2017-06-25, 20:33
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vilken tidning har ställt "den andre tjommen" mot väggen för hans uttalande?

Är "den andre tjommen" också rasist baserat på hans uttalande?

Eventuellt, men det förtäljer inte historien eftersom han vänder sig mot Åkessons ideologi, medan Jomshof bara intresserar sig för ras.
Citera
2017-06-25, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tja, till skillnad från t ex våra nordiska grannländer så gick ju sjuklövern ihop och la sig i den stora gemensamma DÖ-sängen för att blockera SD från allt inflytande. Självfallet blir det i ett sådant läge helt omöjligt för SD att få igenom ens den minsta lilla paragraf, det säger sig självt. Vad denna sjuklöver dock fullständigt verkar ha förbisett är det faktum att detta agerande påskyndat SD:s tillväxt eftersom väljarna inte är korkade utan inser att SD i dagsläget är det enda oppositionspartiet. För att återgå till det som denna tråd handlar om: Jomshofs uttalande, så kommer det inte att betyda ett skit den 9 september nästa år - varken för politikerna eller den enkla väljaren. Och ett SD som med all sannolikhet kommer att hamna på +25% i nästa års val kommer det att bli allt svårare att blockera dem, det kommer att kosta på och kräva helt osannolika konstellationer över blockgränsen. Koalitioner som blir mycket bräckliga och svårhanterliga. Valet 2018 blir oerhört spännande... Achmeds och Jomshofs tjafsande är sedan länge bortglömt och kommer inte att betyda ett smack då.

Om du för en sekund inbillar dig att Jomsys uttalande inte kommer att tas upp i nästa val är du dummare än ditt språk antyder. Särskilt om någon börjar andas regeringssamarbete med SD. Nä, detta uttalande är ett i raden av avskräckande exempel som SD uppvisat sedan deras parti såg dagens ljus 1988. Problemet är att det numera går stick i stäv med deras egen uttalade nolltolerans villet får orden att framstånännu mer förvirrade och motsägelsefulla. Du märker ju själv vilka som hyllar uttalandet här i tråden, svansen med rasistretoriken inte de eftersträvansvärda moderata mittenväljarna.
Citera
2017-06-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så var det ju inte riktigt men vad har egentligen ett rasseparti att göra i invandrarförorter? Jo de vill ju så klart få publicitet. Nu fick dom det. Men åt skogen gick det ändå för SD.

nu är ju det här lite offtopic

men om jag bodde i en invandrarförort så skulle jag rösta på ett parti som ser till att jag slipper dela min välfärd med en massa andra lycksökare för jag vet att sverige inte har obegränsat med resurser

det finns ett svenskt ordspråk som lyder

"när krubban är tom bits hästarna"
Citera
2017-06-25, 20:38
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Tycker att båda är illa nog. Men tråden handlar om Jomshof och inte den andre tjommen. Jomshofs uttalande bevisar bortom rimligt tvivel att han är rasist. Och eftersom han är en central kugge inom SD...

Bra sagt.

Vet ni varför Jomshof / Lohikoski (hans pappa är invandrare) blev så arg på den moderate politikern? Det var inte för att han uttryckte att Jimmy inte fick komma till Spånga.

Det var för att han uttryckte att Jomshof / Lohikoski blivit avskedad vid två tillfällen som gymnasielärare för att han betett sig illa. Det var det som fick bägaren att rinna över. I intervjun uttrycker han t o m att det finns "felaktigheter" i den moderate kommunpolitikerns text. Jomshof bryr sig inte om att artikeln är riktigt dåligt skriven. Utan han blev jättearg för att moderaten tog upp hans tidigare track record.
Citera
2017-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Eventuellt, men det förtäljer inte historien eftersom han vänder sig mot Åkessons ideologi, medan Jomshof bara intresserar sig för ras.
Eller så svarade han "den andre tjommen" med hans eget beteende?
Citera
2017-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Bra sagt.

Vet ni varför Jomshof / Lohikoski (hans pappa är invandrare) blev så arg på den moderate politikern? Det var inte för att han uttryckte att Jimmy inte fick komma till Spånga.

Det var för att han uttryckte att Jomshof / Lohikoski blivit avskedad vid två tillfällen som gymnasielärare för att han betett sig illa. Det var det som fick bägaren att rinna över. I intervjun uttrycker han t o m att det finns "felaktigheter" i den moderate kommunpolitikerns text. Jomshof bryr sig inte om att artikeln är riktigt dåligt skriven. Utan han blev jättearg för att moderaten tog upp hans tidigare track record.
Fel. Jomshof blev inte sparkad för att han skulle ha betett sig illa. Det var ren åsiktsdiskriminering.
Läs här:
https://www.sydsvenskan.se/2005-10-16/sparkad-for-sina-asikter
Citera
2017-06-25, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Fel. Jomshof blev inte sparkad för att han skulle ha betett sig illa. Det var ren åsiktsdiskriminering.
Läs här:
Så Somali-negern drog en rövarhistoria. Vad oväntat...
Citera
2017-06-25, 20:49
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Jaha, så det var alltså somaliens ras som skrev dessa sakerna och därför hade alla somalier kunnat skriva samma sak och jomshof är då alltså rasistisk mot alla somalier.

Tänk så fel man kam ha, jag trodde att jomshof besvarade somalierns åsikter och kommentarer genom att applicera samma logik på honom. Det måste varit alla skriverier om vad somaliern sa, istället för kommentarer om hans utseende och underlägsenhet, som förvirrade mig.
Citera
2017-06-25, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Då får väl jag bara utgå ifrån att du inte har ett enda exempel.
Lite sorgligt va? Inte ett skit på 30 år har man alltså lyckats få igenom.
Tror inte vi har något parti med lika dåligt track rekord som någon gång varit representerat i Sveriges riksdag. Tom Ny Demokrati fick igenom lite av sina skatteförslag. Vänsterpartiet framstår som rena framgångssagan jämfört med SD.
Och därför ska vi totalförstöra Sverige menar du?
Citera
2017-06-25, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Er? Jag har inte det minsta med SD att göra. Däremot analyserar jag gärna politik, utspel, opinionsmätningar, uttalande etc. Just nu råkar det handla om Jomshofs uttalande efter Achmeds idiotiska påhopp på Åkesson att hålla sig borta från förorterna.

Ok, fair enough.
Själv tror jag att Aschmed räknade med en aggressiv rasse-reaktion från nån av de mer impulsstyrda SD-företrädarna och ack så rätt han fick. SD borde börja med mindfullness..
Senast redigerad av Frank.Einstein 2017-06-25 kl. 20:56.
Citera
2017-06-25, 20:52
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Fy fan vad du är patetisk, vänsterpajas som försöker nedvärdera Jomshof för att hans pappa var invandrare,vad är det för jävla fel på dig? jag hoppas livet kommer att pissa på dig.

Jag är väldigt höger, så det finns ingen risk för att jag är en "vänsterpajas".

Jag nedvärderar Jomshof för att han säger att någon som bott här i 27 år och tagit examen på ett svenskt universitet inte är svensk. Då borde rimligtvis inte hans pappa vara svensk heller.
Citera
2017-06-25, 20:54
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Läs här:

Tack för artikeln. Ja alltså - om han får skolungdomar med invandrarbakgrund att känna sig illa till mods så har han ju betett sig illa.

Och i och med detta uttalande, att moderaten som bott här i 27 år inte skulle vara svensk, vet vi ju att Jomshof är rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in