Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Så bra att du lärt dig skriva hela meningar, nu återstår bara att du lär dig fylla meningarna med annat än trams.
På mötet där beslutet om "outsourca för helvete!" togs så satt det medlemmar från alla partier närvarande alla utom en deltagare röstade ja och den personen var från V.
Så sossarna var helt med på att lägga ut skiten, det var även dom som godkände avtalet och "avstegen från lagen" (läs godkände brott) och det var sossar som höll käft, mörkade och ljög...men du anser att det är alliansen och SD som skall klandras för vad som hänt?
Hur motiverar du det?
På grund att dom inte tillhör ett parti som du röstar på eller sympatiserar med?
Mig veterligen satt inte SD i någon borgerlig regering men du kanske vet mer än jag om den saken. De röstade ju ganska ofta på samma förslag i riksdagen dock.
Följer man förloppet så börjar de första besluten om avveckling redan i februari 2014. De följs av ytterligare några under samma år och redan här verkar man ha bestämt sig att om man bara kan avskeda folk blir allt bra och billigare. Troligtvis, det pekar FUP:en på, har man genomfört detta utan någon som helst riskanalys. Under 2015 sker detta samtidigt som projektet försenas och folk med kunskaper söker sig till andra tjänster utanför. För mig är detta inget annat än en ren och skär brottsprovokation som den borgerliga regeringen har ställt till med p.g.a. sin inkompetens när det gäller ekonomi, IT och säkerhet.