Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-03, 18:50
  #1
Medlem
Nu är det nog!!
Connor mcgregor har startat en trend som kommer urvattna och göra MMA till ett själlöst spektakel som inte längre handlar om vem som är den bäste utövaren utan den bäste att fånga media.

Vi ser alla hur UFC gör vadsomhelst för att blidka denna talangfulle fighter och värdsklassmässige snackare.
Visst det var kul i början men det leder i förlängningen till att ranking inte längre spelar någon roll och bara du kan snacka så får du fightas mot topp motstånd.

Dett urvattnar talangpoolen och de som inte har munläder kan vara hur bra som helst utan att få chansen.

Vad tycker ni?
Citera
2017-07-03, 18:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Nu är det nog!!
Connor mcgregor har startat en trend som kommer urvattna och göra MMA till ett själlöst spektakel som inte längre handlar om vem som är den bäste utövaren utan den bäste att fånga media.

Vi ser alla hur UFC gör vadsomhelst för att blidka denna talangfulle fighter och värdsklassmässige snackare.
Visst det var kul i början men det leder i förlängningen till att ranking inte längre spelar någon roll och bara du kan snacka så får du fightas mot topp motstånd.

Dett urvattnar talangpoolen och de som inte har munläder kan vara hur bra som helst utan att få chansen.

Vad tycker ni?
Håller med lite med att de kommer vara sämre fighters som får matcher de inte borde haft Pga snacket.
Samtidigt så är det de som lockar tex mig till å se en fight. "hatet" mellan 2 fighters.
Citera
2017-07-03, 18:56
  #3
Avstängd
Connor Mcgregor snackar o snackar javisst, men han lever upp till det han snackar, njuter av det, bli hur trött du vill finns vi som älskar det och vi är nog majoriteten
Citera
2017-07-03, 18:57
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
Håller med lite med att de kommer vara sämre fighters som får matcher de inte borde haft Pga snacket.
Samtidigt så är det de som lockar tex mig till å se en fight. "hatet" mellan 2 fighters.

Precis, hur lame är det inte när hatet inte finns där i fighten, det gör hela fighten mycket mer underhållande
Citera
2017-07-03, 19:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Connor Mcgregor snackar o snackar javisst, men han lever upp till det han snackar, njuter av det, bli hur trött du vill finns vi som älskar det och vi är nog majoriteten

Men Connor Mcgregor är mer fokuserad på att boxas mot en pensionär för stora pengar än att försvara sina titlar, en titel har han redan blivit av med och den andra lär vara på gång att slinka ur hans händer pga att han inte försvarar sin titel. Urvattnar sporten är vad han gör.
__________________
Senast redigerad av mullenö 2017-07-03 kl. 19:19.
Citera
2017-07-03, 19:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Precis, hur lame är det inte när hatet inte finns där i fighten, det gör hela fighten mycket mer underhållande
Du har enligt mig en mediaskadad bild på idrotten.
Det är i de flesta fall är hatet bara en bluff för att sälja fighten och muppar som du går på tramset.
Citera
2017-07-03, 19:04
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Precis, hur lame är det inte när hatet inte finns där i fighten, det gör hela fighten mycket mer underhållande

Håller inte med. Jag tycker allt det där är så löjligt. Rent ut sagt pinsamt.
Stå och brösta upp sig och kackla. Nej tack!
Tacka vet jag Klitschko mot Joshua nu tidigare i år.
De stod och småpratade, skrattade och kramade om varandra vid invägningen. Respekt mot varandra, och sporten, kallas det!
Citera
2017-07-03, 20:16
  #8
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Håller inte med. Jag tycker allt det där är så löjligt. Rent ut sagt pinsamt.
Stå och brösta upp sig och kackla. Nej tack!
Tacka vet jag Klitschko mot Joshua nu tidigare i år.
De stod och småpratade, skrattade och kramade om varandra vid invägningen. Respekt mot varandra, och sporten, kallas det!

Håller med till fullo!

Och McGregor har till dagens datum kunnat backa upp allt sitt snack så det ska han ha kudos för. Hans käft har faktiskt gett honom en match (freakshow) där han kommer få enorma summor.

Dem nya förmågorna som är likadana är äckligt irriterande och kommer i det långa loppet förstora för oss som faktiskt gillar mma. Jag tror att den breda massan vill se hat-matcher som kommer leda till sämre mma-fighters.
Citera
2017-07-03, 21:44
  #9
Medlem
mmas avatar
Jag ser tjusningen i båda delarna.

När fedor och hans lillebror plöjde runt i pride, även fightesr som tex igor vovchenchyn osv... tysta ödmjuka och klev upp i ringen och gjorde det som skulle.

Men jag har inget emot ett hatmöte heller.
Citera
2017-07-03, 23:33
  #10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Conor har inte startat någon trend. Muhammed Ali startade trenden och sen har massor med boxare och nu även MMA fighters hakat på. Det är inget direkt nytt fenomen att vara stor i käften. Det har varit en stor del av tex Floyds marknadsföring och en av anledningarna varför han har blivit ett så stort namn i boxningen. Tror det var runt 2005 som Floyd började lägga till sin attityd. Conor gör samma sak i MMA så nu när sporterns största käftar möts är det kanske inte så konstigt att fighten säljer som smör.

Tycker det är bra med olika personligheter. Vissa snackar väldigt mycket skit, spelar teater och skryter som få medans andra är lugna och uppträder som gentlemän. Det vore tråkigt om alla var stöpta i samma form och personligen gillar jag faktiskt båda delarna.
Citera
2017-07-04, 16:36
  #11
Medlem
och folk klagade förr på freakshows i Japan?
Citera
2017-07-04, 22:18
  #12
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
och folk klagade förr på freakshows i Japan?

Ja? Ska dom som gjorde det nu färdas tillbaka i tiden och ta tillbaka det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback