2009-09-30, 21:27
Medlem
Rubarth23s avatar
Hittade bara en tråd med Supertalanger, från hela världen det här gäller bara Svenska talanger som är max 19 år och inte slagit igenom. Om det redan finns en tråd så får Mod gärna låsa denna.

Jag undrar vad det finns för Svenska talanger (i Allsvenska lag) som är mycket unga (Max 19 år) och inte slagit igenom på allvar ännu.
Ett exempel är AIK's 18-åring Viktor Lundberg, som jag tror har en lysande framtid. Har spelat 3 matcher (2 från start) Och gjort 2 mål.
Ser inte det som att han slagit igenom ännu eftersom att han sällan är med i match-truppen.
Kom med massor av tips!
Citera
2009-09-30, 21:38
Medlem
Frank_the_LLaMas avatar
Han , Filip Hellqvist i Djyyrgårn. Han har ju en jävla potential verkar det som .Men han har inte visat det än.

Castro-Tello i Bajen har ju varrit en evig talang i 5 år, men han är ju inte under 20 så det kanske är lite OT...
Citera
2009-09-30, 22:00
Medlem
Rubarth23s avatar
Tycker mest Castro-Tello är en evig talang som aldrig kommer någonstans med sina dribblingar.
Hur gammal är Filip Hellqvist, och berätta gärna lite mer om honom, tex position, styrkor svagheter o.s.v
Citera
2009-09-30, 23:45
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Lundberg och Hellquist är ju såpass unga att dom fortfarande kan slå igenom? Lundberg är 90:a va? Hellquist är 91:a så chansen finns fortfarande.
Citera
2009-10-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Lundberg och Hellquist är ju såpass unga att dom fortfarande kan slå igenom? Lundberg är 90:a va? Hellquist är 91:a så chansen finns fortfarande.

Tanken med tråden är väll att uppmärksamma folk om unga talangfulla spelare som inte slagit igenom än. Ingen som har sagt att de inte kommer att slå igenom en dag.

Tycker tråden borde hetat typ "svenska talanger" då namnet kan misstolkas.
Citera
2009-10-01, 01:14
Medlem
Frank_the_LLaMas avatar
Fyfan, kom att tänka på Gabriel Özkan i AIK.. stackars grabb alltså, utan alla skador han råkar ut för, var hade han varit idag?

( Jag tycker vi kan diskutera talanger som är över 19 också, typ U-23 eller U-24 )
Citera
2009-10-01, 16:58
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Tanken med tråden är väll att uppmärksamma folk om unga talangfulla spelare som inte slagit igenom än. Ingen som har sagt att de inte kommer att slå igenom en dag.
.
Exakt.
Citera
2009-10-01, 17:00
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank_the_LLaMa
( Jag tycker vi kan diskutera talanger som är över 19 också, typ U-23 eller U-24 )
Visst!
Men max U-22 då... 23 och 24-åringar är lite för gamla..
Citera
2009-10-01, 17:02
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Tycker tråden borde hetat typ "svenska talanger" då namnet kan misstolkas.
Okej hur byter man rubrik?
Citera
2009-10-01, 17:44
Medlem
3 poster i rad av dig där menmen

Förra säsongen spelade ju Albin Ekdal i Juve och i år i Siena. Men är han bra eller dålig? Om man spelat ett år i Juve och fått göra inhopp i några matcher i Serie A måste man väl vara duktig? Men i U-21 EM i somras såg jag honom inte, hur står det till med han egentligen?
Citera
2009-10-01, 18:24
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
3 poster i rad av dig där menmen

Förra säsongen spelade ju Albin Ekdal i Juve och i år i Siena. Men är han bra eller dålig? Om man spelat ett år i Juve och fått göra inhopp i några matcher i Serie A måste man väl vara duktig? Men i U-21 EM i somras såg jag honom inte, hur står det till med han egentligen?
Han var skadad under U21-EM. Han har spelat Sveriges båda kvalmatcher till EM 2011 och har gjort ett mål.
Citera
2009-10-01, 18:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Han var skadad under U21-EM. Han har spelat Sveriges båda kvalmatcher till EM 2011 och har gjort ett mål.
Hur har han presterat spelmässigt, om man inte räknar mål, både i Siena och U-21?'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in