Citat:
Det är en väldigt jobbigt dröm att ha att vilja bli just framgångsrik, rik eller populär. Den jobbigaste drömmen någonsin. Det är inte så att din dröm är "jag vill bli en politiker" eller "jag vill skapa en hemsida för hemlösa" (inte fan vet jag)... För om din dröm såg ut så, så skulle det bara räcka med att du blev en politiker, eller startade en välgörenhetshemsida, och gav det ditt allt, la ned din passion och utformade det hela precis som du hade velat att det skulle se ut - och då skulle du kunna känna dig nöjd och vara stolt över dig själv.
Även om du inte lyckades bli framgångsrik eller nådde ut till jättemånga människor. Det hade varit jobbet i sig som hade varit kakan.
Nu är det inte så. Tyvärr så måste du bli "bäst i världen" en "superelit" kanske "jätterik" för att vara någon över huvud taget enligt dig själv. Går det att ändra på din dröm så att den ser mer likt ut mitt exempel. Kanske är din dröm redan mer likt mitt exempel, egentligen, och du behöver bara inse det själv, utforska det hela lite?
Ingen blir lycklig av att vara varken rik eller framgångsrik. Det är alltid just vad man är som gör en till någon, inte att man har en massa saker.
Även om du inte lyckades bli framgångsrik eller nådde ut till jättemånga människor. Det hade varit jobbet i sig som hade varit kakan.
Nu är det inte så. Tyvärr så måste du bli "bäst i världen" en "superelit" kanske "jätterik" för att vara någon över huvud taget enligt dig själv. Går det att ändra på din dröm så att den ser mer likt ut mitt exempel. Kanske är din dröm redan mer likt mitt exempel, egentligen, och du behöver bara inse det själv, utforska det hela lite?
Ingen blir lycklig av att vara varken rik eller framgångsrik. Det är alltid just vad man är som gör en till någon, inte att man har en massa saker.
Faktum är att det gör inget alls vem man är, annars hade jag varit en lycklig människa idag. Framgång och rikedom spelar faktiskt roll i ens känslor.
Citat:
På måndag tänk till vilket parti du gillar sedan ringer du lokalavdelningen för detta och säger att du vill aktivera dig. Det är liksom gyllene läge nu för sådana som dig som vill bli som Alice med 1 år till nästa val. Ta bara tag i saken och ring. Om nu inte det kommer bli riksdagen direkt 2018 så är du då med i spelet. Att vara ung kvinna i politiken det är något du måste spela på så länge du fortsatt är just relativt ung.
Jag är bäst medveten om min situation och där vet jag att jag inte bör gå in i politiken förrän 4 år. Men jag har sökt till en 3 årig utbildning som jag vet att jag kommer in på, men frågan är om jag klarar utbildningen nu när jag helt tappat glöden. Förr hade jag så mycket glöd och energi att folk störde sig över det och nu är jag istället helt utan.