Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Givetvis var det en del av planen så som planen såg ut fram tom Juli, givetvis med
Stefans goda minne.
- Maria skulle lulla runt på elefantkyrogården (sket sig)
- Roffe skulle sitta kvar som ordförande (sket sig)
- Lilla-Anna skulle vara kvar som minister (sket sig)
- Alla ledamöter skulle sitta kvar i styrelsen (sket sig)
Samt att
Ygeman gjorde 'stage left' och att
Hultqvist är på väg ut,inget av detta ingick i planen, allt har gått åt helvete sedan
Chang och
Albinsson spred FUPen som till slut hamnade här på Flashback.
Bra grävt om
Evamari, jag är glad att jag var den som nämnde hennes namn först i tråden men jag ansåg att det kunde ha ett värde då jag reagerade på att SÄPO-chefen valde att utan orsak namnge henne under pressträffen i måndags. Det var helt omotiverat och fick mig att misstänka att det fanns någon anledning, tack vare Flashback så börjar det klarna.
/Provokatör
Tackar...
Evamaris sitter väl Särskilda åklagarkammaren om jag inte minns fel där satt även Anders Jakobsson som var den åklagare som utredde Mona Sahlin och senare gav henne ett strafföreläggande.
Hittade en tidslinje här som kan vara en slump eller lite lustig med tanke på sossarnas infiltration av alla myndigheter vi har.
Anders J var åklagare och utredde MS, i denna artikel från Expressen 8 sep 2016 berättas det om att ett tredje intyg av MS hittats och hon sitter rejält fast i smeten.
http://www.expressen.se/nyheter/poli...g-fran-sahlin/
Den 12 sep 2016 utses samme Anders Jakobsson till överåklagare och chef för Särskilda åklagarkammaren.
Han är då Evamarias chef.
https://www.aklagare.se/nyheter-pres...lagarkammaren/
Citat:
Ny chef för Särskilda åklagarkammaren
Anders Jakobsson har utsetts till överåklagare och chef för Särskilda åklagarkammaren, som handlägger ärenden om bland annat misstankar om brott av poliser.
Anders Jakobsson, tidigare chefsåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, tillträdde den 12 september som chef för enheten. Han har tidigare bland annat varit överåklagare på Ekobrottsmyndigheten och chefsåklagare i Västerås.
Särskilda åklagarkammaren handlägger ärenden om misstankar om brott av poliser, åklagare, domare och vissa andra befattningshavare. Verksamheten är skild från övrig åklagarverksamhet och chefen är direkt underställd riksåklagaren. Kammarens åklagare finns i Malmö, Göteborg och Stockholm. Kansliorten är Malmö.
En position som chef mot en mild dom mot MS?
Även Monas strafföreläggande har ju diskuterats och ansetts som för milt.
Kan Evamari förvänta sig en högre befattning i den närmaste framtiden eller får hon vänta tills allt lagt sig?
Har sossarna infiltrerat åklagarmyndigheterna på samma sätt som på många andra ställen?