Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 10:41
  #1
Medlem
HörOchHäpnas avatar
Hittar ingen samlingstråd för den här typen av frågor.

Jag kollar på att köpa en SARB065 online. Söker man efter den på ebay så består toppträffarna av följande annonser:



Båda säljs av säljare med goda omdömen. Den ena skeppas från Japan den andra från Hong Kong. Den från Hong Kong är hälften så dyr som den från Japan. Verkar orimligt kan jag tycka, men jag kan inget om sånt här.

Vad tror expertisen?
Citera
2017-07-16, 12:27
  #2
Medlem
Jag kan inget om de där, men Hongkong är känt för att vara ett eldorado för kopior. Oftast är det så att om priset verkar vara för bra för att vara sant, så är det troligast så. Jag kan ju inte säga säkert hur det ligger till i detta specifika fall, men skulle vara mycket skeptisk. De som säljer frekvent på stora siter är i regel medvetna om det verkliga värdet. Positiva omdömen behöver inte betyda att allt de säljer är äkta. Det finns sätt att fuska med sånt och många köper ju medvetet billiga kopior och är nöjda med det.
Citera
2017-07-16, 12:47
  #3
Medlem
poxers avatar
Hur många "genuine" kineserna än lyckas trycka in i en annons är det fake om produkten har annat ursprung än Kina.
Citera
2017-07-16, 13:58
  #4
Avstängd
creepingdeaths avatar
kolla in seiyajapan.com site med gott rykte.
kanske kan modellen SARY075 falla dig i smaken.

tänk på lägga på 25-30% på priset (tull+moms)
Citera
2017-07-16, 15:22
  #5
Medlem
Denna sida kan jag rekommendera. Behöver inte bekymra dig om det är äkta.

www.creationwatches.com
Citera
2017-07-16, 15:58
  #6
Medlem
record-collectors avatar
Oavsett klockmärke... ligger priset kanske 30% under svenskt pris så kan man "nog" vara säker på att det är original. Ligger däremot priset betydligt lägre så skulle jag vara tveksam.

Har själv köpt flera SEIKO-original på Tradera med leverans direkt från Hong Kong och har aldrig råkar ut för att det varit förfalskningar. Ofta är de klockor man köper från Hong Kong utgående modeller i den asiatiska katalogen men som fortfarande säljs i Europa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback