2017-07-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det r en vldigt jobbigt drm att ha att vilja bli just framgngsrik, rik eller populr. Den jobbigaste drmmen ngonsin. Det r inte s att din drm r "jag vill bli en politiker" eller "jag vill skapa en hemsida fr hemlsa" (inte fan vet jag)... Fr om din drm sg ut s, s skulle det bara rcka med att du blev en politiker, eller startade en vlgrenhetshemsida, och gav det ditt allt, la ned din passion och utformade det hela precis som du hade velat att det skulle se ut - och d skulle du kunna knna dig njd och vara stolt ver dig sjlv.

ven om du inte lyckades bli framgngsrik eller ndde ut till jttemnga mnniskor. Det hade varit jobbet i sig som hade varit kakan.

Nu r det inte s. Tyvrr s mste du bli "bst i vrlden" en "superelit" kanske "jtterik" fr att vara ngon ver huvud taget enligt dig sjlv. Gr det att ndra p din drm s att den ser mer likt ut mitt exempel. Kanske r din drm redan mer likt mitt exempel, egentligen, och du behver bara inse det sjlv, utforska det hela lite?

Ingen blir lycklig av att vara varken rik eller framgngsrik. Det r alltid just vad man r som gr en till ngon, inte att man har en massa saker.

Faktum r att det gr inget alls vem man r, annars hade jag varit en lycklig mnniska idag. Framgng och rikedom spelar faktiskt roll i ens knslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
P mndag tnk till vilket parti du gillar sedan ringer du lokalavdelningen fr detta och sger att du vill aktivera dig. Det r liksom gyllene lge nu fr sdana som dig som vill bli som Alice med 1 r till nsta val. Ta bara tag i saken och ring. Om nu inte det kommer bli riksdagen direkt 2018 s r du d med i spelet. Att vara ung kvinna i politiken det r ngot du mste spela p s lnge du fortsatt r just relativt ung.

Jag r bst medveten om min situation och dr vet jag att jag inte br g in i politiken frrn 4 r. Men jag har skt till en 3 rig utbildning som jag vet att jag kommer in p, men frgan r om jag klarar utbildningen nu nr jag helt tappat glden. Frr hade jag s mycket gld och energi att folk strde sig ver det och nu r jag istllet helt utan.
Citera
2017-07-08, 19:58
Medlem
Buffedbygods avatar
Du umgs med fel folk. Det enda som r viktigt p riktigt i livet r goda vnner/familj, mat och vatten. Resten r bara plus (eller negativt som i detta fall).

Prioritera om.
Citera
2017-07-08, 20:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katterkokas
Jag r bst medveten om min situation och dr vet jag att jag inte br g in i politiken frrn 4 r. Men jag har skt till en 3 rig utbildning som jag vet att jag kommer in p, men frgan r om jag klarar utbildningen nu nr jag helt tappat glden. Frr hade jag s mycket gld och energi att folk strde sig ver det och nu r jag istllet helt utan.

Dr finns vl inget enkelt tips. Bara att ge sig fan p saken. Hgst medveten frn brjan att det kommer bli surt och man kommer tvingas kmpa sig igenom det. Hoppas du hittar den gld d som gr att du pbrjar denna utbildning tminstone. Vl inne brukar det g lttare. Det vanligaste r att folk inte ens frsker och sedan d ngrar sig i ratal efter. Jag hade ngra sdana episoder tills d man bara sket i det och det fick bra eller brista.
Citera
2017-07-08, 20:10
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Hej,

Nr jag gick i skolan s var jag en viss person, vldigt snabb i huvudet, aktiv och skolans bst kldda tjej. Alla i min skola, elever som lrare tnkte ungefr att jag skulle bli en typ som Alice Teodorescu r numera.

Efter gymnasiet hnde tyvrr 2-3 stora saker som ndrade mitt livs riktning totalt och idag r jag en helt vanlig mnniska, om inte dessutom mindre n en vanlig mnniska. Lite som nr jag lyssnade p han som spelade med Zlatan och under ungdomsren hade alla trott att han skulle bli den som Zlatan blev istllet.

Det r ngot som jag varenda dag dras med, mycket tunga knslor. Efter alla r har jag fortfarande inte accepterat att jag inte blev den framgngsrika mnniskan som jag trodde jag skulle bli.

Hur bearbetar jag det, accepterar det och gr vidare i mitt liv?

Eller nnu bttre, om jag kan brja om nu som 30 ring?

Fast tnk nu. Varfr vill du synas? Varfr vill du vara kndis? Dom har det ju inte roligt alla gnger heller.

Nr jag gick i skolan var jag bara glad att verleva dagen. Nr jag gick ut gymnasiet visste jag vad jag ville jobba med, men fick tyvrr stta det t sidan ett tag. Men jag fick chansen att utbilda mig till det jag s grna ville bli. Fast jag var "gammal", 26.

S bara fr att saker inte kommer direkt i knet s betyder inte det att dom aldrig kommer. Men man mste jobba mot mlet. Och ibland ndras frutsttningarna fr att komma dit.

S antingen ndrar man attityd och sttet man ser p saker och lser saken, Eller s sitter man och tjurar och r butter, och kommer bara st och trampa p samma stlle resten av livet.

Man vljer sjlv.
Citera
2017-07-08, 20:31
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Slpp sargen och se framt!

Bli den bsta du som du kan bli, jmfr dig inte med andra.
Citera
2017-07-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Fast tnk nu. Varfr vill du synas? Varfr vill du vara kndis? Dom har det ju inte roligt alla gnger heller.

Nr jag gick i skolan var jag bara glad att verleva dagen. Nr jag gick ut gymnasiet visste jag vad jag ville jobba med, men fick tyvrr stta det t sidan ett tag. Men jag fick chansen att utbilda mig till det jag s grna ville bli. Fast jag var "gammal", 26.

S bara fr att saker inte kommer direkt i knet s betyder inte det att dom aldrig kommer. Men man mste jobba mot mlet. Och ibland ndras frutsttningarna fr att komma dit.

S antingen ndrar man attityd och sttet man ser p saker och lser saken, Eller s sitter man och tjurar och r butter, och kommer bara st och trampa p samma stlle resten av livet.

Man vljer sjlv.
Hon vill bli framgngsrik. Vem vill inte det? Fakta r dock att hon r medioker. Hade hon varit speciell som jag hade hon varit miljonr vid det hr laget.
Citera
2017-07-19, 19:13
Medlem
Allts, vi sger att du r 30 r idag... Pensionsldern kommer frmodligen vara 75 r nr du r pensionr ... D har du 45 r kvar till pensionen, klart du hinner studera & gra karrir under dessa 45 r... Stt igng NU om du vill bli framgngsrik, annars r det ltt att tiden rinner ut.
Citera
2017-07-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Allts, vi sger att du r 30 r idag... Pensionsldern kommer frmodligen vara 75 r nr du r pensionr ... D har du 45 r kvar till pensionen, klart du hinner studera & gra karrir under dessa 45 r... Stt igng NU om du vill bli framgngsrik, annars r det ltt att tiden rinner ut.
Vilket program gr dig automatiskt framgngsrik? Sjlv hoppade jag av universitetet.
Citera
2017-07-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongokultur
Vilket program gr dig automatiskt framgngsrik? Sjlv hoppade jag av universitetet.
Ett program gr dig "behrig" till att arbeta, om du vill bli framgngsrik mste du jobba hrdare n andra och vara bttre n andra helt enkelt.

Du kanske inte gr karrir som sjukskterska, men i stort sett alla dem andra.
Citera
2017-07-19, 19:41
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongokultur
Hon vill bli framgngsrik. Vem vill inte det? Fakta r dock att hon r medioker. Hade hon varit speciell som jag hade hon varit miljonr vid det hr laget.

Men man kan ju vara framgngsrik utan att synas i blaskor och tv.
Citera
2017-07-19, 19:45
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Sluta gnll, vltra dig i sjlvmkan och ta tag i ditt liv. Tnk om Morgan Freeman som slog igenom som 52ring gett upp p vgen. Idag r han druppe med Denzel Washington.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-07-19 kl. 19:49.
Citera
2017-07-20, 00:21
Medlem
Citat:
Hej,

Nr jag gick i skolan s var jag en viss person, vldigt snabb i huvudet, aktiv och skolans bst kldda tjej. Alla i min skola, elever som lrare tnkte ungefr att jag skulle bli en typ som Alice Teodorescu r numera.

Efter gymnasiet hnde tyvrr 2-3 stora saker som ndrade mitt livs riktning totalt och idag r jag en helt vanlig mnniska, om inte dessutom mindre n en vanlig mnniska. Lite som nr jag lyssnade p han som spelade med Zlatan och under ungdomsren hade alla trott att han skulle bli den som Zlatan blev istllet.

Det r ngot som jag varenda dag dras med, mycket tunga knslor. Efter alla r har jag fortfarande inte accepterat att jag inte blev den framgngsrika mnniskan som jag trodde jag skulle bli.

Hur bearbetar jag det, accepterar det och gr vidare i mitt liv?

Eller nnu bttre, om jag kan brja om nu som 30 ring?

Skriv en bok som heter "En gng var jag strre n Alice Teodorescu"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in