2008-09-10, 19:33
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Jag vet inte om detta kanske skulle ligga under humor men...

Japp
Citera
2008-09-10, 19:38
Medlem
Skullheads avatar
Låter det inte mer som Marcoolio?
Citera
2008-09-10, 19:40
Medlem
Spoke_islands avatar
E-type är redan en föredetting som upprepar sig själv stup-i-ett. Men med det här patetiska utspelet har en ny, glimrande framtidsdörr öppnat sig för den stackars "mannen": *TRUMVIRVEL* Pausclown på nån sunkig cirkus, en sån som drattar på arslet o snubblar på dojjorna!
Citera
2008-09-10, 19:40
Bannlyst
Jag gillar E-type, han är Gröna Lund för mig, Orsa festival, ungdomsdisko och rikssänd-tv. Mycket är han. Han har väl inte producerat sina låtar själva utan använt en producent som varit en höjdare på Eurotechno. Han har också haft fina dansare, varav några haft riktigt schyssta lökar. Har något minne av att Staffan Ling stod och dansade intimit med en av E-types dansare på stadskampen.
Citera
2008-09-10, 20:03
Medlem
incinerate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Att förlöjliga E-type är i princip omöjligt då han är ett skämt i mänsklig skepnad.

ja det är sant, han vet att han och hans p12-relaterade musik redan är bortgjord.

Att hans avslutningsfras var "Nu ska jag köra in en hamburgare i munnen så att det inte kommer ut något mer dumt. " = kunde alltså inte leva upp sitt värdelösa rykte som han har bättre än att avsluta så.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/assa.jpg
Citera
2008-09-10, 23:19
Medlem
suetoniuss avatar
Det är ingen som har frågat vad Max anser? Han producerade väl låten? Hoppas ägarna kanske på lite name-affilitation och ett möjligt framtida samarbete som skulle underlätta en internationell expansion? Tydligen så funderar Max-hamburare bl.a. på en lansering i mellanöstern. Jag har också för mig att E-type var rätt så populär i regionen, delvis kanske tack vare den kurdiska tjejen. "True believer" eller "Princess of Egypt" skulle ju kunna passa bra för en sådan satsning. Annars vore ju "Catch-up" också en helt ok låttitel för en snabbmatsrestaurang i regionen, inte minst tack vare dess potentiella politiska undertoner.

För övrigt så tycker jag att E-type är betydligt bättre än många andra på det han gör om man försöker vara genre och målgruppsobjektiv och framförallt sett till vad han försöker uppnå. Han har iofs kanske det problemet som många svenska kompositörer har att det lätt blir lite väl mycket feminint och juvenalt men å andra sidan så har han ju liksom de andra en känsla för harmoniska och catchiga melodier som inte går av för hackor, vilket inte är särskilt vanligt med undantag för de bäst säljande anglosaxiska låtskrivarna. Han tillhör väl t.ex. de kommersiella titanerna inom eurodancegenren och melodier är ofta det som säljer? En bra eurodance låt kan ju ibland vara lika sockerfylld och fylla ungefär samma effekt som ett Happy Meal. Det är barnslig men underhållande, melodisk och energigivande danspop som faktiskt är rätt så populär inte bara bland yngre utan även bland en hel del kroppsbyggare och cheerleaders som känner att den sporrar dem framåt vilket kanske även en del politiker känner? Eurofighter skulle ju faktiskt kunna fungera som ett komplement till Beethovens europahymn. Jag tror också att han skulle kunna stärka sitt rykte avsevärt ifall han la på tyngre produktion med fler texturer och kanske sänkte sin röst något snäpp.

Jag undrar förresten om det är en ny trend inom skivindustrin med sponsring som förnekas av artisterna? BWO verkar ju frossa i återkommande svenska varumärken i sina videos och ändå så hävdar de att de inte får en krona för det?

Dagens artister borde ju egentligen inte skämmas för att ta emot omfattande sponsorpengar med tanke på den utbredda piratkopieringen men man kan ju iofs förstå att det kan orsaka varumärkeskollisioner så diskretion är nog ofta att föredra.
Senast redigerad av suetonius 2008-09-11 kl. 00:10.
Citera
2008-09-10, 23:48
Medlem
timpanis avatar
Vem som helst spela in och släppa en cover på vilken låt som helst. Så länge du inte gör en omarbetning av låten, till exempel genom att göra en översättning eller på annat sätt ändra i texten. Då behöver du tillstånd från den som äger upphovsrätten till låten (oftast låtskrivaren och förlaget).

Frågan är alltså vad Max Hamburgare hade för deal med förlaget Stockholm Songs samt låtskrivarna Mud (text) och E-type (text och musik).

Efftersom Max Hamburgare nu backar är det antagligen de som sjabblat.
Citera
2008-09-10, 23:57
Medlem
Vilken mes...
Citera
2008-09-11, 02:36
Medlem
Orkar inte läsa allt ... men föddes inte han löjlig ??
Citera
2008-09-11, 04:03
Bannlyst
Det är ju MAX som har gjort bort sig. De frågar om de får göra om en av hans låtar, han säger nej, de gör det ändå. Sen är det helt ovidkommande ifall han är "inne" just nu eller inte eller om han gör bra musik.
Citera
2008-09-11, 08:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Ja, han framstår som löjlig. Men det är pga att han hänger på Stureplan och tror han är värsta coooola braten typ. Han är 43, inte 23. Så väx upp, klipp dig och skärp till dig liksom!!

behöver han väl inte ..
Citera
2008-09-11, 09:04
Medlem
epost72s avatar
Nu är han med och talar ut i MIX Megapol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem