Citat:
Ursprungligen postat av
AusSchlauch
Ok jag är trött på:
Husmanskost
Hamburgare och snabbmat
Sushi
Pizza
Indiskt
Asiatiskt
Thai
Tacos
Libanesiskt gillar jag inte så mycket
Jag vill ha något nytt, gärna något som man kan laga hemma. Klart jag äter när jag är hungrig men all spänning känns som bortblåst. Jag skulle uppskatta om jag kunde få tips på hur man lagar varma pastarätter, gärna med någon god tomatsås till. Jag tycker det är så svårt att få tlll en tomatsås som smakar bra. Sedan tips på vilka råvaror man kan blanda i och hur mycket så att det smakar annorlunda mot man är van vid, gärna lite starkt också. Olika grönsakskombinationer som smakar bra när man värmer dem i pannan.
Här har vi nått och arbeta med.
Är detta mat som andra gjort, restauranger eller mat du gör själv som du räknat upp?
Tomatsås handlar mest om tid, det finns de som säger man ska koka den i dagar.
Men 1h puttrande kan man få tillräckligt att hända.
Min är lök, vitlök, olivolja och en bra konserverad tomat(smakar av med salt, svartpeppar och tillsätter ungefär 1 tsk socker per burk tomater.)
Mixar tomaterna, som jag blandar i spagettin som fått sig en rejäl pyts med parmesan, rör om denna blandning och servera.
Serveras sen med mer parmesan, även svartpepparkvarnen brukar användas här.
Detta är inte så svårt, men smaka , smaka, smaka igen.
Så man vet vad som händer med maten, och blir inte lika beroende att recept är exakta nog för bli toppen.
Sen är jag inte helt säker på varför du finner mat tröttsam i smak, om detta är för du köper allt, gör allt själv, eller någon annan i din närhet gör maten?
Det är ju så när vi har identifierat detta, så kan vi kanske hitta nått som gör dina smaklökar glada.