2003-08-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keepzir
Ville bara tillgga att det visst finns svarta schfrar. Och hur vet jag det?
Jo, jag har en. Han str fr tillfllet ca 2m ifrn mig, heter Shadow, har en mankhjd p ca 70-80cm och vger ungefr 50-60kg. Drmed borde du kunna lista ut att det r en ovanligt stor schfer, och att det finns strre.

Han r en renrasig schfer.
Han har dock ngra inslag av brunt p baksidan av frambenen, men fr att klargra att det finns helsvarta schfrar, redogr jag ocks att hans pappa var helsvart.

OT: Behver du hundpassning ngn gng kan han f komma hit och sova i min sng, vid fotndan lskar att somna med en varm vovve i sngen..

-Laura
2003-08-26, 02:37
Bannlyst
Jag har en gammal skolkamrat som berttar de mest fantastiska historier. Hr fljer ett uns av det jag ftt hra under ren...

Nr han var tta r gammal och vi gick i tvan s frskte han p fullaste allvar sl i mig att han var vakt p en nrbelgen matvaruaffr om kvllarna efter skolan. Han och en annan vakt gick i skift och lyste med ficklampa mellan hyllorna fr att hlla butiken ren frn tjuvar och annat sldder.

En morgon kom han fr sent till skolan och frklarade fr lraren att anledningen till den sena ankomsten var denna; han hade som vanligt sttt i hallen och knutit sina skor fr att g till skolan. Han hade sttt p kn framfr drren och d helt pltsligt ftt morgontidningen i skallen. Detta gjorde att han svimmade av och lg i det tillstndet p hallgolvet i nra tv timmar. Han tnkte nog inte p att tidningen brukar komma vid halvfem-snret p morgonen och att ingen mnniska svimmar av att f den tunna lokaltidningen i prat...

Under sin militrtjnstgring s brukade han hjlpa bilister som blivit inklmda i parkeringsfickorna utanfr regementet genom att medelst stridsvagn knuffa undan den parkerade bil som stod i vgen. Eventuella lackskador blev det aldrig och bilarna han knuffade undan lg aldrig i vxel/var handbromsade.

Kan Ni gissa vad den mannen numera arbetar som? Han r sergant i den svenska armn... Detta r sant, tro det eller ej... Tydligen anfrtror kronan vapen t vilken vettvilling som helst nu fr tiden...

// Roger P.
2003-08-26, 10:59
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Kan Ni gissa vad den mannen numera arbetar som? Han r sergant i den svenska armn... Detta r sant, tro det eller ej... Tydligen anfrtror kronan vapen t vilken vettvilling som helst nu fr tiden...

Har man underbefl i Svenska armn som yrke nufrtiden trodde?
Jag menar d inte inkallade lumpare...
2003-08-26, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Har man underbefl i Svenska armn som yrke nufrtiden trodde?
Jag menar d inte inkallade lumpare...

Ja, urskta mig att jag inte hller reda p alla gradbeteckningar i den rriga och omorganiserade svenska armn. Tidigare var ju korpral och furir underbefl. Serganter var vl stamanstllda frr? Eller r jag dligt plst?

Han arbetar i varje fall, (eller har arbetat) p regementet i Ystad. Vad han gr just nu har jag ingen aning om eftersom det r ett par r sedan jag pratade med honom. D var han i varje fall p regementet.

// Roger P.
2003-08-26, 15:21
Medlem
L_BRUCEs avatar
Jo det stmmer att det fanns underbefl som serganter i den svenska millitren frr, men det mste ha varit fr 20-25 r sedan eller liknande. Disskuterade detta med en arbetskamrat, som tjnstgjort som sergant och FN-soldat p cypern d det var oroligt dr.

I vilket fall som helst s, lyckades jag ju inte avslja dig som mytoman Roger Persson, hade varit kul pga trdens innehll. Dremot mste du vara i min farsas lder eller ldre...

"Riktiga befl" r fnrikar eller hgre nufrtiden. Jag tror att den ldre typen av serganter pensionerades eller blev omskolade till ljtnants grad.
2003-08-26, 22:10
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
OT: Behver du hundpassning ngn gng kan han f komma hit och sova i min sng, vid fotndan lskar att somna med en varm vovve i sngen..

-Laura
Fortsttning p OT:

Jag vet inte om du vill det. Han r rtt extremt misstnksam mot frmlingar. Han har aldrig bitit ngon, men har stngat 2 personer, samt skrmt livet ur ett otal genom att helt ofrberett gra ett utfall och lta som tio trskmonster, samt kuta emot personen i frga.

Men om du lr knna mig/hunden s visst, varfr inte?
2003-08-27, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laura

-Laura
Hmmm... -inget personangrepp hr inte!
2003-08-27, 21:23
Medlem
pbjts avatar
Trden lst till fljd av ursprning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in