• 1
  • 2
2017-07-04, 05:09
Medlem
Tjena,
Varit svullen under vänster revben, alltså vid magen. Varit så ett tag nu samt att om jag belastar det så sticks det åt.
Idéer om vad det kan vara?
Citera
2017-07-04, 05:13
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extra-c
Tjena,
Varit svullen under vänster revben, alltså vid magen. Varit så ett tag nu samt att om jag belastar det så sticks det åt.
Idéer om vad det kan vara?
Hur länge har de känts så?
Citera
2017-07-04, 13:04
Medlem
Vanliga gaser, IBS , svullen mjälte
är exempel på vad det kan vara. Ta en sväng till vårdcentralen. Även om det sutte en läkare å svara här i tråden så skulle hen inte kunna svara på din fråga utan undersökning.
Citera
2017-07-05, 18:55
Medlem
Var hos vårdcentralen idag och träffade en läkare. Hon kunde inte känna något och sa att det kan bero på någon muskel? Blev rekommenderad att gå till sjukgymnastik istället..

Har varit så i cirka 2 veckor nästan.
Det känns som att det är något svullet där, lite bakom revbenen ligger det och känner mig uppblåst på den sidan. Belastar jag den sidan ordentligt känns det som att knivar skär i magen. Känner av det mer när jag tar djupa andetag med.

Kan även tillägga att jag inte har känt mig som mig själv på senaste tiden. Har känt mig snurring (kommer helt random ibland i max 2 sekunder), äter inte lika mycket, gått från att sova 6-7 timmar till 12-13 timmar. Fått några random utslag som nu har gått bort (kliade som fan). Men känner mig utbränd hela tiden.
Senast redigerad av extra-c 2017-07-05 kl. 18:57.
Citera
2017-07-05, 20:04
Medlem
80231s avatar
Två veckor är ett tag.
Har du några andra fysiska eller psykiska problem. Utmattningssyndrom t ex?
Har du feber?
Citera
2017-07-06, 18:50
Medlem
Känt mig väldigt sliten och slut, börjat sova 12-13 timmar istället för 6-7 timmar.
Citera
2017-07-06, 18:53
Medlem
Conams avatar
Pallra dig iväg till doktorn! Ögonaböj... typ!
Citera
2017-07-06, 18:56
Medlem
Krökat mycket? Bukspottkörteln sitter ungefär där du beskriver.
Citera
2017-07-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Pallra dig iväg till doktorn! Ögonaböj... typ!
Har ju redan varit där, dom tror inte det är något tydligen. Men doktorn kände endast efter på magen och inget mer sedan rekommenderade att jag skulle till sjukgymnast fastän jag tvekar att det är någon muskel eller liknande som har tagit skada.

Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Krökat mycket? Bukspottkörteln sitter ungefär där du beskriver.
2 helger (hade inte festat på länge innan - vi snackar om en månad +) varav en gång utan mat och blev sjukt berusad och andra gången halv berusad och efter sista tillfället så kom allt detta.. dock tveksam att det finns någon samband.
Senast redigerad av extra-c 2017-07-06 kl. 19:08.
Citera
2017-07-06, 21:36
Medlem
Nöj dig inte med det där. Tog de inga prover ens?
Citera
2017-07-07, 00:44
Medlem
Glömde tillägga att blodprover togs, vissa fick doktorn svar på direkt och visade inget konstigt och några får doktorn svar på inom kort och hör av sig.
Citera
2017-07-09, 22:16
Medlem
Okej. Det är ju troligtvis inte något akut tillstånd, men man blir ju lite irriterad när det bara avfärdas som muskulärt sådär. Förhoppningsvis är det så och du får bra hjälp av sjukgymnast osv.... MEN... En krånglande bukspottkörtel tex kan krångla på just detta vis. Och det kan man inte märka bara genom att känna på magen. Prover för bukspottkörteln är ju inte standard, förhoppningsvis har doktorn tänkt på det med tanke på problematiken. Kan ju vara annat också. Mjälten osv... men en mjältförstoring brukar man kunna känna. Levern sitter mer i mitten/åt höger, men kan förstås ge symptom även åt vänster. Tänker på gallgångar och så också.

Reagerar på att du sover mer, känner dig utmattad, äter mindre.... hur är det med smärtor? Kan du käka utan smärtor eller är det aptiten det är fel på? Illamående? Hur är det med avföring?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in