Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 14:29
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vem är hon Annika Strandhäll som blev befordrad? Är det inte hon som skrev att män inte borde ha rösträtt? Hur motiverar Stefan Löfven detta beslutet?

Socialminister fram till nu. Och jo, det är hon som skrev det, som "ett skämt" enligt henne. För övrigt är hon riktigt MILF:ig, jag skulle inte banga.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så bra att du lärt dig skriva hela meningar, nu återstår bara att du lär dig fylla meningarna med annat än trams.
På mötet där beslutet om "outsourca för helvete!" togs så satt det medlemmar från alla partier närvarande alla utom en deltagare röstade ja och den personen var från V.
Så sossarna var helt med på att lägga ut skiten, det var även dom som godkände avtalet och "avstegen från lagen" (läs godkände brott) och det var sossar som höll käft, mörkade och ljög...men du anser att det är alliansen och SD som skall klandras för vad som hänt?
Hur motiverar du det?
På grund att dom inte tillhör ett parti som du röstar på eller sympatiserar med?
Mig veterligen satt inte SD i någon borgerlig regering men du kanske vet mer än jag om den saken. De röstade ju ganska ofta på samma förslag i riksdagen dock.

Följer man förloppet så börjar de första besluten om avveckling redan i februari 2014. De följs av ytterligare några under samma år och redan här verkar man ha bestämt sig att om man bara kan avskeda folk blir allt bra och billigare. Troligtvis, det pekar FUP:en på, har man genomfört detta utan någon som helst riskanalys. Under 2015 sker detta samtidigt som projektet försenas och folk med kunskaper söker sig till andra tjänster utanför. För mig är detta inget annat än en ren och skär brottsprovokation som den borgerliga regeringen har ställt till med p.g.a. sin inkompetens när det gäller ekonomi, IT och säkerhet.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
MP:s Isabella Lövin anser att oppositionen inte tar ansvar för Sverige.
Menar hon samma ansvar som MP tagit genom massinvällningen tro.
Riksdagen borde onekligen avlövas på både Lövin, Löfven och Lööf.
Har någon från MP uttalat sig om den här affären?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd

”De som villa ha Försvarsministerns avgång får då ta sitt ansvar. ”
Vad tusan menar Löfven med det? Vad är hotet?

Då avgår och utlyser nyval. Sen får KD, L ochM stå där med sina låga röstsiffror efter ett nyval och SD seglar upp på 30%.

Na, jag vet inte vad han menar men jag kan gissa att han stänger dörren till Annie Lööf som mer än gärna skulle vilja jobba med Lööfvèn.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jisses det är på den nivån ni är alltså.

Nej Löfven är ingen landsförrädare. Ta och tagga ner lite.
Håller med, han är bara en helt vanlig odugling*.

Hanlon's razor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor
Citera
2017-07-27, 14:31
Medlem
G Wikström pallade inte trycket, inte heller hon den där bosniska gymnasieministern, bägge två ungdomar som knappt var torra bakom öronen. Varför tillsatte Löfven omogna snorvalpar som ministrar? Det säger normalt sunt förnuft att ett sådant jobb kräver en viss livserfarenhet. Det är inga trainee uppgifter när svenska folket är uppdragsgivare och det är samhällsviktiga ansvarsområden.
Ännu en av Löfvens alvarliga tillkortakommanden som ledare.

Finns det skvaller om G W? Är han utbränd eller gått in i typ tablettmissbruk för att hålla sig flytande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har någon från MP uttalat sig om den här affären?

https://www.svt.se/nyheter/reaktioner-pa-sociala-medier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vem är hon Annika Strandhäll som blev befordrad? Är det inte hon som skrev att män inte borde ha rösträtt? Hur motiverar Stefan Löfven detta beslutet?

Jo det är hon! Hur han motiverar det har jag ingen aning om. Men tror du någon som hade skrivit att kvinnor inte borde ha rösträtt ens hade fått behålla jobbet?
Citera
Medlem
Idag kan Alliansen spricka definitivt. Troligtvis pressar Lööf på för att skona Hultqvist. AKB kan eventuellt pressa på för att fälla Löfven. Kommer de inte överens kan Alliansen vara död.
Citera
2017-07-27, 14:32
Medlem
fittslems avatar
Att sossarna som har begått ett allvarligt brott nu skriker om ansvar hit och dit är ju extremt skrattretande.

Lite som bankrånaren som i rätten säger till domaren att det vore ansvarslöst att låsa in honom i fängelse på grund av att han då inte skulle få se sina barn.
Citera
2017-07-27, 14:33
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ja, jag tror Ygeman lämnade frivilligt.

Men du är moderat och vill måla upp Löfven som en diktator för att kunna vinna billiga politiska poäng.

Bara för att du är sosse betyder det inte att du MÅSTE resonera efterblivet.
Klart han fick order om att flytta på sig av Röven, ta kulan för statsministern verkar vara det enda ministrarna är hyfsade på.
Citera
2017-07-27, 14:33
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Idag kan Alliansen spricka definitivt. Troligtvis pressar Lööf på för att skona Hultqvist. AKB kan eventuellt pressa på för att fälla Löfven. Kommer de inte överens kan Alliansen vara död.

Hoppas kan man alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in