Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
1. Ryssarna har säkert hemliga miniubåtar som man (a) inte exakt vet måtten på.(b) Att sitta och studera gamla "Triton" ger inget.
2. Självklart övar Ryssarna i Svensk skärgård. Under Sovjet var det ett sorts exampensprov att kunna gå in och lägga sig i Svenska hamnar. Det börjar nog ta fart igen.
3. Jag hoppas att Ryssarna ökar aktiviteten för då tvingas vår sosse-regim lägga mer på försvar och det minskar på det förödande VALFLÄSKET.
4.Off topic är jag förbannad på att detta förbannade VALFLÄSK läggs fram först till hösten 2017 och våren 2018, samma mönster inför varje val.
5. Militären måste kunna sjunkbomba (a) direkt eller få kontakt med antiubåtsgranater typ MALIN eller ELMA. Jag hoppas att (b) SD kan vinna något politiskt på oredan och att vi blir bespottade av främmande makt.
1a Nej.
1b Jo, om man med säkerhet vill säga vad det inte är finns det en upenbar poäng med att studera just precis det.
2. Nej, det är absolut inte självklart. Den sortens "examensprov" är en myt av samma slag som "spetznas" med slipade tänder.
3. Du får nog definiera 'aktivitet' här, men samtidigt kanske inte förutsätta att alla släpspår efter ankare på botten är lämningar från ryska miniubåtar.
4. Det är så valfläsk fungerar.
5a Jag föredrar nog snarare att försvarsmakten ser till att dess agerande är korrekt innan de spränger spöken.
5b Jimpan skulle nog kunna släppa upp en miniubåt i stjärten mot lite mer "kampanjbidrag" österifrån.
Slutsats: Du har ingen aning om vad du pratar om, så sluta diskutera i den här avdelningen eller radera ditt konto.