Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Jomshof är en gammal syntare som var medlem i bandet Elegant Machinery från 1988 ända in på detta årtionde. Att han inte skulle ha så noga koll på Kraftwerk är ungefär lika troligt som att samtliga skribenter på DN Kultur är medlemmar i KKK.
Lite off topic:
Tänk att man har stått med rosa hår, överdrivet mycket kajal och sett Jomshof spela synth på Arvikafestivalen. Det var tider det.
On topic:
Jag tolkar Kahin Ahmeds debattinlägg som att han tror sig tala för alla förortens invånare när han säger att Jimmie Åkesson inte är välkommen, vilket är
fel. Jag kan sätta min högra arm på att om han hade frågat först vad folk faktiskt tyckte, så hade de sagt att det är deras
demokratiska rätt att höra allas röst, oavsett vart den kommer ifrån. Sen spelar det ingen roll huruvida man sympatiserar eller inte, det är det som är det fina med demokrati. Att försöka stänga ute någon medför att dessa människor aktivt måste söka upp den information som annars skulle kommit till dem, alla gör inte det, vilket i dessa tider, när det är 14 nånting månader till val och en regering som knappt vet vilket ben de ska stå på, är otroligt viktigt. Speciellt med tanke på det politiska klimat vi har idag.
Därmed inte sagt att Jomshof har rätt i sin replik, det var otroligt dumt och han skadar sitt parti med tanke på vad som skett den senaste tiden med Ekeroth och Söder. Det bara regnar småspik ner på stackars Åkesson som säkert får plocka fram både plan B och plan C. Han är dock en stabil partiledare så det kommer han att fixa.
Jag är själv partilös för tillfället så om någon vill starta upp nåt så skicka PM.