2012-03-27, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Och vad har iande med tokholm att göra?
(retorisk fråga)
Tack för att du bekräftade för oss att du bara är en Stockholmshatare! Titta inte på programmet om du irriterar dig på det som ingår i programmet.

Det är bättre du hyr dig ett rum i Smögen så kan du snacka dialekt med infödingarna där istället så vi slipper ditt Stockholmshat här.

Bra program görs med glimten i ögat precis som långe Lindström gör och att innehållet ska vara strikt landskapsberoende är störd inbillning.
Citera
2012-03-28, 21:35
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Var det bara jag som saknade omdöme när ni tittade på dagens avsnitt?.
För jag trodde verkligen att Judas Präst gubben skulle uppmärksamma för Lindström att han inte känner till vad ordet Blekinge betyder för sammanhangen!, antar att det bara är jag som hade varit så anal att jag hade gått till botten med allting trots att jag varit välbetald erkänd rockstjärna över hela världen ,man ska dock ta säden ditt man kommer är mitt måtto!.

Det var jävligt kul iaff att han fick brallorna nedtagna utan att överhuvudtaget märkte det.
Var det inte lite märkligt att publiken på presskonferensen kunde hålla sig från att garva
högt och kotteriskt när Juden hoppade att besvara själva frågan?

I övrigt när säsong 2 inte längre handlar om dialektal betoning utan om helt egna ord för
vardera landskap och lite allmän fakta om staden som utfyllnad, tyckte jag Lindström kunde ha nämnt
att Sölvesborg kändaste PR profil har blivit Jimmy Åkesson!.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-03-28 kl. 21:42.
Citera
2012-03-28, 21:58
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

I övrigt när säsong 2 inte längre handlar om dialektal betoning utan om helt egna ord för
vardera landskap och lite allmän fakta om staden som utfyllnad, tyckte jag Lindström kunde ha nämnt

Därför att programmet inte handlar om politik.
Annars kunde han ha nämnt att Sotenäs är moderaternas starkaste fäste i Bohuslän och att 50 % röstade på Moderaterna på Smögen och att Sotenäs grannkommun Lysekil förutom att ha Sveriges näst största hamn också är Kommunistiska Partiets starkaste fäste i hela Sverige.
Citera
2012-03-29, 10:38
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
tyckte jag Lindström kunde ha nämnt
Lite onodigt att dra upp trakigheter nar tittarna vill ha trevligt. Brukar du prata om forintelsen under middagen?
Citera
2012-03-29, 13:42
Medlem
Dreijers avatar
Detta program har i särklass världens bästa intro!
Citera
2012-03-29, 14:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Då har du missat Game of Thrones. För övrigt är det ganska fult gjort med sunkiga typsnitt, det enda som är bra är musiken.
Citera
2012-03-29, 14:34
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Då har du missat Game of Thrones. För övrigt är det ganska fult gjort med sunkiga typsnitt, det enda som är bra är musiken.
Jag tyckte att det var otroligt trevligt, ty jag har missat Game of Thrones, ja.
Citera
2012-03-29, 15:30
Medlem
Vikingsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer

Jag gillar det också! Kunde gärna vart lite längre fast då blir ju iofs själva programinnehållet kortare
Citera
2012-03-29, 23:53
Medlem
Kongo_89s avatar
tyckte dagens program va inte lika stillsamt som smögen. dock intressant att han tar upp blekinge för de landskapet känns alltid bortglömt för min del och jag uppfattar deras dialekt lika som dem i kalmar :S

kul om karlskrona och att de har en storstadsattityd hos folket som man inte kände till (om det nu stämmer?). annars var programmet underhållande rakt igenom, men som sagt inget slår smögen avsnittet!
Citera
2012-03-30, 00:14
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
tyckte dagens program va inte lika stillsamt som smögen. dock intressant att han tar upp blekinge för de landskapet känns alltid bortglömt för min del och jag uppfattar deras dialekt lika som dem i kalmar :S

kul om karlskrona och att de har en storstadsattityd hos folket som man inte kände till (om det nu stämmer?). annars var programmet underhållande rakt igenom, men som sagt inget slår smögen avsnittet!
Det stämmer ganska bra med Karlskroniternas attityd. Tyckte programmet tog upp lite för mycket tid åt att förklara varför blekingskan förtjänar ett program. Annars är det roligt att ett så litet landskap som blekinge har så skilda lokala dialekter som blekinge har. Listerlänskan är ju nästan ett eget språk. Eller märker jag skillnaderna tydligare här eftersom jag är bleking.
Citera
2012-03-30, 01:42
Medlem
Det här är typ blekingska för mig:

http://www.youtube.com/watch?v=n4_iodByXVM

En extremt sympatisk dialekt som i mina öron är mycket enkel att skilja från både skånska och småländska. Men den var ju knappt med i avsnittet! Den enda som typ pratade den var en av de unga tjejerna som Lindström intervjuade, hon som inte hade "krylligt" hår.
Citera
2012-03-30, 02:17
Medlem
Citat:
Var det bara jag som saknade omdöme när ni tittade på dagens avsnitt?.
För jag trodde verkligen att Judas Präst gubben skulle uppmärksamma för Lindström att han inte känner till vad ordet Blekinge betyder för sammanhangen!, antar att det bara är jag som hade varit så anal att jag hade gått till botten med allting trots att jag varit välbetald erkänd rockstjärna över hela världen ,man ska dock ta säden ditt man kommer är mitt måtto!.

Det var jävligt kul iaff att han fick brallorna nedtagna utan att överhuvudtaget märkte det.
Var det inte lite märkligt att publiken på presskonferensen kunde hålla sig från att garva
högt och kotteriskt när Juden hoppade att besvara själva frågan?

Det här håller jag inte alls med om. Jag tror att Rob Halford var fullt medveten om att det var en ironisk nonsensfråga, kan knappast vara första gången han stöter på en komiker på en presskonferens. Istället för att bry sig om vad Lindström egentligen var ute efter (vilket han givetvis inte kunde greppa som engelsman), eller skita i frågan helt, så var han artig nog att ge ett slags klyschigt nonsenssvar tillbaka åtminstone. Han var uppenbarligen inte road av det hela, men heller inte irriterad eller otrevlig nog att ifrågasätta frågans kvalité och intention. Han hanterade det som ett proffs, helt enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in