2017-07-26, 20:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det spelar väl ingen roll om personen är kristen? Polacker är inte svenskar.
Nej, de är katoliker .. en tro med lite mer år på nacken och högre dignitet än "protestant" ...
Citera
2017-07-26, 20:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
De skadorna hon hade enligt rättsläkaren är med största sannolikhet självtillfogade, säger kammaråklagare Helena Treiberg Claeson i ett pressmeddelande.
Annons:

Undra vad det är för skador . Brandskador eller. Hur kan dom ta fel på knivskärning och bränd hud isåfall. Kanske sommarjobbare.
Min gissning är att hon har skärskador, men inte dödliga.
Det är nog rätt svårt att knivskära sig själv.
Sen dog hon av röken/elden efter att hon själv hade tänt på.
Citera
2017-07-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de är katoliker .. en tro med lite mer år på nacken och högre dignitet än "protestant" ...
Förstår det men dom är fortfarande inte svenskar.
Citera
2017-07-26, 20:39
Medlem
hur mkt får han i skadestånd nu efter dom avlidna? då kan han förhoppningsvis kanske börja om utan skulder. vet inte vad man får efter avlidna närstående...

Men väldigt tragiskt för han och förlora hela sin familj......... barnen var mellan 2 och 8 år..
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jag menar att först trodde polisen att hon hade skärskador. Det är det jag menar. Jag la till mer i det inlägget. Hur kan dom som utredare inte se skillnad.

Har bara läst att några av offren hade skärskador. Men kanske missat att man specifierat att kvinnan hade det. Hon kan ju såklart ha det också men dött av branden. Kanske försökt skära halsen av sig men inte lyckats och då försökt elda upp lägenheten. Är en möjlighet.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag menar att först trodde polisen att hon hade skärskador. Det är det jag menar. Jag la till mer i det inlägget. Hur kan dom som utredare inte se skillnad.

Har det någonstans framkommit att hon INTE har det?

Uppdatera mig i så fall .. Skärskador är skilt från "skadad av annan" .. en del människor skär sig själva (kallas självskada) ...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror du att det kan ligga något då i mitt tidigare antagande, att detta mål förmodligen aldrig kommer gå till åtal?

Absolut. Rätten verkar ha gjort en felbedömning.

Edit: När de beslutade att häkta honom, alltså.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag fick för mig att dom fått obduktionsresultat på kvinnan och på grund av det resultatet släppte dom honom.
Det och att de kontrollerat hans story gjorde att han släpptes, säger åklg
Citera
2017-07-26, 20:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaliasamtal
Varför skriver SVT Tidigare mordmisstänkt pappa i Gårdsten har släppts. De kunde bara skrivit mordmisstänkt pappa i Gårdsten har släppts.

Man kan ju tolka det som om det var en annan som satt häktad först... Alltså att de var två..

Branden var antagligen inte anlagd då kanske?

Jo nog var branden anlagd törs jag påstå. Men vet inte av vem dock.
Citera
2017-07-26, 20:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaliasamtal
Varför skriver SVT Tidigare mordmisstänkt pappa i Gårdsten har släppts. De kunde bara skrivit mordmisstänkt pappa i Gårdsten har släppts.

Man kan ju tolka det som om det var en annan som satt häktad först... Alltså att de var två..

Branden var antagligen inte anlagd då kanske?

Det torde vara den mest korrekta formuleringen i det här läget. Ibland släpps häktade pga otillräcklig bevisning, men misstankarna kvarstår. Då är "mordmisstänkt släppt" en bra beskrivning. I det här fallet verkar det mesta nu peka mot det som har misstänkts i tråden ett bra tag: Nämligen att pappan verkligen är oskyldig. Åklagarens uttalande ska på juristsvenska tolkas ungefär som "Vi är i princip helt säkra på att han är oskyldig, men formellt vill vi inte säga det till 100% än". Tidningen gör då en korrekt beskrivning av verkligheten som skriver "Tidigare mordmisstänkt" även om misstankarna inte förefaller vara helt formellt avskrivna än vad gäller barnen.

Och istället för ett fall som skulle bevisa för Flashback hur mordiska alla muslimska män är verkar vi ha fått en tragedi där den muslimske mannen är ett av offren - inte förövaren.
Citera
2017-07-26, 20:43
Medlem
Men om man tar livet av sina barn och sedan tar sitt eget liv varför då starta en brand? Det är ändå lite märkligt.
Citera
2017-07-26, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Min gissning är att hon har skärskador, men inte dödliga.
Det är nog rätt svårt att knivskära sig själv.
Sen dog hon av röken/elden efter att hon själv hade tänt på.
Nej, det är det nog inte alls om man bestämt sig ...

I min släkt har du några självmördare .. så jag tror inte alls på de svårigheter som du målar upp.
Har de bestämt sig så lyckas de -- oavsett om den hänger sig, skär sig, eldar upp sig, kastar sig från broar .. och annat skit du kan tänka dig ..

I det här fallet är sannolikt alkohol inblandat också ... Vill du verkligen veta hur sådana självskador kan se ut ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in