2017-07-21, 17:35
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giadi
Hej.
Av många orsaker har jag nu fått en strålande idé, som vissa av er kanske kommer avråda men behöver er hjälp ändå.
För det här är viktigt, gäller liv och död, typ.

Det är så att jag bestämt mig för att dra. jag behöver en bra bil på avbetalning samt vill jag ha så maxat lån som möjligt, utan säkerhet.
Har inget fast jobb, inga tidigare anmärkningar.
Har bara fått beviljat 75.000 från olika banker när jag ansökte online. Finns det något annat sätt att få mer?

Vad mer kan jag göra?

Tacksam för svar
Soliga hälsningar

Berätta mer om din plan? Det låter nämligen rätt kortsiktig. Och som någon skrev kommer du förmodligen vara tillbaka i Sverige inom snar framtid med rätt tråkiga konsekvenser som väntar
Citera
2017-07-21, 18:06
Medlem
Jag är också intresserad av att veta mer om din fantastiska idé.
Citera
2017-07-21, 18:18
Medlem
borrizs avatar
Har du planer på att smita till Daesh ts?
Citera
2017-07-21, 18:38
Medlem
KingsBishops avatar
Jag har ingen aning om vad din plan är, men nedan kan du följa ett par som lånade en hel del och drog till USA.

Gick väl sådär...

Lyxfällan S15E5
Citera
2017-07-21, 18:41
Medlem
SvartaBjorns avatar
Är det bara jag som sett avsnittet av Lyxfällan där två genier hade samma strålande idé, drog till Las Vegas och sedan kom hem med svansarna mellan benen?
Citera
2017-07-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
en halv mille miljoner i lön de va inte lite

Års lön, inte månadslön 😁 Då är den hyffsat normal lite över medel 👍
Citera
2017-07-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Berätta mer om din plan? Det låter nämligen rätt kortsiktig. Och som någon skrev kommer du förmodligen vara tillbaka i Sverige inom snar framtid med rätt tråkiga konsekvenser som väntar
TS kan kanske låna ihop 300 000 och sedan fly landet. Det räcker säkert till 2, max 3 år i utlandet. Ska bli intressant att läsa hans inlägg på forumet när han kommer hem till Sverige igen och jagas utav långivare och skulden helt plötsligt är 500 000 kr. Inte så smart att som 20 åring tro att man kan hålla sig borta i resten av livet. Beloppet som TS kan låna är så litet att han bara kan leva något enstaka år utomlands. Frågan är hur han ska kunna sysselsätta sig de kommande 40 åren.
Att det dessutom är straffbart att försöka låna utan plan att betala tillbaka verkar inte bekomma TS så det blir kanske som knarkkurir som han slutar i ett fängelse och börjar ruttna.
Citera
2017-07-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
TS kan kanske låna ihop 300 000 och sedan fly landet. Det räcker säkert till 2, max 3 år i utlandet. Ska bli intressant att läsa hans inlägg på forumet när han kommer hem till Sverige igen och jagas utav långivare och skulden helt plötsligt är 500 000 kr. Inte så smart att som 20 åring tro att man kan hålla sig borta i resten av livet. Beloppet som TS kan låna är så litet att han bara kan leva något enstaka år utomlands. Frågan är hur han ska kunna sysselsätta sig de kommande 40 åren.
Att det dessutom är straffbart att försöka låna utan plan att betala tillbaka verkar inte bekomma TS så det blir kanske som knarkkurir som han slutar i ett fängelse och börjar ruttna.

I rätt land tror jag han kan klara sig mkt mer än något år på 300k
Citera
2017-07-21, 20:15
Medlem
Det var någon som skrev här på flashback förut, om när han förfalskade lönespecifikationer och intyg.
Sedan ansökte han om ett lån på 300k och lämnade landet.
Jag tror att jag minns att det var för att han hade legat med fel tjej, och var jagad av grovt kriminella serber.

Det känns som mest pengar för minst ansträngning och ingen insats. Men det förutsätter att du har någon vecka på dig.
Du kan ju hämta en bil också och sälja den utomlands. Vissa bilar är värda mer i vissa länder till och med, så där kan du både resa med den och sen göra dig av med den till en vinst.

Försök inte att ta ett lån med en bil som säkerhet, om bilen är belånad eller leasad. Det är bara efterblivet.
Senast redigerad av qMQa 2017-07-21 kl. 20:19.
Citera
2017-07-21, 20:18
Medlem
studioxswes avatar
TS kommer aldrig lyckas skrapa ihop tillräckligt med DEG för att göra sig oberoende av oss skattebetalare. När mjölken tar slut kommer TS krypande till farbror staten igen, jävla looser.

Om du ska vara oberoende och inte komma hem råna en bank och säkra en 10 miljoner - då kan du lämna Sverige så vi slipper se dig jävla fega AS.
Citera
2017-07-21, 20:55
Medlem
Visst kan man leva billigare i utlandet men jag tror att det är svårt för TS att leva under 8000 kr i månaden 300 000 /8000 = 37 månader = 3 år.
Klart att man kan klara sig på 4000 kr/ månad men då är det verkligen ingen onödig konsumtion. Jag skulle definitivt inte klara det då jag vill äta lite bättre än lokalbefolkningen.
Citera
2017-07-21, 22:23
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
en halv mille miljoner i lön de va inte lite

Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Års lön, inte månadslön 😁 Då är den hyffsat normal lite över medel 👍
Du får nog bestämma dig för att använda antingen "mille" eller "miljon" för annars blir det en jäkligt hög lön även om du räknar på årsbasis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in