2018-02-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Mår illa av att läsa den där.
Mamman avbryter alltså familjebehandlingen ganska omgående.
Är inte ens närvarande när soc kommer och tar barnen?

Sen hur kan de låta ett infektionskänsligt barn dela napp och bad med andra barn?
Antingen knarkar hon själv, hon har minst zopiklon utskrivet eftersom hon gett andreas detta vid nåt tillfälle.Kanske mer mediciner. För att vara helt ärlig har hon haft ett helvete med dödsfall av föräldrar, mycket sjukt barn och nu detta. Och hon är ung, 24 tror jag, och trebarns mor. Alltså när jag var 24 satt jag i sandlådan så den här tjejen har haft jävligt mycket. (sentimental ikväll)
Citera
2018-02-27, 00:10
Medlem
linn_rosss avatar
ursäkta om jag missat ngt men tar dom inte drogtester på mamman?
har inte sett det ngnstans..
Citera
2018-02-27, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
ursäkta om jag missat ngt men tar dom inte drogtester på mamman?
har inte sett det ngnstans..
Undrar också detta!
Citera
2018-02-27, 10:19
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Fruktansvärd känsla förstår jag. AW är tydligen en mytoman i sin egen värld.

Bara det faktum att han skyller allt på sjuk och död dotter är så fruktansvärt ynkligt.

Ett skal är allt han är...
b
Citera
2018-02-27, 10:34
Medlem
Stupido86s avatar
Angående LVUt så fick en vän svar från Förvaltningsrätten om att ärendet är överklagat till Kammarrätten Göteborg.
Samtliga handlingar i nuläget ligger under stark sekretess, och att en första muntlig förhandling beräknas i april.
Citera
2018-02-27, 11:56
Medlem
Vilka stjärnor till föräldrar.

Mamman har ett sådant sunkigt hem och mår så dåligt så barnen får bo vid pappan. Men hon anser inte att han gjort något fel för han är ju inte dömd
Hon låter pappan va själv med barnen, trots att han inte _får_ det och säger sig ha gett ansvaret på en person som hälsade på och även denna är missbrukare

Vad lärde de sig av sin dotters död egentligen?

Åh pappan kommer såklart med fler lögner och ändrade storys även där.. Herregud!
Citera
2018-02-27, 12:00
Medlem

Kom igen!
Det finns ju bevis för att det funnits droger i hemmet, och han har själv sagt att han brukat broders droger ibland. Dessutom motsäger han sig. "när han tidigare använde barbiedrogen" klingar ju inte bra med att det aldrig funnits droger i hans hem.
Åh det där med bilen
Citera
2018-02-27, 12:22
Medlem
linn_rosss avatar
att mamman inte verkar ta ngt avstånd från pappan efter allt som hänt och dessutom lämnar barnen där tycker jag säger allt att hon inte ska ha några barn boende hos sig.
Hade detta hänt mig så hade den pappan aldrig fått komma i närheten av mina barn igen om det inte var övervakat.

Jag hoppas verkligen att man gör drogtester på även henne.
Med 99% säkerhet så visste hon om att han tar droger och med stor sannolik gör hon det själv också.
Dessutom kände hon till att brodern bodde där som hon vet är missbrukare.
Ändå låter hon barnen bo där....
I mina ögon brister hon stort i sitt garantansvar
Citera
2018-02-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Angående LVUt så fick en vän svar från Förvaltningsrätten om att ärendet är överklagat till Kammarrätten Göteborg.
Samtliga handlingar i nuläget ligger under stark sekretess, och att en första muntlig förhandling beräknas i april.
Ok tack för infon, men överklagan?! Tror inte mina ögon, vilket slöseri med skattemedel! Låt slöddret betala kalaset själva, så vi andra slapp!
Vaddå ”stark sekretess” sekretess är sekretess,väl?
Citera
2018-02-27, 12:43
Medlem
Andreas är tyvärr ett "offer" för genetik/ärftlighet
Han har sedan han legat som foster i sin mammas mage blivit utsatt för narkotika. Likaså hans syskon. Och likaså har hans mamma sedan födseln levt med narkotikaberoende föräldrar. Anders morfars far hade grava alkoholproblem. Så i 5 (med A,s barn inräknade) släktled har det funnit narkotika/alkohol som en vardag. Anledningen till att dom har olika efternamn är att A,s mamma har flera barn med olika män. Alla A,s syskon har funnits med i soc-registret, och varit placerade i olika boenden. Flera av A,s nära släktingar har suttit fängslade för olika brott. Detta är en vardag för honom. Han vet inget annat.
Allt detta är en djup tragik.
Senast redigerad av acoo 2018-02-27 kl. 13:30. Anledning: skrev farfar när det skulle stå morfar
Citera
2018-02-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acoo
Andreas är tyvärr ett "offer" för genetik/ärftlighet
Han har sedan han legat som foster i sin mammas mage blivit utsatt för narkotika. Likaså hans syskon. Och likaså har hans mamma sedan födseln levt med narkotikaberoende föräldrar. Anders morfars far hade grava alkoholproblem. Så i 5 (med A,s barn inräknade) släktled har det funnit narkotika/alkohol som en vardag. Anledningen till att dom har olika efternamn är att A,s mamma har flera barn med olika män. Alla A,s syskon har funnits med i soc-registret, och varit placerade i olika boenden. Flera av A,s nära släktingar har suttit fängslade för olika brott. Detta är en vardag för honom. Han vet inget annat.
Allt detta är en djup tragik.
Ungefär som jag har tänkt mig det hela.. tror det ser ut på liknande sätt i mammans släktled också.
Citera
2018-02-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
att mamman inte verkar ta ngt avstånd från pappan efter allt som hänt och dessutom lämnar barnen där tycker jag säger allt att hon inte ska ha några barn boende hos sig.
Hade detta hänt mig så hade den pappan aldrig fått komma i närheten av mina barn igen om det inte var övervakat.

Jag hoppas verkligen att man gör drogtester på även henne.
Med 99% säkerhet så visste hon om att han tar droger och med stor sannolik gör hon det själv också.
Dessutom kände hon till att brodern bodde där som hon vet är missbrukare.
Ändå låter hon barnen bo där....
I mina ögon brister hon stort i sitt garantansvar

Det är ju bara att läsa detta, för att förstå att modern är fasiken inte normal.
Hon försöker skylla allt på att LVUn beror på omständigheter kring dotterns död. Det står nedan klart och tydligt att oavsett det, brister dem i sin tillsyn och det fanns brister redan innan hennes död.

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte så att när soc hämtade barnen, så kunde inte ens A hitta alla mediciner till dottern?
Trots detta påstår föräldrarna att de alltid skött medicineringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in