2017-06-25, 22:11
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Men varför har du fått för dig att alla skulle älska Islam, eller invandring? Tror du att folk är rädda för att tillhöra en etnicitet? Eller för att bevara svenska värderingar? Vad är det för fel på dig?

Nej det är väl fritt fram att tycka vad man vill om islam.

Men det kanske visar på att man är intolerant? Alla intoleranta är inte rasister, men alla rasister är intoleranta.
Citera
2017-06-25, 22:14
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volojo
Storm i ett vattenglas som vanligt. Häromdagen räknade Stefan Löfven själv upp en lång lista på vilka han tyckte var välkomna i Sverige och enligt honom var en av punkterna att man skulle acceptera demokratiska värden, men jag hörde ingen kritik mot honom.Fan vilken jävla dubbelmoral som gäller idag !

Det missade jag, så han erkände äntligen att Islam inte har nått i Sverige att göra?
Citera
2017-06-25, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Det sista du säger skulle jag vilja kommentera:

"Dra härifrån"

Han kan inte dra härifrån, för han är ju svensk. Det enda som avslöjar att han kanske har ett förflutet från någon annanstans är att han skriver dålig svenska och är svart.

Jomshof skulle inte säga till Jonas Sjöstedt om han drog samma argument: "Dra härifrån". Då skulle alla undra vad han menade. Jonas är ju vit.

Nej, han är inte svensk. Han är möjligen svensk medborgare (utöver att han är somalisk medborgare). Det finns inga juridiska hinder för honom att flytta tillbaka till Somalia.

Det intressanta är i alla fall om konservativa moderata kärnväljare på Östermalm och liknande ställen kan identifiera sig med denna islamistiske neger som indirekt säger: "Förorterna på Järvafältet är inte Sverige. Där gäller inte svenska lagar och värderingar. Mötesfrihet och demokratiska samtal får man ha någon annanstans. "

Jag tror att de har mycket svårt att köpa det.
Citera
2017-06-25, 22:21
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
denna islamistiske neger som

Precis som vi inte säger "CP" eller "guling" till någon så använder man inte ordet neger. Det är förlegat.

Annars tycker jag du resonerar okej. Östermalmstanterna och gubbarna är ganska konservativa. De läser säkert också vad denne kommunalpolitiker också skrivit, och inte bara vad DN kommenterar kring intervjun med Jomshof.
Citera
2017-06-25, 22:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag har aldrig hört talas om någonting som heter utopist. Det är någonting som ni hittat på i den här tråden tror jag.

Utopi är ju det en ideologi vill utmynnas i. Jag tror du vill säga att jag är en "ideolog". För det ordet finns.

Vad är det för fel på dig? (Frågan är retorisk och behöver inte besvaras.)

Om du "aldrig hört talas om någonting som heter utopist"... så kan du mycket enkelt konsultera Svenska Akademiens Ordbok:

UTOPIST: "person som strävar efter l. förespråkar utopi l. utopiska ideal"

Men nej... du tar inte reda på om ditt ordförråd kanske behöver kompletteras... utan lanserar i stället en (konspirations)teori, att begreppet utopist: "Det är någonting som ni hittat på i den här tråden tror jag".
Citera
2017-06-25, 22:28
Medlem
lm5711s avatar
Här följer lite som jag tycker förklarar den sortens kritik som Jomshof har fått utstå, och vad som egentligen ligger bakom.

Citat:
Jag har aldrig hört talas om någonting som heter utopist. Det är någonting som ni hittat på i den här tråden tror jag.

Utopi är ju det en ideologi vill utmynnas i. Jag tror du vill säga att jag är en "ideolog". För det ordet finns.

Citat:
Det finns ingenting som heter utopist. Jag tror ni hittat på det i den här tråden.
"Vad betyder utopist? - Person som fritt konstruerar idealsamhällen" länk
Utopisterna försökte bygga sin drömsamhällen under 1900-talet. De var kommunister, nazister, religiösa fanatiker (ex länk). De är skyldiga till hundratals miljoner människors död, och nu vill de ha förnyat förtroende.

En utopist struntar i fakta och logik, det är bara hinder i hans väg till makten. Det finns inget intresse av en gemensam konstruktiv diskussion, motståndarna ska antingen kapitulera villkorslöst eller sablas ner med alla möjliga medel.

En stor del av den svenska politiken både till höger och vänster har kidnappats av utopister.

Tänk på det när ni "debatterar" med dem. En utväxling med dem liknar mer gyttjebrottning än schack, så jag har svårt att kalla det en riktig debatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Äh, kom igen nu. Du kan ju inte på fullt allvar mena att de som företräder dina åsikter är "de utsatta" på FB? Kan i viss mån hålla med om det på många andra platser men att påstå att det är så här är att dra offerkortet lite väl lättfotat.

Här levereras det (ofrivilligt?) en massa exempel på vad jag menar på löpande band.

När utopisterna kallar folk för rasister och nazister så finns det inget annat än ren mobbning bakom detta. Det finns ingen som helst god vilja till en ärlig debatt, bara ren ondska i att man försöker banka ner motståndaren genom att skriva vad som helst om honom för att vinna poäng.

Att säga att någon "drar offerkortet" är en härskarteknik. Istället för att argumentera sakligt angriper man personen, och kallar honom indirekt för svag och ynklig ("ett offer").

Det som skrivs om "de utsatta" har inget med mobbningsfrågan att göra. Styrkeförhållandena kan se ut precis hur som helst. Det ändrar inte det faktum att du försöker mobba dina motståndare.
Citera
2017-06-25, 22:29
Medlem
M-politikern bör byta parti till S,V eller MP. Han kör med precis samma korkade retorik som imbecillerna i dessa partier. Han kanske jobbar undercover i moderaterna?
Citera
2017-06-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jomshof faller i fällan, jävla amatör.

Snubben han avser är svensk medborgare, har bott i Sverige i 26 år, har en akademisk examen och yrkesarbetat/betalat skatt i Sverige i 18 år.

Varför skulle inte han då vara "välkommen i Sverige" kan man fråga sig, jo tolkningen blir ju naturligtvis att det handlar om rastillhörighet.

Varför ska Riksdagsledamöter för SD bjuda på de här straffsparkarna hela tiden?

Men för i helvete - Jomshof har ju bott här hela sitt liv och har minst lika bra akademiska meriter. Om det nu hänger på det så är du bra dum i huvudet.

Sverige är ett öppet samhälle. Den som inte kan anpassa sig till detta ska åka hem antingen självmant eller genom avvisning. Det är precis detta Jomshof vill ha fram.
Citera
2017-06-25, 22:34
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
M-politikern bör byta parti till S,V eller MP. Han kör med precis samma korkade retorik som imbecillerna i dessa partier. Han kanske jobbar undercover i moderaterna?

Den var bra! haha

Det är mycket möjligt. Han verkar ha den där idén att Afrika är som det är för att vita kolonisatörer kom dit och tömde landet på resurser. Och nu verkar han tycka att problemet är att hans väljare inte har jobb är för att vita svenskar utfryst hans väljare.

Så ja - V eller MP.
Citera
2017-06-25, 22:50
Medlem
Pinsamt hur sjuklöverns lakejer sitter i tråden och hoppas att det här kommer ha någon inverkan på opinionen, precis som ni har suttit och hoppats så många ggr förr.

Men nu, nu vänder det för att Jomshof talade lite klarspråk. De är nazister HAHA(!), jag visste det(!), här har ni det svart på vitt! Vänsterpartiet får egen majoritet tillsammans med miljöpartiet nästa val(!), nu vänder det!

Svenskar skiter i vad SD säger och gör, Jomshof hade kunnat hota negern med zyklon B det gör ingen skillnad.

Svenskar bryr sig inte om din jävla hudfärg bara du beter dig svenskt. Utbilda dig, lär dig svenska, skaffa dig ett jobb, betala skatt, kom i tid, stå i kö, tala i normal samtalston i offentliga miljöer, förstå att religion är en privatsak och plocka för fan undan efter dig.

Det är allt blatten behöver göra.

Svensken bryr sig om det som påverkar dem i sin vardag, så ni lakejer borde bry er mer om att sossarna snackar skattehöjningar i högkonjunktur och blatteriet med kriminalitet sprider sig som pesten. Och var fan ska ni Annie-fantaster hitta alla era skattesänkningar när ni massimporterar negativ produktivitet?

80% av etniska svenskar umgås sällan eller aldrig med en utomeuropeisk invandrare för de beter sig inte som folk. Där någonstans ligger taket för SD men det går trögt för det måste påverka den själviske svensken direkt i vardagen.

Så istället för att hoppas på något SD gör vänder skutan får ni se till att de andra partierna ser till att blatten kammar sig, skaffar sig ett jobb och blir lönsam samt börjar beter sig svenskt. Annars går det bara åt ett håll.
Citera
2017-06-25, 22:50
Medlem
RadioDDR1s avatar
Examen i sociologi är rena bluffen. Pseudovetenskap. Ett tecken på västvärldens förfall. Muslimen har tagit examen i marxism. Grattis. Löfvens svetsutbildning smäller nog högre än muslimens samhällsomstörtande kulturmarxismutbildning bekostat av svenska skattebetalare.
Citera
2017-06-25, 22:52
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Att säga att någon "drar offerkortet" är en härskarteknik. Istället för att argumentera sakligt angriper man personen, och kallar honom indirekt för svag och ynklig ("ett offer").

Citat:
Nu var det inte jag som gnällde som en liten ynklig porslinsdocka [...]

Återigen, tack för de perfekta illustrationerna av vad jag menar. Hade inte kunnat hitta på bättre exempel på egen hand.

Citat:
Oj, så mycket känslopjunk. Sorry, men jag skiter ärligt talat i dina känslor.

Som sagt, du är en sketen mobbare. Precis som så många av våra politiker och personer i massmedia.

Fakta och logik ligger inte för dig, däremot verkar du ha ett outtömligt förråd av personangrepp.

Det är såna som du som trasar sönder det demokratiska samtalet i Sverige. Är ni betalda rysstroll?

Eller är det så enkelt som att en kombination av lathet och dumhet gör att ni helt släppt tanken på att argumentera sakligt?

Citat:
Du verkar vilja argumentera om argument. Metaargumentera tror jag det kallas? Men du kanske ska kolla upp det i ordboken först. Jag kan inte alla ord i svenska språket, precis som du nämner i ditt inlägg.

Tack för att du hjälpt till att illustrera vad som ligger bakom "debatten" om Jomshofs inlägg.

Massmedia och politiker är helt ointresserade av att debattera de egentliga sakfrågorna. Tex om en så till synes välintegrerad invandrare som bott här i nästan 30 år visar sig ha en så avvikande syn på demokrati, vad har vi då att se fram emot när vi har tagit emot så många under så lång tid? Borde detta påverka hur generösa vi är med uppehållstillstånd framöver?

Istället haglar fula debattknep, sofisteri, de vanliga personangreppen och rena mobbningen. Detta eftersom det är utopisterna som styr. De är bara intresserade av sin makt, inte av en gemensam och konstruktiv samhällsdebatt som baseras på fakta och logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in