2017-06-25, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Nej du struntar i fakta.

Vänligen kom med lite fakta som anknyter till föreliggande tråd så kan vi ju prova.
Just nu verkar mest argumenten hos SD-vurmarna tryta varför man istället hänfaller till pjosk och trams.
Citera
2017-06-25, 22:56
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Det var för att han uttryckte att Jomshof / Lohikoski blivit avskedad vid två tillfällen som gymnasielärare för att han betett sig illa.

Tack för infon. Då vet vi alltså att den invandrade M-politikern förutom att ge uttryck för typisk ghettomentalitet, även är en lögnare.
Citera
2017-06-25, 23:04
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Pinsamt hur sjuklöverns lakejer sitter i tråden och hoppas att det här kommer ha någon inverkan på opinionen, precis som ni har suttit och hoppats så många ggr förr.

Men nu, nu vänder det för att Jomshof talade lite klarspråk. De är nazister HAHA(!), jag visste det(!), här har ni det svart på vitt! Vänsterpartiet får egen majoritet tillsammans med miljöpartiet nästa val(!), nu vänder det!

Svenskar skiter i vad SD säger och gör, Jomshof hade kunnat hota negern med zyklon B det gör ingen skillnad.

Svenskar bryr sig inte om din jävla hudfärg bara du beter dig svenskt. Utbilda dig, lär dig svenska, skaffa dig ett jobb, betala skatt, kom i tid, stå i kö, tala i normal samtalston i offentliga miljöer, förstå att religion är en privatsak och plocka för fan undan efter dig.

Det är allt blatten behöver göra.

Svensken bryr sig om det som påverkar dem i sin vardag, så ni lakejer borde bry er mer om att sossarna snackar skattehöjningar i högkonjunktur och blatteriet med kriminalitet sprider sig som pesten. Och var fan ska ni Annie-fantaster hitta alla era skattesänkningar när ni massimporterar negativ produktivitet?

80% av etniska svenskar umgås sällan eller aldrig med en utomeuropeisk invandrare för de beter sig inte som folk. Där någonstans ligger taket för SD men det går trögt för det måste påverka den själviske svensken direkt i vardagen.

Så istället för att hoppas på något SD gör vänder skutan får ni se till att de andra partierna ser till att blatten kammar sig, skaffar sig ett jobb och blir lönsam samt börjar beter sig svenskt. Annars går det bara åt ett håll.

Inget inlägg i denna tråd innehåller mer sanningar än detta. Precis så är det. Du fick med i stort sett allt. Och om våra politiker inte inser det, då kommer de att få erfara det den hårda vägen: I valet 2018 och i valet 2022.
Citera
2017-06-25, 23:06
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det politiska landskapet förändras hela tiden, SD är bara en del i detta även om de ofta tror att de står i mitten av allt.
Hur man lyckats? Tja, om man ser till vilka realpolitiska framsteg som SD lyckats med får man se motståndet till dem som en ren framgångssaga. Fimns väl inte något land i västvärlden där det nationalistiska partiet har så lite inflytande? Kan säkert ha missat nån, men de är påtagligt begränsade i Sverige. Och ganska små. Återstår förstås att se hur det blir efter nästa val, men den högerpopulistiska eran i världen lider mot sitt slut och snart vänder pendeln. Frågan är om SD ens hinner driva igenom en enda politisk hjärtefråga innan vi är på väg åt andra hållet.
Skall jag vara ärlig så vet jag inte mycket om vilka förslag dom lagt i riksdagen förutom dom stora frågorna som debatteras i media men dom har säkerligen inte fått igenom många egna förslag.
Men dom har agerat vågmästare(dock utan att kunna ha förhandlat sig till något) och varit avgörande om man skall ta den borgerliga sidan eller den rödgröna...dom har styrt lite åt den riktning dom tycker ligger närmast deras egen.
Detta kan ju ses som positivt om man jämför dom med V som ingen vill ta i med tång och som alltid mer eller mindre tvingas att rösta på sossarnas förslag då det brukar ligga närmast deras egna.

Frågan är hur länge dom håller sig i skinnet och inte röstar ner allt dom kan om man inte förhandlar med dom, detta skulle kräva ett stort förhandlande mellan blocken eller en DÖ 2.0 och frågan är hur väljarna skulle ta detta.
När den var aktuell så var i princip alla väljare i alla partier missnöjda, att rösta på AKB och få svetsarn som tvingas suga Jonas Sjöstedt igen skulle få den mest inbitne moderat att fundera på SD...
Oavsett utgången i nästa val så kommer det att bli spännande att se vad som händer efter valet.
Min gissning är att alliansen kommer att tvingas förhandla med SD...skulle rödtotten stå för vad hon sagt och sätter sig i knät på sossarna är nog både hon och centern rökta för gott, varför rösta på centern om du får sossarna?

Sen tror jag du har fel om att pendeln skulle vända snart...
Citera
2017-06-25, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Inget inlägg i denna tråd innehåller mer sanningar än detta. Precis så är det. Du fick med i stort sett allt. Och om våra politiker inte inser det, då kommer de att få erfara det den hårda vägen: I valet 2018 och i valet 2022.
Håller delvis också med om detta även om jag tycker att S redan började 2015.
Citera
2017-06-25, 23:13
Avstängd
Citat:
Precis som vi inte säger "CP" eller "guling" till någon så använder man inte ordet neger. Det är förlegat.

Annars tycker jag du resonerar okej. Östermalmstanterna och gubbarna är ganska konservativa. De läser säkert också vad denne kommunalpolitiker också skrivit, och inte bara vad DN kommenterar kring intervjun med Jomshof.

Jag kan garantera dig att ingen tappar monokeln av förvåning om någon skulle använda ordet neger när kaffet och konjaken kommit fram. Är man född på 40-talet är det det ordet man lärde sig när man var liten.

Dessa Gösta Bohman-moderater måste fråga sig själva: "Vad fan har hänt med vårt parti?".
Citera
2017-06-25, 23:14
Bannlyst
Om varje replik är " men åk hem då" så blir diskussionen rätt meningslös såvida man inte är blond ochblåögd . Då tenderar SD och deras svans att bemöta argumenten.
Jomshof är snedvriden och letar efter ett Sverige som är homogent vitt och etniskt vitt. Är glad för att han uttrycker det även om jag inte håller med.

Jomshof är mer av en ledare för SD än vad psykofarmaka-jimmie någonsin kommer bli

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
– Jag har bott här i 26 år, har en magister i sociologi och jobbat i 18 år och betalat skatt. Jag är en fullvärdig medborgare. Man känner sig rädd när man inte kan uttala sina åsikter utan att möta detta, säger Ahmed till DN.
http://www.expressen.se/nyheter/sds-partisekreterare-till-m-politiker-du-ar-inte-valkommen-i-sverige/

Så man känner sig "rädd" när man inte kan hoppa på utpekade personer i en artikel utan att få ett motsvar.

Människan bör inte vara politiker ..
Citera
2017-06-25, 23:24
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Inte snart, utan innan SD kommer att få någon egentlig realpolitisk makt.
Jag tror att alliansen kommer att bli tvungna att förhandla med SD efter valet, så då vänder det runt sommaren 2018 då...
Citera
2017-06-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Jomshof brukar annars vara på snudd pk och prata värdegrund. Så det är en kul vändning av Jomshofen...
Jomshof är ju etnonationalist och sa nyligen att vi måste börja prata om ras. Han är nog minst pk i hela SD, samtidigt som han är den trevligaste. Lätt min favoritpolitiker!
Citera
2017-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Den var bra! haha

Det är mycket möjligt. Han verkar ha den där idén att Afrika är som det är för att vita kolonisatörer kom dit och tömde landet på resurser. Och nu verkar han tycka att problemet är att hans väljare inte har jobb är för att vita svenskar utfryst hans väljare.

Så ja - V eller MP.
Detta är en viktig sak att ha i minnet.....
Likaså hans förnekande av hederskultur. Rimligen måste han vara en belastning för M. Detta kunde SD utnyttja i debatten mot M och övrig sjuklöver
Citera
2017-06-25, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag tror att alliansen kommer att bli tvungna att förhandla med SD efter valet, så då vänder det runt sommaren 2018 då...

I så fall måste C och L först vända 180°. Det tror inte jag att de gör.
Citera
2017-06-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Om varje replik är " men åk hem då" så blir diskussionen rätt meningslös såvida man inte är blond ochblåögd . Då tenderar SD och deras svans att bemöta argumenten.
Jomshof är snedvriden och letar efter ett Sverige som är homogent vitt och etniskt vitt. Är glad för att han uttrycker det även om jag inte håller med.

Jomshof är mer av en ledare för SD än vad psykofarmaka-jimmie någonsin kommer bli
Vem vill inte att Sverige ska vara homogent? Sverige blir farligare och mindre sammanhållet ju mindre homogent det blir, det går inte motbevisa. Kolla i USA, så splittrat, ändå har vita och svarta levt i samma land i hundratals år medans Sverige var helvitt fram till typ 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in