Citat:
Ursprungligen postat av
teasardig
Vi vet inte heller vilken uppkoppling de satt på. Vi kan gissa på 10 MBit/s eftersom det verkar vara genomsnittshastigheten i Belgrad. Vi vet heller inte exakt vilken overhead deras anslutning till det svenska VPN:et hade. Min erfarenhet säger mig att VPN är jävligt segt och att de därför fick ut max 10% av topphastigheten. I mycket runda slängar skulle en serb då ha kunnat tanka 539 gigabyte (74 * 24 * 3600 * 10%) om han tankat dygnet runt.
Här antar vi friskt, ser jag.
Du påstår att IBM, detta enormt framgångsrika IT-företag, skulle sitta på en medelmåttig lina? Inte en jävla chans.
Vidare påstår du att man kan räkna med att få ut max 10% av maxhastigheten via en VPN-uppkoppling? Mig veterligen kan du nå nära maxhastighet via VPN.
I praktiken spelar dock hastigheten ingen roll. Hade jag velat kopiera en databas hade jag naturligtvis gjort det till en remote server - inte till mitt kontor i Serbien.
Edit: Det är uppenbart (framförallt från den andra tråden) att du försöker förminska vad som hänt. Det är helt förkastligt. De inblandade i denna skandal har gjort bort sig totalt. Även om du är sosse ut i fingerspetsarna, måste du väl för fan kunna inse detta?