Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-10, 13:50
  #1
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Svampplockare hittade delar av människoskelett
Citat:
Svampplockare gjorde fyndet i söndags kväll.
Nu bekräftar polisen att det rör sig om ett människoskelett.
– Vi utreder nu om det kan röra sig om en försvunnen person, säger Stephan Söderholm vid polisens ledningscentral.

Vem är försvunnen i området?
Citera
2017-07-10, 14:02
  #2
Medlem
CallePhilles avatar
Lelle Hildebrand?

(FB) Vad hände med Lelle Hildebrand?
Citera
2017-07-10, 14:05
  #3
Medlem
sodrastas avatar
Lelle Hildebrand
(FB) Vad hände med Lelle Hildebrand?
Citera
2017-07-10, 15:27
  #4
Medlem
Fan vad det dyker upp skelett och gamla kroppar i Skåne nu. Man kan nästan ta på sig foliehatten och börja fundera. En pundare som lättar på sitt hjärta på ålderns höst, han känner någon som känner någon. Fast nä, rätt långsökt... Kan också vara jag som inte haft intresset och brytt mig, men jag vill minnas att det sällan förekommer såhär frekvent i ett och samma län?
Citera
2017-07-10, 17:30
  #5
Medlem
Julia 48 är väl inte heller hittad?

SKÅNE/ÅHUS:
Har någon sett 48-åriga Julia?
Hon är försvunnen sedan den 3 december 2016 då hon sågs i Åhus.
Julia har medellångt mörkt hår, 168 cm lång och väger cirka 60 kilo.
Klädsel vid försvinnandet är oklart, men bär troligtvis mörk jacka och svarta glasögon.
Har du sett Julia eller har du information som kan leda till att hon återfinns,
ring polisen på 114 14.

(FB) Julia 48, försvunnen i Åhus, 2016-12-03
Citera
2017-07-10, 17:50
  #6
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Julia 48 är väl inte heller hittad?

SKÅNE/ÅHUS:
Har någon sett 48-åriga Julia?
Hon är försvunnen sedan den 3 december 2016 då hon sågs i Åhus.
Julia har medellångt mörkt hår, 168 cm lång och väger cirka 60 kilo.
Klädsel vid försvinnandet är oklart, men bär troligtvis mörk jacka och svarta glasögon.
Har du sett Julia eller har du information som kan leda till att hon återfinns,
ring polisen på 114 14.

(FB) Julia 48, försvunnen i Åhus, 2016-12-03
Knappast. Skelettet är för gammalt.
Citera
2017-07-10, 18:09
  #7
Medlem
Julia försvann december 2016, även om visa påstår de sett henne senare.
Med den milda / obefintliga vintern i Skåne 2016 / 2017 kan det vara fullt möjlig med bara skelettdelar kvar.
Citera
2017-07-10, 20:48
  #8
Medlem
crawlys avatar
Är det någon som vet var någonstans på Ivö som fyndet gjordes?
Citera
2017-07-11, 13:05
  #9
Medlem
Citat:
Polisen bekräftar för Aftonbladet att det skulle kunna röra sig om skelettet efter Lelle Hildebrand, som försvann 1999 och dödförklarades 2006.
Polisen misstänker att han mördats. Utredningen är en av de största i Blekingepolisens historia, men fallet Lelle Hildebrand är ännu ouppklarat.
Lelle Hildebrand var turnéledare för det kända rockbandet Hammerfall, och försvann från bandets spelning på rockklubben Kartago i Sölvesborg den 25 januari 1999.
Turnéledaren Lelle Hildebrand, som normalt inte brukade lämna mitt under en spelning, sade till bandets trumtekniker att han skulle gå ut för ett ärende i en kvart, någon gång mellan 21.30 och 22.00.
Sedan kom han aldrig tillbaka.

Citat:
Aftonbladet har varit i kontakt med anhöriga till Lelle Hildebrand, som tagit del av uppgifterna men inte vill kommentera i nuläget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...en-turneledare
Citera
2017-07-11, 13:10
  #10
Medlem
Det spekuleras att det kan vara kvarlevor från Lelle Hildebrand.
Geografiskt ligger ju Ivö bra till. Men finns ju frågetecken varför man åker till en liten Ö och dumpar en kropp. Väldigt turisttät sommartid. Går ju en bilfärja över, året runt som tar ca 20 min. Det var vinter när Lelle försvann det måste varit hårt i marken för att gräva. Att lägga kroppen planlöst på marken borde ju renderat att man hittat kvarlevorna tidigare. Att ta bilfärjan över med ett lik borde också varit en stor risk. En mindre båt med ett lik i från fastlandet känns ännu krångligare. Kallt och bitvis is på sjön. Ingen är ute på sjön direkt i januari skulle väcka uppmärksamhet också om någon fick syn på en.
Citera
2017-07-11, 13:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Men finns ju frågetecken varför man åker till en liten Ö och dumpar en kropp.
Liten och liten, åtminstone Skånes största ö.
Citera
2017-07-11, 13:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Liten och liten, åtminstone Skånes största ö.

Det säger inte så mkt. Jag har själv gått runt hela ön och det gjorde jag på en halv dag i lugnt tempo
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback