Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 21:40
  #1
Medlem
Hej hej !

Tänkte kolla lite vad man bör köra för däck på cykeln ? Mitt bakdäck small idag😔.

Kört Continental Grand Prix 4000s II Black Chili. Älskar däcket. Använt samma märke i säkert 2 år.

Men med tanke på jag väger + 100 kg så e de lite känsligt för punktering ännu.
Kollat på Continental Grand prix som fanns i paket pris hos den lokala cykel handlaren och även de lite grövre däcket Continental Speed King 2,2 RS. Några tips ?

Några cykelenteciaster här ? 😊
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-06-26 kl. 21:47.
Citera
2017-06-28, 14:17
  #2
Medlem
Manga som ar oroliga for punktering anvander antingen tubeless, eller om du vill fortsatta att anvanda clincher med innerslang, conti 4 season eller conti gatorskin.
Citera
2017-07-06, 23:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Manga som ar oroliga for punktering anvander antingen tubeless, eller om du vill fortsatta att anvanda clincher med innerslang, conti 4 season eller conti gatorskin.

Blev ett par vittoria randonneur double . Cyklat 17 mil med dom nu. De funkar. Dock e de ju inte alls samma lufttryck i dom som äkta racerdäck. Mina ligger bara på 6 bar nu. Planen e att ha en extra uppsättning däck för tävling sedan så som vättenrundan nästa år. Ev någon mer tävling 😊
Citera
2017-08-06, 09:02
  #4
Medlem
Det blir sakert jattebra.
Sjalv har jag precis som du hade tidigare conti GP4000s II.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback