• 1
  • 2
2017-07-25, 13:26
Medlem
Jag är en student och vet inte riktigt hur man kan tjäna en del pengar. Jag har för mig att Aktier är något man bör satsa på men jag vet inte riktigt hur det fungerar.

Jag kan inte jobba eftersom jag pluggar.

Några förslag?
Citera
2017-07-25, 13:27
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är en student och vet inte riktigt hur man kan tjäna en del pengar. Jag har för mig att Aktier är något man bör satsa på men jag vet inte riktigt hur det fungerar.

Några förslag?

Prostituera dig. Sälj camshower. Leta burkar.
Citera
2017-07-25, 13:29
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

Några förslag?

Du lägger upp en hemsida som ger dig pengar "gratis" nej du jobbar på donken kvällar och helger.
Citera
2017-07-25, 13:30
Medlem
Vadå "kan inte jobba eftersom jag pluggar"?

Klart du kan jobba fast du pluggar. Visst finns det undantag, men har en känsla av att dessa inte är applicerbara här.
Citera
2017-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Klart du kan jobba fast du pluggar. Visst finns det undantag, men har en känsla av att dessa inte är applicerbara här.

Jag är seriös, jag kan inte jobba. Ska plugga 2 program på samma gång.
Citera
2017-07-25, 13:33
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

Hur tänkte du då? Att det finns nånting som bara ger dig pengar.
Citera
2017-07-25, 13:47
Medlem
RiverStyxs avatar
En sån där Trisslott där man vinner 25.000 i månaden i 25 år kunde kanske vara något?
Citera
2017-07-25, 13:49
Medlem
Citat:

Så du vill inte lägga ned någon tid men ändå tjäna pengar? Visst kan du tjäna pengar på aktier men knappast några summor att tala om när du är total nybörjare och (gissningsvis, baserat på din ålder) inte har något större startkapital. Dessutom tar det tid, det är inte så att du köper aktier idag och tjänar en massa pengar nästa månad.

Om du inte kan lägga ned tid eller har ett stort startkapital så finns det inga sätt att tjäna pengar på.
Citera
2017-07-25, 14:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Som redan nämnts. Du jobbar kvällar och helger på burgflipperier och mataffärer. Är du kvinna kan du sälja trosorna du haft på dig under arbetspassen dessutom.
Citera
2017-07-25, 14:16
Medlem
Xer0s avatar
Sälj din kropp.
Citera
2017-07-25, 14:21
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Allvarligt. Plugga suger kuk.
Alltid fattig. Bo i nedslitna lägenheter med oljud och stök runt omkring. Jonglera arbetsgivare som bara kräver mer och mer timmar med plugget och tentamensstress.

Det är ett skitliv och jag önskar aldrig hamna där igen.
Citera
2017-07-25, 14:37
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Sälj din kropp.

Eller hur, det föreslog jag också. Lättförtjänta pengar. Vill man sen inte kopulera med främlingar så skall inte heller förtjänstmöjligheten med att pulla/runka i cam underskattas, också lättförtjänta pengar, speciellt för en 20-åring, det enda som krävs är en attraktiv kropp, nästan så jag ångrar själv att jag inte gjorde det i den åldern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in