Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 08:34
  #13
Medlem
1)Inatt hade ytterligare ngt hänt som aldrig hänt mig förut. På mitt mobila bredband har jag tillgång till 20Gb per månad. Jag hade datorn avstängd inatt och såg igår ingen video eldyl. Den största dygnsförbrukning jag på rak arm minns var ca 10Gb men då hade jag sett ev ca 30 minuters video (mätte självklart inga exakta siffror men i runda tal).Igår morse hade jag förbrukat 76,7 procent av mina 20 Gb. Nu imorse uppgavs att jag hade bara 407 Mb kvar! Lyckligtvis tyckte också tydligen min operatör att det var besynnerligt och gav mig vänligt nog 5Gb extra för att klara mig till månadens slut.'
2) Ngn frågade om varför sabotage förekommer och det klart jag har snuddat vid tanken att effekten av att hålla nere inkomsterna på knappt socilbidragsnivå och dejtingstopp plus indirekt möjligen utmåla mig som halvt utslagen så får det effekten att man vingklipper folk - ekonomiskt,socialt och psykologiskt? Så vingklippning kan vara ett delmotiv. En sån person försvagas givetvis anseendemässigt plus får svårare att försvara sig?
3) Angående varför dejtingstopp så nämnde jag att helt enkelt rena trakasserier kan vara ytterligare ett motiv. Om det finns med verkar det ju mycket tydligare i anställningsstoppet. Vilket på intet sätt hindrar att det reellt är minst lika starkt avseende dejtingstoppet?
2017-07-28, 20:39
  #14
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnaems
Sugminhalal: Ja du tror iaf tydligen bokstavligen på "punktmarkering" Alltid ngt.Däremot är din "diagnos" på distans(?) snarare sån att man undrar vad du lider av? Det har ju iofs tydligen blivit populärt med sjukvård på nätet - utan personlig direktkontakt.
Vad det här ska föreställa begriper iaf inte jag:"inofficiella psykosocialmedicinska studie"? Kan du förtydliga vad det skulle vara? Och du har fel i sak på ytterligare en punkt: Jag skulle känna till den? Jaha - hur framgår det? Det gör jag naturligtvis inte.
Om du inte på ett distinkt och begripligt sätt kan förklara dina tvärsäkra utsagor ovan måste ditt "inlägg" sorteras in under rubriken förvirrat prat i nattmössan rakt ut i tomma vädret?
Hahahh, du är vassare än jag trodde efter att ha läst din trådstart, mitt inlägg var ett halvfult "test" för att se hur du reagerade, och din reaktion tyder på att du har fler hästar hemma än de flesta som kommer med påståenden liknande dina.

Du har visat att du är värd att lyssna på, kanske visar det sig att det ligger något i dina utsagor och i så fall är din situation anmärkningsvärd och förtjänar att uppmärksammas. Jag är idel öra.
2017-07-29, 07:58
  #15
Medlem
Sugminhalal : Stort tack för din kursomläggning. Uppskattar det verkligen.
Jag är fortf mkt osäker på om jag har några Byte kvar pga den egendomliga förbrukningstoppen natt mellan torsdag och fredag? Operatören uppger muntligen att de kompenserat mig men ser inte så ut på samma operatörs mobilapp för kolla av just förbrukningsläget. Om inte deras egna påslag fungerar undrar jag om mina ev extraköp heller kommer att fungera. Jag måste därför avvakta.
2017-07-29, 11:44
  #16
Medlem
tomchis avatar
Jag tror du behöver hjälp. Finns ingen anledning till att någon skulle hålla på så mot dig. Kontakta psykvården för din egen skull
2017-07-29, 13:06
  #17
Medlem
Du kan tro det - men visshet/vetande trumfar vad man påstår sig "tro". Eller? Hört uttrycket: "intresset ljuger inte"? Det kan visst finnas anledning om man inte är så noga med metoderna? Kärnpunkten i det är isf mörkläggningsbehov och tysta ner ifrågasättanden? Dvs anledning= för mkt ligger i potten?
Gångna veckan har två fall av möjlig dejtingblockering inträffat. Det ena med intill visshet gränsande sannolikhet och helt mönsterenligt. Omständigheterna tyder mkt samstämmigt med att dejtingpartnern inte (pga självutnämnda förmyndare?) fick göra ett helt ärligt och fritt EGET val utan manipulerats "välja" "rätt"? I det andra är sannolikheten avsevärt mindre att det är fattat efter otillbörliga påtryckningar. OM det andra är ett helt eget ärligt och fritt val ska sånt självklart respekteras fullt ut - och villkorslöst. Det är ju paradexemplet på vad fria och ärliga val isf är? Men i det första - "påtvingade"(?) känns det svårare förhålla sig? I ett tidigare inlägg berörde jag just det (skicklig men oetisk manipulation", sent inlägg av mig torsdag kväll?) I det fallet talar inte mkt för att det var ett fritt och ärligt "val"? Det var också det som föranledde mig öppna tråden. Inträffade förra söndagen.
__________________
Senast redigerad av dnaems 2017-07-29 kl. 13:12. Anledning: Glömde och korrigera felskrivning
2017-07-29, 21:24
  #18
Medlem
tomchis avatar
Om du skriver till dina dejter likadant som du skriver här så är det nog du själv som saboterar det tyvärr
2017-07-30, 02:07
  #19
Medlem
Det sista du skrev här var väldigt´otydligt. I sak framgår ju inget av vad du kritiserar? Bara svepande och oexakt? Kan ju syfta på vad som helst i mina inlägg här?
Jag försöker iaf skriva tydligt/precist pga annars blir det väl ingen saklig ton eller nivå?
Dejtsidor blir ju helt annat. Men det trodde jag var självklart?
Ditt inlägg om "för min egen skull" är kategoriskt och nästan tvärsäkert - och följden av sånt blir i princip alltid att man överförenklar och nästan alltid missar marginalerna och undantagen, bla. Såna kortfattade utsagor tenderar också ofta att bli beskäftiga?
Jag nämnde två misstänkta torpederingar gångna veckan. När det gäller den som jag bedömt som mkt oklart om det fanns utrymme för någon manipulation så framgick idag att det troligast inte var ngn sån.
Personen visade idag att hon verkade företräda scamsajteskaran - dvs kvinnor som försöker locka över användare till andra sajter som bara är dyrare men ändå snarare resulterar i färre dejter. Hon avvek på ett sätt: alla övriga jag sett har redan i sitt första svar bifogat länkadress. Den här gjorde inte det redan första svaret. Så förmodligen bör den sorteras in under rubriken: ickemanipulation i den mening jag använt.
2017-07-30, 10:51
  #20
Medlem
Tomchi:

Du har uppenbart fel i sak om:
1) Kan nån anse sig ha anledning? Ja självfallet om man har mycket orent mjöl i påsen = starka motiv.
"intresset" ljuger som bekant sällan.
2) Jag skriver självklart helt annorlunda till chatpartner.

Jag tror du behöver hjälp. Finns ingen anledning till att någon skulle hålla på så mot dig. Kontakta psykvården för din egen skull". ´Floskler är väl bästa sättet att kategorisera såna argument? För att smita undan det centrala?
Jag skulle vilja fråga dig om du tycker/tror att det systematiska missbruket av psyksjukvård i forna öststaterna mot "oliktänkande" är ett efterföljansvärt exempel?

Förra söndagens dejt genomfördes och verkade utfalla bra. Jag blev tom hembjuden till den här helgen(innevarande helg) till kvinnans hem. Dejtsöndagens kväll ca 6 h efteråt svarade hon fortfarande mycket positivt och förklarade sig ha tyckt om dejten på Jensens Bofhus,nära Åhle´ns.Utvecklingen därefter blev helt enligt det mönster som brukar följas. Dagen efter svarade hon inte längre på mina sms som jag delvis i viss förtvivlan sände hene(hon gav mig tfnnr redan andra eller tredje chattdagen.) och läste oftast inte ens vad jag skrev till henne. Det brukar vara genomgående enligt mönstret att de "försvunnit" som om de sett spöken.Iofs räcker det ju gott med att manipulatörerna säger att den person du träffat är övervakad och om du vill slippa bli indragen i det på något sätt så avråder vi från vidare kontakt. Vem vill bli övervakad? Självklart räcker redan detta. Sen kan man iofs fortsätta att måla på svart färg och framställa sig som hjälpsamhetens och barmhärtighetens fläckfria ljusbärare. Och den övervakade blir ytterligare socialt isolerad och stigmatiserad? Till saken hör att den 49-åriga kvinnan enbart kunde spanska så all kommunikation skedde via Google Translate Pga punktmarkeringen lär manipulatörerna haft full koll på tex inbjudan och detta skrämde väl halvt livet ur dem?De ansåg rimligen att nu måste detta stoppas snarast. Så kan det gå till när man använder så kraftfulla vapen (punktmarkering) mot de mest försvarslösa,mjukaste mål som finns? Knappast sånt man i högljudd argumentation för införande av allehanda hemliga tvångsmedel använde som stöd? Där angavs enbart mycket svåra brott som motiv.
Gångna torsdagens kväll gick hon in och "läste" allt jag skrivit som hon innan inte läst. Ingen skugga alls faller över chatpartnern. Jag förstår att de inte står emot propåer de utsätts för. Hon har inte gjort ngt fel alls men utnyttjas som redskap som vanligt enligt mönstret efter att manipulatorerna varit framme. På sätt och vis har ju dejtpartner blivit förda bakom ljuset och fråntagna sin rätt till fria,ärliga EGNA val. Och de får aldrig höra min sida/version.
Sen vore jag tacksam om inte rader av struntmotargument och allehanda irrelevanta vinklingar som är oförenliga med mönstret anförs i alltför stor omfattning? Folk som yttrar sig mot bättre vetande osv? Jag är fullt medveten om att man kan "förklara" det inträffade i enskilda fall på andra sätt - ja. Men inte i många,många likartade fall.
2017-07-30, 11:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnaems
Tomchi:

Du har uppenbart fel i sak om:
1) Kan nån anse sig ha anledning? Ja självfallet om man har mycket orent mjöl i påsen = starka motiv.
"intresset" ljuger som bekant sällan.
2) Jag skriver självklart helt annorlunda till chatpartner.

Jag tror du behöver hjälp. Finns ingen anledning till att någon skulle hålla på så mot dig. Kontakta psykvården för din egen skull". ´Floskler är väl bästa sättet att kategorisera såna argument? För att smita undan det centrala?
Jag skulle vilja fråga dig om du tycker/tror att det systematiska missbruket av psyksjukvård i forna öststaterna mot "oliktänkande" är ett efterföljansvärt exempel?

Förra söndagens dejt genomfördes och verkade utfalla bra. Jag blev tom hembjuden till den här helgen(innevarande helg) till kvinnans hem. Dejtsöndagens kväll ca 6 h efteråt svarade hon fortfarande mycket positivt och förklarade sig ha tyckt om dejten på Jensens Bofhus,nära Åhle´ns.Utvecklingen därefter blev helt enligt det mönster som brukar följas. Dagen efter svarade hon inte längre på mina sms som jag delvis i viss förtvivlan sände hene(hon gav mig tfnnr redan andra eller tredje chattdagen.) och läste oftast inte ens vad jag skrev till henne. Det brukar vara genomgående enligt mönstret att de "försvunnit" som om de sett spöken.Iofs räcker det ju gott med att manipulatörerna säger att den person du träffat är övervakad och om du vill slippa bli indragen i det på något sätt så avråder vi från vidare kontakt. Vem vill bli övervakad? Självklart räcker redan detta. Sen kan man iofs fortsätta att måla på svart färg och framställa sig som hjälpsamhetens och barmhärtighetens fläckfria ljusbärare. Och den övervakade blir ytterligare socialt isolerad och stigmatiserad? Till saken hör att den 49-åriga kvinnan enbart kunde spanska så all kommunikation skedde via Google Translate Pga punktmarkeringen lär manipulatörerna haft full koll på tex inbjudan och detta skrämde väl halvt livet ur dem?De ansåg rimligen att nu måste detta stoppas snarast. Så kan det gå till när man använder så kraftfulla vapen (punktmarkering) mot de mest försvarslösa,mjukaste mål som finns? Knappast sånt man i högljudd argumentation för införande av allehanda hemliga tvångsmedel använde som stöd? Där angavs enbart mycket svåra brott som motiv.
Gångna torsdagens kväll gick hon in och "läste" allt jag skrivit som hon innan inte läst. Ingen skugga alls faller över chatpartnern. Jag förstår att de inte står emot propåer de utsätts för. Hon har inte gjort ngt fel alls men utnyttjas som redskap som vanligt enligt mönstret efter att manipulatorerna varit framme. På sätt och vis har ju dejtpartner blivit förda bakom ljuset och fråntagna sin rätt till fria,ärliga EGNA val. Och de får aldrig höra min sida/version.
Sen vore jag tacksam om inte rader av struntmotargument och allehanda irrelevanta vinklingar som är oförenliga med mönstret anförs i alltför stor omfattning? Folk som yttrar sig mot bättre vetande osv? Jag är fullt medveten om att man kan "förklara" det inträffade i enskilda fall på andra sätt - ja. Men inte i många,många likartade fall.

Det kan inte vara så enkelt att din chattpartner helt enkelt inte fann dig intressant nog att fortsätta träffa?
Har vart på ett stort antal dejter där man efter första dejten inte hörs mer eftersom ens dejtpartner eller en själv inte tyckte det var något att fortsätta?

Occams rakblad och allt det där. Den enklaste förklaringen är oftast den sanna. Och då är jag tveksam till att punktmarkering och förföljelse hör till den kategorin.

Och angående din försvunna datormängd, det kan inte vara så enkelt att en uppdatering på valfri enhet kördes under natten vilket det ofta gör?
2017-07-30, 13:14
  #22
Medlem
Tomchi: Tycker du att seriös psykvård ska bedrivas på så lösa boliner, lösa (närmast obefintliga )grunder)? Och definitivt obevisade? Kanske ist du skulle ha nytta av psykologsamtal om din verklighetsuppfattning etc? Lite väl ytlig,överförenklad och irrationellt okritisk? 2-0 när det gäller sakfrågorna jag redan nämnt i föregående inlägg?

Stegbil in synpunkt/fråga om första dejten: Fra tre omständigheter talar mot det:a)* 6 h efter svarade hon uppskattande men därefter slutade hon helt svara. b) Varför skulle hon sent(?)*under dejten bjuda hem mig att vistas i hennes hem en hel helg? c) ev också mönstret? Men iofs inget är uteslutet. Det blir sannolikhetsbedömningar ofta? Kräver gott omdöme och människokännedom?
Om enklaste oftast är sann utesluter det inte på något vis mer komplexa. Normalt skulle det du ställer dig tveksam till vara en vettig,rimlig bedömning men tyvärr finns också i en seriös världsbild även special- /undantagsfall? Occham är utmärkt men överanvänd kan den missa och kan skära bort lite*för mycket?*Tom sånt som är helt avgörande? Och det går ju iofs av förslagna att profitera på?
Datamängden kan du ha helt rätt i. Denna tog isf 5Gb och jag har nog aldrig tidigare varit med om att så mycket konsumerats. Men du har helt rätt drog jag mig till minnes. Det var en uppdatering natt mot fredag? Troligast sanna förklaringen.Jag är mkt dålig på datorer etc.
2017-07-30, 13:21
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolumFortistEst
Det kan inte vara så att de inte anställer dig för att du är uppenbart psykiskt sjuk?

Läste inte länge innan denna tanke slog mig också. Jag är glad att mina barn inte har detta psykfall till lärare
2017-07-30, 15:50
  #24
Medlem
Detarklartjagska: Kan man ha ett mer ovetenskapligt förhållningssätt än det du torgför? ? Din skarpsynta analysförmåga förstummar! Är okvädningsord (psykfall) dina enda "argument". Väldigt övertygande. Grattis

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback