin varje dag. Detta sköts själv av barnet, och är inte alls farligt, ändå har jag stenkoll på vart medicinen är, vi har dosett trots att det bara ska tas ett piller om dagen osv.

Helt obegripligt hur man inte kan ha koll på så pass viktig medicinering. Att dessutom ha noll förståelse och kunskap om barriärvård känns skrämmande. Man hade förväntat sig att det ska vara tvärtom, föräldrarna som är överbeskyddande och knappt vågar låta sitt barn träffa andra barn. Inte att andra säger åt dem att barnet inte ska dela napp med andra barn. Varför nu en så pass gammalt barn har napp!
Citera
2018-02-27, 20:45
Medlem
Blir helt dum i huvudet utav att läsa alla kommentarer denna killen får på fb ang vilken fantastisk pappa han är till sina barn. Jävla pajas!
Citera
2018-02-27, 20:53
Medlem
Jag har en dom på A från 2014 avseende snatteri, samt en från april 2017. Vet inte om ni tagit del av dessa?

Har dock fått den på Lexbase och undrar om man "får" dela deras domar med tanke på att man betalat för dem och de är "stämplade" med "Lexbase"
Senast redigerad av Ameqiw 2018-02-27 kl. 20:55.
Citera
2018-02-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Jag har en dom på A från 2014 avseende snatteri, samt en från april 2017. Vet inte om ni tagit del av dessa?

Har dock fått den på Lexbase och undrar om man "får" dela deras domar med tanke på att man betalat för dem och de är "stämplade" med "Lexbase"
Domar är offentlig handling så det är klart du kan dela
Citera
2018-02-27, 21:29
Medlem
Dom från 2017 avseende stöld och snatteri.

https://minfil.org/72V9F8d7b4/B470-17.PDF

Dom från 2014 avseende snatteri.

https://minfil.org/83V0F0d9b0/B208-15__1_.PDF
Citera
2018-02-27, 23:20
Medlem
Jag anser fortfarande att den som bär ansvaret för Isabells död är är Dennis ja . Och den åsikten står jag fast vid. Att Dennis inte överklagat kan ja inte svara på har mina misstankar men dom svaren kommer väl imorgon . Men hur Dennis har bettet sig efter dödsfallet är för mej märkligt både det han sagt till människor och det han har gjort mot sig själv efter händelsen ger indikationer på att nått inte är.rätt men det han har gjort kan J*hanna kärrdin svara bättre på då hon har varit på plats när mkt har hänt
Andreas tidigare i kväll. Lite senare:

Jag kan säga säga att både jag och Barnens mamma är extremt samarbetsvilliga när det kommer still social tjänsten vi lägger extremt mkt mer tid när det kommer till våra barn än när de kommer till den här Facebook gruppen

En stund sedan :
Folk får spekulera som sagt ni vet inte hur min barn har haft de ni vet inte hur min hemmiljö har varit i sin helhet men om den här varit så katastrof som de framställs så tkr ja att de är skrämmande att inte bara att ja fått ha mina barn utan att nån reagerat utan att jag dessutom var anställd av en närliggande kommun förmått var kontakfamilj för ytterligare 1 barn som hade lvu med tät kontakt med socialtjänsten i den kommunen å även detta barns fosterföräldrar.Socialtjänsten i en annan kommun utträde mej som ensamstående 3 barns pappa med en sjuk barn att jag var lämpad och en viktig del att ta hand om ytterligare 1 barn var 3 dej helg samt under lov och dylikt

Vad sägs kära flashbackare. I say flödder.
Lycka till imorgon Andreas
Citera
2018-02-28, 08:47
Medlem
Stupido86s avatar
Tydligen har det kommit ett tilläggsprotokoll angående grovt vållande

https://minfil.org/Gat6G7d9b0/Uddevalla_TR_B1364-17_Aktbil_66.pdf
Citera
2018-02-28, 09:15
Medlem
"Jag kan säga säga att både jag och Barnens mamma är extremt samarbetsvilliga när det kommer still social tjänsten vi lägger extremt mkt mer tid när det kommer till våra barn än när de kommer till den här Facebook gruppen"

HERREGUD!

Tror människan på allvar att om de lägger ner tid i en facebook grupp, där de försöker försvara sig själva och skylla över allt på en broder med missbruksproblem att de anses som reko människor som kommer få tillbaka sina barn?

Skylla på en broder som dessutom ärligt berättat om sina problem, mängder, hur han försvarar det osv. Som alla mer eller mindre vittnat om knappt ens vistas i huset osv.
En bror som dessutom inte ändrat sig i förhör mm, utan håller sig till samma story.

SUCK!

Hoppas att pappan blir dömd så jävla hårt.
Dennis, ja jag hoppas att han får hjälp i framtiden för sina besvär, men vet inte om jag anser att han ska behöva bli dömd för grovt vållande till annans död.
Citera
2018-02-28, 14:02
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Dom från 2017 avseende stöld och snatteri.

https://minfil.org/72V9F8d7b4/B470-17.PDF

Dom från 2014 avseende snatteri.

https://minfil.org/83V0F0d9b0/B208-15__1_.PDF

Haha, från domen 2014;
"Han hade inga pengar med sig och gick därför till Clas Olsson för att låna de aktuella varorna. Han lade varorna i en påse som han hade med sig och passerade sedan kassan utan att betala."
Hur slut i huvudet får man lov att bli!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in