2017-07-27, 11:25
Medlem
c.showalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jäklar vad arg och otrevlig Löfven är på presskonferensen.

Blir du rädd för farbrorn? Kanske en mjukare framtoning passar dig.
Citera
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Är Steffe ovanligt aggressiv idag?

Han blir alltid aggressiv när han känner sig pressad, ungefär som om det är alla andra som gjort fel och han är irriterad över det. Det snackas ansvar, men han tar aldrig ansvar själv. Utan blir bara sur och börjat att skylla ifrån sig.
Citera
Medlem
Aviarts avatar
Kan hon sluta nicka!?!?!?!!? För ända in i helvete! Hon framstår ju som den där lilla snubben som står bakom den stora mobbaren o bara "Jaaaa juuust det! Vad han sa!!"

Ska hon seriöst ha någon form av bestämmanderätt? Buddah hjälpe oss.
Citera
2017-07-27, 11:26
Medlem
KG Bergström börjar bli pensionsfärdig, svamlar om att Löfven ”trotsar” oppositionens begäran om att Hultqvist ska avgå.

I stort får man nog säga att Löfven kan vara en räv, trots allt en inte helt oäven vändning på situationen. Offrar två men behåller en, inte som en del spekulerade att erbjuda ett offer.
Nu har oppositionen varit oerhört bestämda om att tre ska gå.
Nu har Löfven skjutit fram det hela till ev. misstroendeomröstning. Frågan är om oppositionen kommer att fullfölja att riksdagen extrainkallas.
Vad gör Löfven om Hultqvist fälls?
Om alliansen viker sig kommer SD att lägga misstroende när ordinarie riksdag öppnar, och mot vem?

Risken är att Alliansen ännu en gång målat in sig i ett hörn.
Citera
Medlem
4598gj45s avatar
Man hör och ser verkligen sanningen hös Löfven när han inte läser från script. Han får små aggressiva utspel och ordvalen "jag är stadsminister". 'Jag bestämmer, om ni inte gillar det kan ni dra åt helvete'. Den här mannen är farlig. Farliga tider framöver. Kan se ny Mao/USSR i Sverige.
Citera
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, han verkar ilsken. Läxade upp någon i publiken som inte var tyst.

Det var Kenan Habul från aftonbladet som satt och tjata i sin mobil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Har du en bättre teori?

Alliansen måste gå "all in", annars riskerar de se ännu svagare ut. Det leder till att KD kommer missa nästa val och moderaterna kommer halveras.

En intressant vändning vore om de lägger till missförtroende mot statsministern som inte insåg allvaret och inte fortfarande inte kan förstå att de har gjort fel.
Citera
2017-07-27, 11:27
Medlem
Kan sätta allt jag äger på att Löfvén har vetat om IT-skandalen tidigare än Januari. Hade Ygeman inte kommunicerat med statsministern om det hade han aldrig fått en position som gruppledare vars arbetsuppgifter är just kommunikation. Det går inte ihop.

Förmodligen omplacerar man Ygeman till positionen som gruppledare för att hålla honom glad och inte gå ut med att han minsann har informerat Löfvén innan.
Citera
Medlem
c.showalters avatar
Så nu har vi landat i att alla kommentarer handlar om hur politikerna ser ut eller för sig.
Kan väl konstatera att argumenten tryter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Tre statsråd försvinner.

Anders Ygeman får sparken.
Anna Johansson får sparken.
Gabriel Wikström blir entledigad.
Wikström fick alltså sparken också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tidigare har Sverige varit en demokratur. Nu har det blivit diktatur. Vem ändrar benämningen? Vi är så långt ifrån en demokrati man kan komma nu.

Sossarna har gjort detta tydligt. Löfven är diktator nu, så är det till 100% I en demokrati skulle jag aldrig uppmana till mord men nu är vi en diktatur så det är dags att skjuta Löfven innan det går ännu längre.

Sverige har alltid varit en diktatur så lägg ner det mjäkiga "demokratur".
Regeringen och statsministern är inte beslutsfattare, de är verkställare av order uppifrån. De är marionetter åt finansoligarkin där ni hittar folk som Wallenberg och Bonnier i Sverige, som i sin tur lyder Rothschild och resten av Djupa statens bossar.
Citera
Medlem
Löfven ser sig själv som en diktator. Journalisterna är ju fan rädda för han. Låt mig komma dit så ska jag läxa upp idioten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in