Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 20:05
  #1
Medlem
Hejsan jag kan verkligen inte sova senaste dagarna har jag sovit 10 minuter per natt kanske i 3 dagar jag lyckas somna men vaknar efter 5-10 min av hemska mardrömmar och är helt panik slagen vet inte var jag är eller något dom första sekunderna. Jag känner att jag behöver min quetiapin och theralen men den tog slut i torsdags och var slarvig att inte hämta ut den då och alla apotek här är stängda tills måndag...

Nu precis innan jag skrev detta så lyckades jag somna men vaknade av en mardröm om att något/eller någon läskig person kom hem till mig och släppade iväg mig vaknade rädd som fan ingen aning om var eller något och det händer varje gång jag somnar

Känner mig stressad som fan samt gråt färdig känns som att en panikattack är på gång och vet verkligen inte vad jag ska göra har inte fått någon panikattack eller ångest på hur länge som helst och kan inte hämta min medicin förens måndag.

Någon som vet vad jag kan ta mig till?
Citera
2017-06-24, 20:28
  #2
Avstängd
ta det lugnt, panikattack är jobbigt ibland men chill, bli vän me den inse den försöker ba skydda dig o att den absolut inte kan skadas (dödar ju hela meningen och naturen i panikattacken som egentligen är fly elr fäkta system)

sluta upp med medicin för den delen också, du blir aldrig kvitt panikattacker med mediciner

varför tror du att du har det såhär just nu?
Citera
2017-06-24, 20:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
ta det lugnt, panikattack är jobbigt ibland men chill, bli vän me den inse den försöker ba skydda dig o att den absolut inte kan skadas (dödar ju hela meningen och naturen i panikattacken som egentligen är fly elr fäkta system)

sluta upp med medicin för den delen också, du blir aldrig kvitt panikattacker med mediciner

varför tror du att du har det såhär just nu?

Har varit rätt stressad nu vid midsommar vet att hela släkten firar tillsammans men jag har typ bara glidit iväg från hela min familj och släkt och börjar tänka tillbaka i tiden närdet är högtider och sånt. Vet inte varför jag slutade prata med dom flyttade till en annan stad och Sakta och säkert försvann kontakten vi hade nu har jag inte pratat med dom på kanske 2 år vill gärna träffa dom men känns så konstigt att bara ringa och säga att man kommer känns bara fel
Citera
2017-06-24, 22:19
  #4
Medlem
Hodurs avatar
Andas du med näsan? Testa Wim Hof andningsteknik, panik attacker kanske är en felsignalering att kroppen tror att du inte får tillräckligt med luft.

Ta det jag sagt med en nypa salt. Givetvis bör du rådgöra läkare i fall du inte har sovit på flera dagar.
Citera
2017-06-24, 23:45
  #5
Medlem
Hände igen när jag hade somnat så drömmer jag hur någon knuffar ner mig från sängen och börjar dra iväg mig ut till soffan vaknar och skriker, panik och hjärtat dunkar precis som vid adrenalin kickar

Är hemskt jobbigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback