Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-18, 15:09
  #1
Medlem
Inte teoretiskt, utan vad har du märkt
i praktiken att du mår bäst på?

Jag mår bäst när jag äter ost.
Citera
2017-07-18, 15:11
  #2
Medlem
dreggells avatar
ost och charkerier!
Chorizo,serrano/parma skinka och keks.kex ke6
Citera
2017-07-18, 15:13
  #3
Medlem
Kravallens avatar
Mentalt eller fysiskt?
Eller kombination?
Citera
2017-07-18, 15:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Mentalt eller fysiskt?
Eller kombination?

Både och eller var för sig. Specificera om
du vill. Jag själv tänkte nog på det fysiska,
men jag mår faktiskt bra även på det
mentala planet.
Citera
2017-07-18, 15:28
  #5
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Både och eller var för sig. Specificera om
du vill. Jag själv tänkte nog på det fysiska,
men jag mår faktiskt bra även på det
mentala planet.

Jag mår oftast bäst efter att ha ätit en subway med någon form av skinka/salami. Gärna starkt kryddat. En hamburgare gjord på fint kött fungerar också. Det är ofta min uppladdning inför matcher (subway). Jag får kolhydrater och protein som jag behöver och mentalt är det väldigt tillfredställande att äta sådan typ av mat. Mitt instagramkonto svämmar över av hamburgare. Det är helt klart den mest tillfredställande maten. Man får ju lite av allt!
Citera
2017-07-18, 16:42
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Sushi och andra fiskrätter (inte fiskpinnar), utan tvekan.
Citera
2017-07-18, 16:48
  #7
Medlem
MuscleSharks avatar
Viltkött, kyckling, fisk, grönsaker, bär.
Så naturligt som möjligt är vad jag föredrar. För mycket kolhydrater och kött med tillsatser gör mig ofta seg, och äter jag dessa ute på snabbmat ställen så får jag också lite ont i magen.
Citera
2017-07-18, 17:03
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Kött,kyckling,kvarg,ägg,vassleprotein,havregryn, potatis,ris,pasta och bröd m.m. Sen när det gäller frukt/grönt så är det blandat, t.ex banan,äpple,vattenmelon,tomat,babyspenat,haricots verts, ärtor. Det är vad kosten till stor del består utav, äter även pizza, hamburgare, godis osv, men inte dagligen. Mår bäst både psykiskt och fysiskt av en kost med lägre andel fett och högre andel kolhydrater, protein ligger runt 2-2.5 g/kg.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-07-18 kl. 17:40.
Citera
2017-07-18, 17:12
  #9
Medlem
FatherMartins avatar
Lingongrova med stekt ägg samt keso. Mycket bra grejer.
Citera
2017-07-18, 17:28
  #10
Medlem
tj.s avatar
Om den här tråden ska få fortsätta leva så krävs det motiveringar bakom svaren. Inga meningslösa listtrådar.
/Mod
Citera
2017-07-18, 17:57
  #11
Medlem
studioxswes avatar
Jag tror det är en kombo av träning (därför tråden är här antar jag?)

Brukar göra en fruktsallad efter jag tränat, mitt nya tillskott är clementin och melon, tillsammans med äpple, banan och ibland lite druvor. Jävligt gott jag jag mår skitbra.

En riktigt god Entrecôte (100-200g) utan några tillbehör förutom sallad/ruccola, tomater, lite feta och olivolja (med chilli) sitter också bra i kistan då man vill lyxa till det lite.

Annars älskar jag ugnsbakade grönsaker, potatis, morötter, champinjoner, paprika m.m tillsammans med någon riktigt stark chillikorv och stark senap som söndagsmat.
Citera
2017-07-18, 18:53
  #12
Medlem
Mat med så lågt fettinnehåll som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback