2017-07-26, 20:19
Medlem
Hon dog ju av elden står det, då lär hon väl inte skurit halsen av sig iallafall? dör man inte rätt fort då?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag förstår inte häktningen och att sedan hovrätten avslog överklagandet. Då hade de ju inget starkt case i alla fall och ändå avslog till och med hovrätten överklagandet.
Inte alls konstigt. Åklagaren motsatte sig överklagan och ville kontrollera det som försvaret lade fram. I 99,9% går rätten på åklagarens linje. Nu kom åklagaren fram till att det stämde och försatte den häktade på fri fot
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag förstår inte häktningen och att sedan hovrätten avslog överklagandet. Då hade de ju inget starkt case i alla fall och ändå avslog till och med hovrätten överklagandet.
fanns ju i princip två möjliga gärningsmän, rimligt att mannen häktades tills misstankarna kunde avskrivas för att inte försvåra utredningen. förvånasnasvärt att det var den starkare misstankesgraden kanske om man inte hade mer.
Citera
2017-07-26, 20:21
Medlem
Hon var polack också. Är det sånt polacker gör?
Citera
2017-07-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Hon dog ju av elden står det, då lär hon väl inte skurit halsen av sig iallafall? dör man inte rätt fort då?

De skadorna hon hade enligt rättsläkaren är med största sannolikhet självtillfogade, säger kammaråklagare Helena Treiberg Claeson i ett pressmeddelande.
Annons:

Undra vad det är för skador . Brandskador eller. Hur kan dom ta fel på knivskärning och bränd hud isåfall. Kanske sommarjobbare.
Senast redigerad av werdo 2017-07-26 kl. 20:31.
Citera
2017-07-26, 20:28
Medlem
takfirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hon var polack också. Är det sånt polacker gör?
Kristen, men det verkar inte vara någon muslim i tråden som misstänkliggjorde trots det. Rätt så värdigt.
Citera
2017-07-26, 20:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Han är släppt.
Ja, och alla idioter som bräkt om hedersmord av bosniaker har förhoppningsvis sågspån i halsen nu ...
Citera
2017-07-26, 20:30
Medlem
Nu är frågan, kommer alltihop att avskrivas som en olyckshändelse? Sverige behöver inte fler mord, det är uppåt 70 bara för första halvåret tänker jag.
Citera
2017-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takfir
Kristen, men det verkar inte vara någon muslim i tråden som misstänkliggjorde trots det. Rätt så värdigt.
Det spelar väl ingen roll om personen är kristen? Polacker är inte svenskar.
Citera
2017-07-26, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
De skadorna hon hade enligt rättsläkaren är med största sannolikhet självtillfogade, säger kammaråklagare Helena Treiberg Claeson i ett pressmeddelande.
Annons:

Undra vad det är för skador . Brandskador eller. Hur kan dom ta fel på knivskärning och bränd hud isåfall.
Men tjena !
Hur känns det att stavat sig igenom sin första mening på egen hand ...?

För helt uppenbarligen är du ju lite dum i huvudet och har problem med läsningen ...
Citera
2017-07-26, 20:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hoppla. Mannen släppt.

Tror du att det kan ligga något då i mitt tidigare antagande, att detta mål förmodligen aldrig kommer gå till åtal?
Citera
2017-07-26, 20:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Inte alls konstigt. Åklagaren motsatte sig överklagan och ville kontrollera det som försvaret lade fram. I 99,9% går rätten på åklagarens linje. Nu kom åklagaren fram till att det stämde och försatte den häktade på fri fot

Jag fick för mig att dom fått obduktionsresultat på kvinnan och på grund av det resultatet släppte dom honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in