2017-07-27, 11:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
SD står som väntat fast:

https://twitter.com/jimmieakesson/st...06879784415234
Min gissning, nu när SD & KD sagt att dom står kvar vid avgångskravet är att C kommer att backa "för vi vill inte samarbeta med SD"
Citera
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Satan vad svettig Hultqvist är. Bilden av en svettig Hultqvist kommer att bli globalt viral.

Hultqvist var så svettig att det uttryckligen diskuteras i SVT-studion.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Musen som röt. "Vårt besked gäller" är väl KD och inte Alliansens?
"Vårt besked" lär syfta på KD, ja.

Som tidigare påpekats i tråden har KD ett behov av att profilera sig som ett skarpt oppositionsparti - finns en överlevnadsaspekt i det.
Citera
2017-07-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min gissning, nu när SD & KD sagt att dom står kvar vid avgångskravet är att C kommer att backa "för vi vill inte samarbeta med SD"

Det bör nog vara dödsstöten för Alliansen.
Citera
2017-07-27, 11:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fast inget har egentligen förändrats sedan gårdagen, de behövde "samarbeta med SD" för att få igenom den misstroendeförklaring de uttalade igår.
Citera
Medlem
brutalares avatar
Bara jag som ändå tycker Löfven gjorde det bästa möjliga ur hans synvinkel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
shiiiiiiiiit vad Hultqvist svettades på SVTs intervju nyss nervös?

Han är överviktig och då kan man bli sådär svettig.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Hade alliansen varit riktig opposition hade de gjort misstroendeförklaring mot statsministern. Det här är bara spel för galleriet för att agera låtsasopposition inför nästa val.

Det finns väl inget som hindrar att de lägger ytterligare en misstroendeförklaring mot Löfven i det här läget? Jag tror det är enda chansen att behålla trovärdigheten.
Citera
2017-07-27, 11:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är enkelt. Det är självklart att Löfven kände till det här och att han gjort det länge.

Eftersom sanningen i sådana här frågor har en tendens att komma fram med tiden så kan vi tills dess njuta av hur Löfven fortsätter stå och trampa i kvicksanden. Papper, PM, SMS, mejl, någon som träder fram - det räcker med att det finns en enda mening som visar att Löfven visste 2016 så är han fullständigt körd. Han går då från totalt till fullständigt körd. Hårklyveri, men ändå.
Jag är tveksam. Hultkvist då, frågan om han borde ha överlagt med Löfven. Eller kanske även gjorde?
Citera
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Satan vad svettig Hultqvist är. Bilden av en svettig Hultqvist kommer att bli globalt viral.

Hultqvist var så svettig att det uttryckligen diskuteras i SVT-studion.

Så kan det bli när man missbrukar sprit!

Säger INTE att Hultqvist gör det, men ändå.
Citera
Medlem
Fullkomligt vidrigt att se Röfven stå och vara aggressiv mot alliansen när det är hans ministrar som felat grovt. Han är så jävla äckligt bufflig den där tjockisen, en ny Göran Persson som lever kvar i en tid då S var överlägset störst och kunde göra vad de ville utan att bry sig om vad andra tyckte.

Ska bli så jävla skönt att rösta bort fettot nästa år, och hela sossepartiet som kommer hamna under 25 procent. Hoppas verkligen att alliansen inte får kalla fötter nu, utan löper linan ut och avsätter Hultkvist.

Bara en sådan sak som att Röfven började anklaga alliansen för felaktigt agerande, för att ta bort fokus från S misstag. Han är så jävla vidrig, hatar verkligen gubben med passon nu.
Citera
Medlem
Caravelles avatar
Jag tyckte att Löfvén gjorde ett fast och bra intryck. Jag är mörkblå i min politiska åskådning men tyckte att Statsministern visade på pondus och handlingskraft. Jag gillar också Hultqvist, han är den bästa försvarsminister vi haft på många år. Ärlig, rak och tydlig.

Har också haft ett förtroende för Gabriel Wikström, han har gett ett sympatiskt intryck. Bra att Ygeman får gå, han är inkompetent, har inte kunnat hantera den kasse RPC samt har haft en tvivelaktig bakgrund.

Tomas Eneroth, aka Benjamin Syrsa, denna varelse får mig att känna kväljningar. Har träffat honom vid några tillfällen, en synnerligen osympatisk person.

Strandhäll, nickedockan, är det hennes sätt att visa inkännande och att hon lyssnar när hon nickar hela tiden?

Hoppas på regeringskifte nästa år. En borgerlig regering med stöd av SD, hade suttit fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in