2017-07-22, 08:41
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Fakta på det plz

Tack
Läs tråden samt det finns uppgifter på det på en Polsk FB grupp. Var inte så naiv, varför skulle jag sitta framför monitorn och vräka ut mig saker. Skräphögen är flykting från Bosnien och är muslim med tillhörande värderingar.

Hans heder blev utsatt och eftersom hans kulturella visdom har endast en utväg i det här fallet så blev utgången helt naturlig för skithögen.

Har muslimska nära vänner som aldrig skulle ens komma på sådant men de har i de flesta fall sagt att väldigt många håller på sin heder och är beredda till vilka metoder som helst.

Fallet är mycket enkelt trots att många väljer att spekulera hej vilt här och lägger också gärna skulden på samhället. Mamman som var polska hade ett mycket brett umgänge med sina landsmän och var omtyckt så hon hade fått hjälp av sina vänner vilken tid på dygnet som helst.

Här har vi dock ännu ett fall av skamkultur och det kommer snart fram i blaskorna, lita på det. Jag säger inte att jag har all information men vet lite mer hur det ligger till än de besserwissrar som spekulerar och lägger gärna skulden på samhället, här inne på tråden.
Citera
2017-07-22, 08:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Är det kanske spelande pengarna gått till ?

Fortfarande ingen som vet vad MGM jobbade med ?

Han arbetade tydligen för en golvfirma med att lägga kakel och klinkers.
Citera
2017-07-22, 08:53
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanaem
Skulle vräkas samma dag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VV2K4/familjen-skulle-vrakas-samma-dag

Mannen begärs häktad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VV2y4/man-haktas-misstankt-for-morden-i-angered

Edit: Såg att vi vart fler som posta samma samtidigt.
Jaså där ser man
Heder heter det eller ? Not 😐
Citera
2017-07-22, 08:58
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Läs tråden samt det finns uppgifter på det på en Polsk FB grupp. Var inte så naiv, varför skulle jag sitta framför monitorn och vräka ut mig saker. Skräphögen är flykting från Bosnien och är muslim med tillhörande värderingar.

Hans heder blev utsatt och eftersom hans kulturella visdom har endast en utväg i det här fallet så blev utgången helt naturlig för skithögen.

Har muslimska nära vänner som aldrig skulle ens komma på sådant men de har i de flesta fall sagt att väldigt många håller på sin heder och är beredda till vilka metoder som helst.

Fallet är mycket enkelt trots att många väljer att spekulera hej vilt här och lägger också gärna skulden på samhället. Mamman som var polska hade ett mycket brett umgänge med sina landsmän och var omtyckt så hon hade fått hjälp av sina vänner vilken tid på dygnet som helst.

Här har vi dock ännu ett fall av skamkultur och det kommer snart fram i blaskorna, lita på det. Jag säger inte att jag har all information men vet lite mer hur det ligger till än de besserwissrar som spekulerar och lägger gärna skulden på samhället, här inne på tråden.

det är samhällets fel till viss del då inte samhället behandlar alla människor på samma sätt, jag har själv fått detta berättat för mig av person som arbetat inom socialtjänst , de har mycket svårare för att ta barn ifrån en invandrarfamilj då man är rädda för rasiststämpeln

vidare är det samhällets fel då man inte sätter upp tydliga regler på vad som gäller i sverige
Citera
2017-07-22, 08:58
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Jaså där ser man
Heder heter det eller ? Not 😐
Det heter skam och stor tragedi, Einstein.
Citera
2017-07-22, 09:00
Medlem
Polska tidningar har börjat rapportera om händelsen. Kortfattat. Läsarna däremot kommenterar mera frikostigt, både de som tydligen kände familjen och polacker i Sverige som återger info från svenska tidningar, ofta utan att riktigt förstå det skrivna ordet!
Citera
2017-07-22, 09:01
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:

Ganska mycket text att läsa igenom, för att hitta uppgifter på att han eventuellt är muslim.

Kanske dags att bli polis då du verkar sitta på så mycket information, och verkar ha löst fallet på egen hand...
Citera
2017-07-22, 09:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
det är samhällets fel till viss del då inte samhället behandlar alla människor på samma sätt, jag har själv fått detta berättat för mig av person som arbetat inom socialtjänst , de har mycket svårare för att ta barn ifrån en invandrarfamilj då man är rädda för rasiststämpeln

vidare är det samhällets fel då man inte sätter upp tydliga regler på vad som gäller i sverige
Vad är "samhället"? För mig är det det politiska parti man röstar på och i Sverige så röstar de flesta på ett parti som vill ha ett samhälle där vi varje år ska släppa in 100K unga muslimska män som lever på bidrag och flashar omkring på dagarna med iPhone i handen och dränerar samhället på resurser. Jag röstar på ett parti som vill prioritera att ta hand om de medborgare som finns i landet och särskilt barn och pensionärer
Citera
2017-07-22, 09:11
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ganska mycket text att läsa igenom, för att hitta uppgifter på att han eventuellt är muslim.

Kanske dags att bli polis då du verkar sitta på så mycket information, och verkar ha löst fallet på egen hand...

Min käre Watson, vad finns det att spekulera i? Det räcker vara liiiite samhällsintresserad för att kunna se trådar. Liten hjälp på vägen är också att ha något bakom pannbenet, eller vad tycker du?
Citera
2017-07-22, 09:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Min käre Watson, vad finns det att spekulera i? Det räcker vara liiiite samhällsintresserad för att kunna se trådar. Liten hjälp på vägen är också att ha något bakom pannbenet, eller vad tycker du?

Fast i det här fallet har du fel. Det här fallet har inget med Mellanösterns hederskultur att göra. Den hederskulturen är uteslutande fixerad vid familjens flickor och kvinnor och deras (sexuella) beteende. I detta fallet skulle det dock kunna handla om en annan typ av heder, den att en man ska kunna försörja sig själv och sin familj, annars är han misslyckad och ingen man. Det var inte så länge sedan det var så här i Sverige också, det var först på 70-talet det började luckras upp och man började tycka att bidrag var en rättighet och inget att skämmas för när man uppfyllde villkoren. Men detta har ju inget alls med muslimer i allmänhet att göra, om du tänker efter lite. De lever gladeligen på bidrag och ser det snarare som ett straff när Af eller soc kräver att de ska utföra någon form av arbete som motprestation till bidragen.
Senast redigerad av Merwinna 2017-07-22 kl. 09:24.
Citera
2017-07-22, 09:23
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
OM du nu har rätt angående att gärningsmannen är en muslim, varför länkar du inte uppgifterna som du påstår dig ha? Hur svårt kan det vara liksom?
Citera
2017-07-22, 09:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
OM du nu har rätt angående att gärningsmannen är en muslim, varför länkar du inte uppgifterna som du påstår dig ha? Hur svårt kan det vara liksom?

Han kan mycket väl VARA muslim, i och med att han kommer från Bosnien. Men det är inte relevant eftersom bosniska muslimer inte har den hederskultur som muslimerna i Mellanöstern och vissa afrikanska länder har, och eftersom det vanliga hedersmotivet inte fanns med i det här brottet. Muslimernas typiska hederskultur är fixerad vid kvinnornas sexuella beteende, och inte på att kunna försörja sig eller kunna betala sina skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in