Citat:
Ursprungligen postat av
thegoodshepherd
Jag blir lite frundrad ver hgerns starka vilja till lglnejobb, som Tino frklarar p ett pedagogiskt stt inte skulle fungera. Det knns som om satsningen r ett slag i luften och bara ngot som ska gras fr grandets skull. Detta borde debatteras mer eftersom till och med sossarna och LO verkar vackla p frgan nu.
Min vertygelse ver att jag skulle frvalta min egen framtid och tillgngar bttre sjlv utan statens inblandning blir strre fr varje dag. Politiker har helt enkelt ingen koll!
Jag r ocks frvnad ver detta. ven delar av hgern som man vet r ngra av Tino Sanandajis anhngare sitter fortfarande och ltar samma jvla skit om enkla jobb. Nu menar jag s klart inte att man mste hlla med om allt Sanandaji sger, man kan ju hlla med om hans problembeskrivning utan att hlla med om hans lsningar, men det r nd fr mig lite av ett mysterium.
De vill bara inte fatta.
Vad r det de vill att folk ska gra? Packa kassar p konsum? Allts, om jag fr vlja mellan att g till en affr dr nn person som knappt kan tala svenska packar min matkasse eller dr jag gr det sjlv s vljer jag det senare. En mngd matkedjor gr sig sakta men skert av med fler och fler bemannade kassor, inte fan kommer de brja anstlla personal som packar kassar t folk istllet.
Som han sger, det finns ingen plats fr sna dr idiotjobb p svensk arbetsmarknad.