Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Vänskapsmatchen mot Saudiarabien han nu börjat. Det stora är att Mancini har tagit tillbaka Balotelli. Fyra år sedan senast och det var det gamla gardet som höll honom borta, dvs Buffon, Barzagli, Chiellini, Bonucci och De Rossi. Endast Bonucci som nu är kvar.
ITALIA (4-3-3): Donnarumma, Zappacosta, Romagnoli, Bonucci, Criscito, Florenzi, Pellegrini, Jorginho, Politano, Balotelli, Insigne.
Ct Mancini
Ett svagt lag.
Ett riktigt svagt lag…
Och den enda som riktigt höjer dem är nog Verratti. Mycket mellanmjölk. Och i sammanhanget kan jag inte förstå varför spelare som Barella och Cutrone inte är med i truppen.
Oavsett var Balotelli hungrig och riktigt bra. Italien var överlägsna och borde såklart vinna med mycket mer mot ett så mediokert motstånd. Men då krävs en Cutrone eller Belotti, Berardi i form. Immobile? Nja 32 matcher i gli Azzurri och 7 mål….
https://twitter.com/RaiSport/status/1001188258057936896
Jag ser detta som ett nytt gli Azzurri som tar nästa EM som ett första steg tillbaka till eliten till nästa VM. Men då krävs det att det finns fler spelare med kvalitet i världsklass. Och det finns ett antal spelare i dagens startelva som jag inte ser kunna ta det steget. Då är det bättre att satsa på andra som eventuellt kanske kan vara där om fyra år.
Medelåldern i startelvan var 26 år och 8 dagar. Men det är i sig inte heller imponerande om man ska peaka om fyra år.