Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 18:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Inte teoretiskt, utan vad har du märkt
i praktiken att du mår bäst på?

Jag mår bäst när jag äter ost.

Mat där man själv bygger ihop. Där man väljer råvaror utifrån bra kvalitét brukar min kropp tycka om. Det brukar smaka godast också. Den mat man äter ute brukar få min mage att knorra och protestera. Sedan är det dyrt att först betala för något som någon med lägre IQ byggt ihop och som får en att må skit på. Pizza och burgare är sådan mat men bygger jag ihop det hemma brukar det inte vara några problem.
Citera
2017-07-18, 19:07
  #14
Medlem
Vegansk kost, baserad kring bra kolhydrater, rimligt proteinintag och så lite fett som möjligt. Motivering: Känner mig pigg, lätt i kroppen och springer bäst på den maten.
Citera
2017-07-18, 19:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Mat med så lågt fettinnehåll som möjligt.


Håller helt med dig. Tycker jag blir seg och hängig av fett. Detta är en av orsakerna till att jag följer en lågfett vegansk kost baserad på grönsaker, baljväxter, frukter och bär.
Citera
2017-07-18, 19:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Håller helt med dig. Tycker jag blir seg och hängig av fett. Detta är en av orsakerna till att jag följer en lågfett vegansk kost baserad på grönsaker, baljväxter, frukter och bär.
Röda linser med vitlök i som har fått ljuda till sig i en burk krossade tomater är sänt från gudarna!! Jag brukar även ta en burk tonfisk eller sardin (och hälla bort vattnet/oljan) och lägga i maten, röra omkring och sen får man en måltid som är billig och har mycket av allt förutom fett.
Citera
2017-07-19, 00:58
  #17
Medlem
Kyckling och fisk mår jag riktigt bra av efter ha ätit,
Morötter smakar röv men får mig också att må riktigt bra (av någon anledning),
Citera
2017-07-19, 09:56
  #18
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Mat som får mig mätt! Äter väldigt sällan "skräp" men hipsterhamburgare/kebab osv går ner ibland. Är i ganska bra form så min kropp tar hand om mat på ett effektivt sätt.

Sen att jag blir fet direkt av att kolla på kolhydrater är en annan femma..
Citera
2017-07-19, 11:04
  #19
Avstängd
frukt naturligtvis.

hur mycket ost äter du egentligen, TS, och på vilket sätt mår du bra av det, om man får fråga?
Citera
2017-07-19, 12:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasneuemember
frukt naturligtvis.

hur mycket ost äter du egentligen, TS, och på vilket sätt mår du bra av det, om man får fråga?

Jag har inte ätit stora mängder, men bara en liten
mängd ost återställer mitt välbefinnande som
inget annat. Det händer nåt positivt med
blodsockret. Om jag är darrig och illamående för
att jag har ätit för mycket socker så är ost
botemedlet. Ett allmänt välbefinnande. Ett lugn.
Jag känner mig nöjd.
Citera
2017-07-19, 19:59
  #21
Medlem
PsychoChillers avatar
Massor med kolhydrater och protein och en mindre mängd fett mår jag bäst på.

Jag har ett fysiskt mycket krävande jobb och tränar varje dag, så jag trycker i mig kolhydrater, hur mycket som helst, för att orka. Äter till det ~300 gram protein per dag för att vara på den säkra sidan så att säga.
Citera
2017-08-03, 11:53
  #22
Medlem
Tidigare åt jag väldigt mycket animaliska produkter. 6-9KG kött / månad. Äter nu mest veganskt med undantag för ägg, vassleprotein och 1kg > kött / månad (oftast lax).

Började med det här för ungefär 2 månader sedan. Rätt säker på att jag får i mig mindre protein nu än när jag åt mer animaliskt.

Jag mår så mycket bättre mentalt av att äta mer veganskt och även fast jag får i mig mindre protein nu så märker jag en stor skillnad på gymmet. Har styrketränat i flera år, visst har jag fått bra resultat innan men känns som att det här tar min träning till en ny nivå.

Helt klart det jag mår bäst på.
Citera
2017-08-06, 18:27
  #23
Medlem
Vetiverias avatar
Jag mår som bäst av proteinrik fast "lätt" mat, t.ex. torsk, räkor, musslor, ägg, baljbäxter och nötter. Alltför kolhydratsrik kost får mig att känna mig seg och trött; både fysiskt och mentalt. Fet mat däremot har jag aldrig haft något problem med. En avokado och några rutor choklad sitter alltid fint!
Citera
2017-09-02, 22:27
  #24
Medlem
Soxis avatar
Rätt fet mat med mycket mycket grönsaker (långsamma kolhydrater) pasta samt växtprotein, bönor etc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback