Citat:
Åsna, de övriga 998 var aldrig ens med i budgivningsprocessen. Det spelar ingen roll om de lägger 50kr, 1000kr, 20000kr när Kalle, Erik och Amin står med bolån på +1,5 miljoner.
Förstår du? Utan lån eller en jävla massa cash så har du 0 att hämta när det kommer till budgivningar. Du finns inte.
Citat:
Har du svårt med läsförståelsen? Tråden heter bokstavligen "Totalt efterblivet att ta gigantiska bostadslån i dagens Sverige!"
Sedan har jag svårt att se varför de är bolånetorskar som du säger och att det är "totalt efterblivet att ta lån".
Det är ju en marknad du kan tjäna pengar på, hög insats/risk men jag tror att alla som köpte lägenheter för 10år sedan i innerstan skrattar ganska gott när de får sina lägenheter värderade.
Det är ju en marknad du kan tjäna pengar på, hög insats/risk men jag tror att alla som köpte lägenheter för 10år sedan i innerstan skrattar ganska gott när de får sina lägenheter värderade.
Att ta lån på 2.5 miljoner för att köpa en sketen etta idag är vansinne. Om man däremot tog lån på ett par 100k och köpte en lägenhet i centrala Stockholm för 10 år sedan så anser jag att det var helt rimligt. Tråden handlar om dagens prisnivåer och dagens förutsättningar, vilket du hade fattat om du läst ordentligt. Gör om, gör rätt.
Citat:
Ta bara personen som skrev precis här ovanför som bott i hyresrätt i 10år och betalat, säg 5000kr i månaden? Hade den personen haft en kontantinsats på 200 000kr till en lägenhet för 10år sedan så hade den idag varit värd 4 miljoner. Det byggs inget nytt i innerstan men "alla" vill bo där.
Istället har personen öst ner 600 000kr i hyra på ett objekt som inte är värd en krona, vad är den personen? hyrestorsk?
Istället har personen öst ner 600 000kr i hyra på ett objekt som inte är värd en krona, vad är den personen? hyrestorsk?
Ta personerna som köpt dyra BRFer för säg 2 miljoner de senaste åren och knappt amorterat ett skit, vilket är många i dagens Sverige. Om 10 år har de betalat banken minst 400 000 i räntekostnader, samtidigt som de fortfarande sitter med en skuld på 2 miljoner. Skitsmart.
Ja, priserna kan ha gått upp. Ja, de kanske kan sälja sin lägenhet för 17 miljoner om 10 år. Men om vi utgår från hur utvecklingen går i Sverige (produktiva jobb och företag lägger sin verksamhet i bättre länder, vi skapar låtsas jobb inom asylindustrin för lånade pengar) så tippar jag starkt på att priserna kommer rasa inom snar framtid. Det är ett ohållbart luftslott.
Sverige är the perfect storm när det kommer till allt - ekonomi, invandring, politik, sjukvård, skola, äldreomsorg, militär m.m. Det krävs inte mycket för att hela skiten ska braka ihop fullständigt, och om man i ett sådant läge väljer att skuldsätta sig i resten av ett liv för att få "äran" att bo i en liten skokartong - ja, då är man fan efterbliven!
Senast redigerad av Fizzlor 2017-07-17 kl. 21:03.
Senast redigerad av Fizzlor 2017-07-17 kl. 21:03.

"