2017-07-09, 18:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är inga problem att handla av KVD, dom är seriösa och dokumenterar alla brister dom hittar på bilarna. Problemet här är snarare att många av bilarna är i så dåligt skick att inga seriösa bilhandlare vill ha dom i sina hallar.

Ah ok. så illa. JAg får åka dit och kolla bilen noga.
Citera
2017-07-09, 18:40
Medlem
Driftstopps avatar
Visst låter det billigt. 20.000 för en bil. Sen tillkommer administrationsavgift, inropsavgift och är det en f.d myndighetsbil ingår inte i vanliga fall moms.

Så helt plötsligt blir det 26.000 - 28.000 kr..
Sen är den avställd också. Lägg på det med.
Senast redigerad av Driftstopp 2017-07-09 kl. 18:50.
Citera
2017-07-09, 18:46
Medlem
Jofs avatar
Jag tycker det är problem att dom ligger så avsides. Man måste ha bil för att komma dit!!
Får skjuts med nån.

Vissa myndigheter använder sig av dom. Polisen ex v. Fick en sån bil.
Färre privata.

Man kan få bra bilar där. Många kollar auktionerna så knappast klipp.

Jag köpte nästa bil av bilfirma. Kunde då begära ny framruta, motorvärmare.
Sånt kan man inte begära av KVD.
Man får ta det som det är.

KVD är bra när man kollar beg bilar. Vanliga typ fel. Man får en bra bild av status på begbilar.
Citera
2017-07-09, 19:52
Medlem
Jag skulle nog säga att du inte hittar en mer seriös bilhandlare än KVD som verkligen dokumenterar ALLA ev. skador och annat dom hittar på bilen! Sen att dom inte hittar allt kan man ju förstå. 90% av bilägarna känner inte till alla fel på sina egna bilar!
Citera
2017-07-09, 22:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Jag skulle nog säga att du inte hittar en mer seriös bilhandlare än KVD som verkligen dokumenterar ALLA ev. skador och annat dom hittar på bilen! Sen att dom inte hittar allt kan man ju förstå. 90% av bilägarna känner inte till alla fel på sina egna bilar!

Ja, jag tex, jag vet väldigt lite. det är därför jag tyckte kvd lät bra, men sen läste jag som sagt den tråden jag länkade till (som jag dock är misstänksam mot) men ville förhöra mig ytterligare.
Citera
2017-07-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja, jag tex, jag vet väldigt lite. det är därför jag tyckte kvd lät bra, men sen läste jag som sagt den tråden jag länkade till (som jag dock är misstänksam mot) men ville förhöra mig ytterligare.

Ja, det kan ju vara extra beklagligt när det är auktion, då måste ju beskrivningen verkligen vara så bra som man kan göra den.
Men samtidigt har du ju som köpare rätt att häva köpet om man anser att beskrivningen varit bristfällig.

Men handlar man bil från en "vanlig" bilfirma så tycker jag att det är större risk att bli lurad.
Sen måste man även tänka på att man tar på sig ett större ansvar som bilköpare om man handlar på auktion.

Det kan fort bli fel överallt på grund av okunskap, stress, kommunikationsfel, mm. Men över lag så känner jag att KVD är väldigt seriösa!

Men som vissa säger så är det en populär säljare, så priserna stiger ofta över vad jag ofta tycker det är värt.... framförallt med tanke på att det just är en auktion och att du köper bilen i befintligt skick. Då faller liksom hela grejen.
Känner flera som köpt bilar via KVD och alla har varit mer än nöjda när dom fått sin bil. De bästa fynden tycks vara tjänstebilar som gått långt, mycket landsvägsmil och är mycket välservade. En del dyrare modeller med mycket yttre skavanker kan gå billigt. Men har man otur kan det fort bli jättedyrt om det visar sig att dom inte var så bra maskinellt som man trodde från början.
Citera
2017-07-10, 16:12
Medlem
Jag fick ett mycket proffesionellt intryck när jag för en månad sedan köpte bil via KVD. Som andra skrivit tror jag att det är större risk att bli "lurad" via en vanlig bilhandlare istället för på KVD.

Se dock till att ha koll på marknadsvärdet på bilen du tänker buda på. Många bilar säljs väldigt dyrt på KVD just för att det är auktion och folk överbudar. Jag gjorde som så att jag innan varje auktion jag lade bud på så bestämde jag en summa jag var beredd att betala för bilen, gick buden över den summan väntade jag på nästa bil som uppfyllde mina kriterier.

Bor man nära KVD-anläggningen bilen står på så är det ju bara att åka dit och titta samt provköra innan du lägger bud. Dock upplevde jag att KVD:s beskrivning av bilen tog upp varenda skavank väldigt noga, nästan överdrivet, vilket är väldigt bra.
Citera
2017-07-10, 19:42
Medlem
carminaburanas avatar
haha, ja vad ska man säga, kom dig idag för att provköra bilen, inom 10 sekunder hade motorlampan tänts, och det gick knappt att accelerera. Vi tog oss ut på motorvägen och kom upp i 80 km i timmen med foten i botten,(på en 150 hk motor), sen kom en back och hastigheten sjönk till 40, det var precsi vi tog oss över. Sen gav jag nycklarna rtill killen som var med och sa du får köra hem, varpå motorlampan började blinka. "hur fn kunde de missa detta? undrade jag och det visste inte killen som bara var inhoppare på lördagar. "Motor går bra, blir en fin bruksbbil" var ju omdömet, en 3a på allt. Han skickade ut en polsk mekaniker som inte kunde svenska och knappt kunde nåt om bilar heller för den delen. "vi får nog avbryta den auktionen."

No shit.
Citera
2017-07-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
haha, ja vad ska man säga, kom dig idag för att provköra bilen, inom 10 sekunder hade motorlampan tänts, och det gick knappt att accelerera. Vi tog oss ut på motorvägen och kom upp i 80 km i timmen med foten i botten,(på en 150 hk motor), sen kom en back och hastigheten sjönk till 40, det var precsi vi tog oss över. Sen gav jag nycklarna rtill killen som var med och sa du får köra hem, varpå motorlampan började blinka. "hur fn kunde de missa detta? undrade jag och det visste inte killen som bara var inhoppare på lördagar. "Motor går bra, blir en fin bruksbbil" var ju omdömet, en 3a på allt. Han skickade ut en polsk mekaniker som inte kunde svenska och knappt kunde nåt om bilar heller för den delen. "vi får nog avbryta den auktionen."

No shit.

Wow... Länk till auktionen?
Citera
2017-07-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är inga problem att handla av KVD, dom är seriösa och dokumenterar alla brister dom hittar på bilarna. Problemet här är snarare att många av bilarna är i så dåligt skick att inga seriösa bilhandlare vill ha dom i sina hallar.

Och att KVD ger kunden en hög värdering bara för att få till en försäljning, sedan får kunden sänka priset för att få varan såld minus en "avgift" och att du som kund kan drömma om några garantier.

KVD är för mig ett blufföretag som verkar seriösa men när det kommer till kritan så är de bara en vanlig bilskojare utan garantier.
Citera
2017-07-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekoz888
Och att KVD ger kunden en hög värdering bara för att få till en försäljning, sedan får kunden sänka priset för att få varan såld minus en "avgift" och att du som kund kan drömma om några garantier.

KVD är för mig ett blufföretag som verkar seriösa men när det kommer till kritan så är de bara en vanlig bilskojare utan garantier.
Garantier är kanske inte alltid att påräkna, men de säljer bilar under samma regelverk som vanliga bilhandlare, kkl gäller fullt ut även om bilen köpts på auktion.
Citera
2017-07-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Garantier är kanske inte alltid att påräkna, men de säljer bilar under samma regelverk som vanliga bilhandlare, kkl gäller fullt ut även om bilen köpts på auktion.

Ja och vad betyder det, att KVD inte har ansvar om du inte besiktigar fordonet innan auktion och sedan sitter du där med skägget i brevlådan.

Du kan ringa när du får problem men sen är ingen som förstår ditt problem och ingen vill hjälpa dig, ett gammalt knep som KVD har kört länge, du kan väl kolla hur många missnöjda kunder KVD har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in