• 1
  • 2
2017-07-21, 13:18
Medlem
Hej.
Av många orsaker har jag nu fått en strålande idé, som vissa av er kanske kommer avråda men behöver er hjälp ändå.
För det här är viktigt, gäller liv och död, typ.

Det är så att jag bestämt mig för att dra. jag behöver en bra bil på avbetalning samt vill jag ha så maxat lån som möjligt, utan säkerhet.
Har inget fast jobb, inga tidigare anmärkningar.
Har bara fått beviljat 75.000 från olika banker när jag ansökte online. Finns det något annat sätt att få mer?

Vad mer kan jag göra?

Tacksam för svar
Soliga hälsningar
Citera
2017-07-21, 13:24
Medlem
Utan jobb,redan 75 k,utan säkerhet

Då kan jag nog säga att det är i det närmaste omöjligt att låna mer

mvh
Citera
2017-07-21, 13:27
Medlem
Instämmer i att det blir svårt utan fast jobb.

Men har du testat Lendo och liknande? Vet att vissa har skyltat med upp till 300k i lån utan försäkring osv osv. Vet ej om det är utan fast jobb också. Gissar dock på inte
Citera
2017-07-21, 13:32
Medlem
borrizs avatar
Köper du bil av en handlare så erbjuds i regel ett billån, dvs ett lån till köpesumman med bilen som säkerhet.
Citera
2017-07-21, 13:54
Medlem
Om jag tar detta erbjudande på 75k, kan jag dubbla värdet på något sätt? Göra en kontantinsats på annat lån eller dylikt?

Med bilen som säkerhet?
Finns det möjligheter att ta avbetalning utan säkerhet?
Citera
2017-07-21, 14:14
Medlem
Känner du ingen som har företag då som kan ge dig en låtsas anställning med 500 000k i lön på pappret? Då kan du låna sen på banken
Citera
2017-07-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Känner du ingen som har företag då som kan ge dig en låtsas anställning med 500 000k i lön på pappret? Då kan du låna sen på banken

Problemet med detta är de då måste också skapa falska dokument som visar att personen jobbat minst 6mån och har fast jobb och ingen provanställning. Bankerna brukar kräva minst 6mån anställning vid större lån, åtminstone när jag lånade till lägenheten.

Den som gör detta om det utreds, kommer åka dit så det stänker om det. Kan bli stora påföljder och det vet de flesta som driver bolag.

Så blir svårt att hitta någon som går med på det hela.
Citera
2017-07-21, 15:07
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Problemet med detta är de då måste också skapa falska dokument som visar att personen jobbat minst 6mån och har fast jobb och ingen provanställning. Bankerna brukar kräva minst 6mån anställning vid större lån, åtminstone när jag lånade till lägenheten.

Den som gör detta om det utreds, kommer åka dit så det stänker om det. Kan bli stora påföljder och det vet de flesta som driver bolag.

Så blir svårt att hitta någon som går med på det hela.

Det är så löjligt det där.
Jag skulle flytta mitt lån. Så skickade jag in fotokopia på anställningsavtalet.
"Intyget får inte vara mer än 30 dagar gammalt".

Och skall man behöva vänta i 6 månader för att kunna flytta ett lån för att man fått provanställning?
Citera
2017-07-21, 15:14
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giadi
Om jag tar detta erbjudande på 75k, kan jag dubbla värdet på något sätt? Göra en kontantinsats på annat lån eller dylikt?

Med bilen som säkerhet?
Finns det möjligheter att ta avbetalning utan säkerhet?
Alla affrärsmän är intesserade av att sälja och i ditt fall har man möjlighet att sälja två prylar på en gång (bil + kredit)
Det är bara att prata vackert med bilhandlaren, problemet är att ju sämre papper du bedöms vara; ju mer kostar det i ränta,
Citera
2017-07-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
en halv mille miljoner i lön de va inte lite
Citera
2017-07-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det är så löjligt det där.
Jag skulle flytta mitt lån. Så skickade jag in fotokopia på anställningsavtalet.
"Intyget får inte vara mer än 30 dagar gammalt".

Och skall man behöva vänta i 6 månader för att kunna flytta ett lån för att man fått provanställning?
bankerna är idioter, vad säger ett intyg igentligen.
Citera
2017-07-21, 17:07
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giadi
Hej.
Av många orsaker har jag nu fått en strålande idé, som vissa av er kanske kommer avråda men behöver er hjälp ändå.
För det här är viktigt, gäller liv och död, typ.

Det är så att jag bestämt mig för att dra. jag behöver en bra bil på avbetalning samt vill jag ha så maxat lån som möjligt, utan säkerhet.
Har inget fast jobb, inga tidigare anmärkningar.
Har bara fått beviljat 75.000 från olika banker när jag ansökte online. Finns det något annat sätt att få mer?

Vad mer kan jag göra?

Tacksam för svar
Soliga hälsningar

Du inser att bensin, mat och vackra stränder har ett slut också hoppas jag.
Om du ska vara realist får du också ha med i beräkningen att du garanterat kommer vara tillbaks i Sverige igen innan hösten, då med tråkiga skulder och kanske får svårt att skaffa en bostad.
Nu vet jag inte vad du planerar göra, men det är ju inte direkt raketforskning som krävs för att gissa ungefär vad du tänker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in