• 1
  • 2
2017-07-11, 11:07
Medlem
En kvinna som var ute och rastade sin hund i Rinmansparken i söndagskväll, såg ett gäng ungdomar som höll på att elda vid en skolgård i närheten. När hon informerade dem om faran med detta, så blev hon och hennes hund hotade.

Från ekurien:

"— Jag såg att ungdomarna höll på att elda och när jag gick fram till dem så började de hota mig, säger kvinnan."

"— Det var allt ifrån hot om att jag skulle "straffknullas", att min hund skulle dödas, att jag var en fet hora och att jag skulle få stryk, säger kvinnan."

När två män kom till kvinnans undsättning, så blev det ännu värre och ungdomarna hotade att döda dem. En av männen ringde då polisen - och fick till svar att de var upptagna med annat och kunde inte komma...

Ungdomarna gav sig av efter att ha uppgett att de också skulle ringa någon:

"—*Efter ett tag så försvann ungdomarna, då hade de sagt att de skulle ringa efter några som skulle skada oss."

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/b...lev-mordhotad/

(Jag har letat på polisen.se och i media, men har inte hittad någon annan händelse vid denna tidpunkt som skulle kunna förklara varför Eskilstunapolisen inte kunde komma..)
Senast redigerad av HalfRunar 2017-07-11 kl. 11:14.
Citera
2017-07-11, 12:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
En kvinna som var ute och rastade sin hund i Rinmansparken i söndagskväll, såg ett gäng ungdomar som höll på att elda vid en skolgård i närheten. När hon informerade dem om faran med detta, så blev hon och hennes hund hotade.

Från ekurien:

"— Jag såg att ungdomarna höll på att elda och när jag gick fram till dem så började de hota mig, säger kvinnan."

"— Det var allt ifrån hot om att jag skulle "straffknullas", att min hund skulle dödas, att jag var en fet hora och att jag skulle få stryk, säger kvinnan."

När två män kom till kvinnans undsättning, så blev det ännu värre och ungdomarna hotade att döda dem. En av männen ringde då polisen - och fick till svar att de var upptagna med annat och kunde inte komma...

"—*Efter ett tag så försvann ungdomarna, då hade de sagt att de skulle ringa efter några som skulle skada oss."

(Jag har letat på polisen.se och i media, men har inte hittad någon annan händelse vid denna tidpunkt som skulle kunna förklara varför Eskilstunapolisen inte kunde komma..)

Det fetade är ännu ett av alla täcken på att civilsamhället har gett upp och är på väg att kollapsa. När det går längre kommer medborgargarden bli mer på modet. Vi har skymtat tendenser redan nu, men det kommer bli långt värre om polisen fortsätter tappa fotfäste.
Citera
2017-07-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det fetade är ännu ett av alla täcken på att civilsamhället har gett upp och är på väg att kollapsa. När det går längre kommer medborgargarden bli mer på modet. Vi har skymtat tendenser redan nu, men det kommer bli långt värre om polisen fortsätter tappa fotfäste.

Håller med. Det är ju jätteviktigt att plocka upp dessa ungdomar nu - innan de blir ännu värre och börjar med tyngre aktiviteter. Nästa gång de blir kränkta av tillrättavisningar så kanske det slutar i misshandel eller värre - båda av dem, eller om de uppför sig på detta vis mot fel (rätt..) person som går över till fysisk tillrättavisning medels stryk istället..

Jag reagerar också på bristen av rapporter från vad som gjorde att polisen inte ville åka på ett fall där ett gäng först vandliserar genom att elda på en skolgård, vilket kunde slutat väldigt illa - och dessutom rätt grova olaga hot. Vad hände mer den kvällen som var värre??
Citera
2017-07-11, 13:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Håller med. Det är ju jätteviktigt att plocka upp dessa ungdomar nu - innan de blir ännu värre och börjar med tyngre aktiviteter. Nästa gång de blir kränkta av tillrättavisningar så kanske det slutar i misshandel eller värre - båda av dem, eller om de uppför sig på detta vis mot fel (rätt..) person som går över till fysisk tillrättavisning medels stryk istället..

Jag reagerar också på bristen av rapporter från vad som gjorde att polisen inte ville åka på ett fall där ett gäng först vandliserar genom att elda på en skolgård, vilket kunde slutat väldigt illa - och dessutom rätt grova olaga hot. Vad hände mer den kvällen som var värre??

Ortens ende polis kanske låg hemma med flunsan?
Citera
2017-07-11, 13:47
Medlem
McAzs avatar
Ungdomar som höll på att elda +
Hot om att kvinna skulle "straffknullas" +
Hot om att hund skulle dödas +
Kallade kvinna för hora +
Ungdomarna skulle "ringa någon" = 100 % Blattar.

Jag hyser helt klart mer sympati för en kloakråtta än detta avskräde.
Senast redigerad av McAz 2017-07-11 kl. 14:03.
Citera
2017-07-11, 16:14
Medlem
Firewaias avatar
Jag vill också få chansen att rädda en kvinna från ett ungdomsgäng någon gång... Gå absolut lös och göra sig av med lite aggressioner på värsta våldsamma sätt tänkbart. "Ursäkta du skulle straffknulla mig?" *brett smil*
https://www.youtube.com/watch?v=8hx4WM9Dw2I
Citera
2017-07-11, 16:23
Medlem
Säger allt om dessa värdelösa snutsvin, som inte gjort något svenska folket sedan 50-talet.
Citat:
En av männen ringde då polisen - och fick till svar att de var upptagna med annat och kunde inte komma...
Citera
2017-07-11, 16:51
Medlem
Har inte polisen tid att komma, så får man säga något som eskalerar prioriteten.
Dvs, det ska finnas verklig risk för skada.. ja, för en själv eller våldsverkaren.

Polisen kommer garanterat om det finns risk för att den stackars kulturberikaren kan ta skada.
Citera
2017-07-11, 16:59
Medlem
"Säkert blattar" Det tror jag med. Fast vid många sådana här tillfällen är det inte bara blattar. Mestadels blattar javisst, men de där grupperna innehåller OFTA någon "inkvoterad" svenne som är lika blattig som de andra. Så det är faktiskt inte "bara blattar som håller på så där".
Citera
2017-07-11, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Från ekurien:

Helgkväll ... de kan ha varit i Nyköping, Strängnäs, Gnesta, Trosa, Flen, eller någon annanstans i länet, eller stöttat Södertälje.
Citera
2017-07-11, 17:27
Medlem
Zneds avatar
Hur kan man vara så dum så man tror att man kan säga till någon i dessa tider. Särkilt inte blattar.

Det är såna som råkar illa ut. Tanten hade tur som klarade sig.
Citera
2017-07-11, 17:30
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Folks frihet inskränks mer och mer. Nu kommer kvinnor (och män) i Eskilstuna tänka sig för var de går.
När någon på riktigt blir skadad kommer folkmobben/medborgargardena (och SD över 30 %).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in