Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Ja, jag tex, jag vet väldigt lite. det är därför jag tyckte kvd lät bra, men sen läste jag som sagt den tråden jag länkade till (som jag dock är misstänksam mot) men ville förhöra mig ytterligare.
Ja, det kan ju vara extra beklagligt när det är auktion, då måste ju beskrivningen verkligen vara så bra som man kan göra den.
Men samtidigt har du ju som köpare rätt att häva köpet om man anser att beskrivningen varit bristfällig.
Men handlar man bil från en "vanlig" bilfirma så tycker jag att det är större risk att bli lurad.
Sen måste man även tänka på att man tar på sig ett större ansvar som bilköpare om man handlar på auktion.
Det kan fort bli fel överallt på grund av okunskap, stress, kommunikationsfel, mm. Men över lag så känner jag att KVD är väldigt seriösa!
Men som vissa säger så är det en populär säljare, så priserna stiger ofta över vad jag ofta tycker det är värt.... framförallt med tanke på att det just är en auktion och att du köper bilen i befintligt skick. Då faller liksom hela grejen.
Känner flera som köpt bilar via KVD och alla har varit mer än nöjda när dom fått sin bil. De bästa fynden tycks vara tjänstebilar som gått långt, mycket landsvägsmil och är mycket välservade. En del dyrare modeller med mycket yttre skavanker kan gå billigt. Men har man otur kan det fort bli jättedyrt om det visar sig att dom inte var så bra maskinellt som man trodde från början.