Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 16:01
  #1
Medlem
Det är alltid kul att spekulera i framtida storstjärnor, vilket vi ser i Intressanta, blivande storstjärnor.

Jag tycker att det hade varit intressant att skapa sig en bild av blivande svenska spelare. Tanken är att man inte bara ska lista U19-truppen, utan helst komma med tankar kring varför just den spelaren kommer komma till en högre nivå (och kanske även vilken nivå). Nivån behöver inte vara världsstjärna, men kanske Allsvenskan och uppåt.

Jag ser också gärna att man undviker sådant som ibland syns i den internationella tråden, det vill säga att man nämner spelare som redan är etablerade (exempelvis Nilsson Lindelöf eller Isak).
2018-04-10, 10:53
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Intressant tråd synd att ingen har skrivit i den. Är också intresserad av detta. Finns det någon ung talang ( förutom redan nämnda Isak ) som kan bli aktuell för det svenska herrlandslaget inom en 5 års period?

Har vi några förhoppningar för anfallet säg till nästa VM-kval ?

Eller redan för EM kvalet nästa år?

Är väll inte aktuellt för någon U21 än till årets VM?

Den nuvarande U21 truppen

https://www.fotbollskanalen.se/u21-e...u21/?tab=squad
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2018-04-10 kl. 11:03.
2018-04-10, 12:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Intressant tråd synd att ingen har skrivit i den. Är också intresserad av detta. Finns det någon ung talang ( förutom redan nämnda Isak ) som kan bli aktuell för det svenska herrlandslaget inom en 5 års period?

Dahlberg skulle jag säga, beroende på hur det går i Watford. Potentialen finns och Olsen är inte omöjlig att peta, även om jag tycker att han har gjort det bra.

Beijmo har jag alltid tyckt ser jävligt spännande ut också. Kanske Svanberg och Asoro?
2018-04-10, 15:16
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Dahlberg skulle jag säga, beroende på hur det går i Watford. Potentialen finns och Olsen är inte omöjlig att peta, även om jag tycker att han har gjort det bra.

Beijmo har jag alltid tyckt ser jävligt spännande ut också. Kanske Svanberg och Asoro?

Ja osoro och Svanberg kan bli intressanta att följa.

Jordan Larsson kanske kan utvecklas i år också. Tycker Janne bör ta en handfull av dessa U21 spelare och låta dem spela de 2 sista vänskapsmatcherna innan VM för att testa dem
2018-04-10, 17:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Dahlberg skulle jag säga, beroende på hur det går i Watford. Potentialen finns och Olsen är inte omöjlig att peta, även om jag tycker att han har gjort det bra.

Beijmo har jag alltid tyckt ser jävligt spännande ut också. Kanske Svanberg och Asoro?

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja osoro och Svanberg kan bli intressanta att följa.

Jordan Larsson kanske kan utvecklas i år också. Tycker Janne bör ta en handfull av dessa U21 spelare och låta dem spela de 2 sista vänskapsmatcherna innan VM för att testa dem

Asoro, Svanberg, Beijmo, Dahlberg samt Isak är givna namn helt klart.

I övrigt gillar jag verkligen Henrik Bellman som spelar i U19 landslaget. Mittfältare som är liten men teknisk och snabb som fan samt väldigt trygg med att styra spelet och med boll.

Förvånad att ingen tjötat om honom mer än men tror jag överskattar hur många som tittar på U19. Men jag och kommentatorerna brukar rave:a om honom när det är dags haha.

Tillhör just nu FC Köpenhamn.
2018-04-28, 15:05
  #6
Medlem
Vet inte hur många som följt honom men Viktor Gyökeres har haft en väldigt fin jämn målfarlighet i både BP, ungdomslandslagen och nu Brightons u23 under en längre period vilket visar på att han är väldigt potent.

11 mål på 10 starter i Brighton U23.
20 mål på 53 matcher i BP (Vet inte hur många va starter och inhopp men förra säsongen kom han 3a i skytteligan i Superettan med 13 mål.)
7 mål på 13 matcher i U19 landslaget.

https://www.fotbollskanalen.se/engla...t-man-langtar/

Helt klart ett namn som är underdiskuterat vad gäller svenska talanger.
__________________
Senast redigerad av znorlax 2018-04-28 kl. 15:15.
2018-04-28, 18:18
  #7
Medlem
Timossi HIF/Bayern
2018-04-28, 20:27
  #8
Moderator
feldgraus avatar
Finns tråd. (FB) Svenska talanger som ej slagit igenom!

EDIT: Glömde låsa ... Och till er som kommenterade, jo tråden jag länkade behandlar samma ämne. /Moderator


/feldgrau
__________________
Senast redigerad av feldgrau 2018-04-29 kl. 00:49.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback