2017-06-25, 12:25
Medlem
motarbetars avatar
Står bakom Jomshof till 100% i detta. Svenskar har i decennier tryckts ner, och försökt tystas just för att vi är svenskar. Det är slut på CUCKS beteendet.

Kan inte förstå hur invandrare kan ta ton och försöka förklara för oss vad vi ska tycka och tänka, i Svenskarnas land. Sinnessjukt samhälle vi lever i idag.
Citera
2017-06-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Mycket intressant att moderaterna försvarar en sådan antidemokratisk islamistisk tokstolle. Hoppas moderatväljarna vet vad dom röstar på för parti.
Som ni märker är det än så länge endast andrarangsfigurer från moderaterna som kommenterat. Jag hoppas att AKB tvingas ut och försvara stenålderssomaliern också. Då är profetian uppfylld. Mitt stalltips är dock att hon håller sig passiv.
Citera
2017-06-25, 12:27
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, så kanske det är. Är dock irrelevant för frågeställningen om Kahin Ahmed kan betraktas, kulturellt sett, som svensk.

Jag skulle säga att man är svensk om man själv betraktar sig som det + de flesta svenskar håller med.

Men i mitt fall är det en väldigt hög ribba innan jag placerar någon i "svensk-facket". Jag har flera bekanta från Norge och Danmark som kom till Sverige i tjugoårsåldern och nu bott i Sverige under flera årtionden. Dvs ganska likt detta fallet.

Dessa norrmän och danskar betraktar jag fortfarande som norrmän och danskar, inte svenskar. Jag får för mig att en stor majoritet av svenskar tänker likadant.

Jag har stött på en tysk där jag först placerade honom i "svensk-facket" eftersom han pratade helt flytande svenska. Men när han berättade att han bara bott i Sverige sedan 20-årsåldern så åkte han i "tysk-facket" istället.

Detta tror jag är universellt runt om i världen. Man betraktas inte som dansk/portugis/iranier/belgare om man flyttade till nåt av dessa länder i tjugoårsåldern, oavsett hur väl man smälter in ytligt sett med språk och uppträdande.

Detta med "svensk" eller inte verkar extremt viktigt för vissa. Jag gissar att det beror på att om man kan blanda bort korten om vem som är svensk så är det lättare att driva igenom en agenda med friare invandring.

Men om det man egentligen vill ha är en friare invandring så får man argumentera direkt för detta. Inte ge sig på en postmodern "vem är egentligen svensk"-dekonstruktion.

Är det viktigt för dig att folk lättare ska bli kallade för "svenskar"? Varför? Vad händer om man har min klassificeringsmetod istället? Får man inte umgås med dem? Tvingar det oss att utvisa alla icke-svenskar? Måste vi stoppa in dem i läger eller driva fjärrvärmenäten med dem?
Citera
2017-06-25, 12:30
Medlem
Kahin Ahmed berömmer sig med att ha betalat skatt och därmed bidragit till Sveriges väl, men man ska ha i åtanke att han alltså har jobbat med verksamheter som enbart gynnar invandrare. Han har varit SFI-lärare och haft en anställning på ett "demokraticenter" där han hjälpt somalier att överklaga avslag från migrationsverket.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4578839

Hans lön kommer alltså från skattebetalarna, vilka dessutom sannolikt tack vare Kahin Ahmeds hjälp fått än fler somalier att behöva försörja.
Citera
2017-06-25, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Som ni märker är det än så länge endast andrarangsfigurer från moderaterna som kommenterat. Jag hoppas att AKB tvingas ut och försvara stenålderssomaliern också. Då är profetian uppfylld. Mitt stalltips är dock att hon håller sig passiv.

Anders Ekholm är förvisso bara tillförordnat partisekreterare, men ändå partisekreterare.
https://www.svd.se/m-kritik-mot-jomshofs-utspel-odemokratiskt

Det är ju inte direkt en dussinmoderat som ställer sig upp till hans försvar utan en med ganska hög rang i partiet.
Citera
2017-06-25, 12:35
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Lite hjälp

Tack. När jag läser hela intervjun uppfattar jag det mer som Jomshof angriper åsikterna och inte hudfärgen på personen i fråga.
Citera
2017-06-25, 12:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Problemet är att SD inte har några lösningar som är genomförbara. Det saknas totalt konsekvensanalyser av såväl ekonomisk och humanistisk karaktär. Det är helt enkelt inget seriöst parti. Vilket också med all tydlighet framgår inte minst av Jomshofs lilla malör.
Ärligt talat...tycker du att sossarna sitter inne med lösningarna?
Problemen i sossarnas betongghetton började redan i slutet av 70 talet, även om dom bara var en bråkdel av vad det är idag.
Sedan dess har det bara blivit värre för varje år som gått.
Inför valet 2006 stod Toblerone-Mona i Hammarkullen och rapade floskeln "alla skall med", åker man förbi där idag så står invandrarna fortfarande där och frågar sig vart dom skall med och när dom skall åka...

Under sossarnas beskyddande vingar har problemen i förorten växt från att ungarna sniffade lim och stal moppar och ett antal vuxna satt fast i blandmissbruk och att småkriminalitet inte var helt ovanligt till att barn åker omkring på stulna moppar och skjuter varandra i ansiktet.
Unga killar drar iväg till IS och skär huvudet av folk eller deltar i terrordåd.
Bilbränder, skolbränder, stenkastningar, granatkastningar, balkongkastningar, hedersmord, bilbomber,
tvångsgifte, gängkriminalitet, narkotikaberoende och utanförskap är idag vardag och ingen lyfter ett ögonbryn för detta...

Vad har sossarna för lösning på problemen idag? (för det handlar om problem och inte "utmaningar")
Fler fritidsgårdar i områden som redan har flest fritidsgårdar?
Låta polisen grilla kycklingkorv åt dom kriminella?
Dela ut armband med tryckta floskler?
Dela ut mer pengar till källarmoskéers demokratiprojekt?
Sjunga Kumbaya?

Hur tror du svetsarn skall lösa dessa problemen så hans "nya samhällsbygge enligt den svenska modellen" blir ett bra samhälle?
Det hade varit intressant att höra, för att rapa floskler om allas lika värde kommer knappast att räcka.
Citera
2017-06-25, 12:38
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Kahin Ahmed berömmer sig med att ha betalat skatt och därmed bidragit till Sveriges väl, men man ska ha i åtanke att han alltså har jobbat med verksamheter som enbart gynnar invandrare. Han har varit SFI-lärare och haft en anställning på ett "demokraticenter" där han hjälpt somalier att överklaga avslag från migrationsverket.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4578839

Hans lön kommer alltså från skattebetalarna, vilka dessutom sannolikt tack vare Kahin Ahmeds hjälp fått än fler somalier att behöva försörja.

Så otroligt passande. Jag brukar påpeka liknande när folk i min omgivning säger att en del av dem får riktiga arbeten. Är det ett riktigt arbete att tolka för sina landsmän vid myndighetskontakter? Är det ett riktigt arbete att översätta filmer till arabiska så de kan ha arabisk text på bio? Hade dessa arbeten behövts utan invandringen? Nej det hade de verkligen inte, och då handlar det mer om bidrag än lön och det borde dras från något migrationskonto istället för andra delar av budgeten.

Om denna enda lilla ändring gjordes i hur staten presenterar sin budget så hade det varit nog för att varenda svensk skulle gå ut på gatorna handgripligen sätta stopp invandringen.
Citera
2017-06-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Anders Ekholm är förvisso bara tillförordnat partisekreterare, men ändå partisekreterare.
https://www.svd.se/m-kritik-mot-jomshofs-utspel-odemokratiskt

Det är ju inte direkt en dussinmoderat som ställer sig upp till hans försvar utan en med ganska hög rang i partiet.
Nja en andrarangsmoderat, men det är illa nog (för moderaterna Och jag när fortfarande ett gott hopp om att AKB ska hoppa i samma tunna
Citera
2017-06-25, 12:40
Avslutad
Citat:
Nja en andrarangsmoderat, men det är illa nog (för moderaterna Och jag när fortfarande ett gott hopp om att AKB ska hoppa i samma tunna

Om en "andrarangsmoderat" är alla moderater som inte är i partistyrelsen så är väl även denna person en "andrarangsmoderat".
Citera
2017-06-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ja men nu är det SD:s spelplan som gäller. Det är bara acceptera eller dö den politiska sotdöden.:
Jaså, har SD plötsligt fått majoritet i riksdagen? Nej.
---
AKB öppnade i februari för samarbete med SD. Hon hade nog inte Kahin Ahmed med sig där. Frågan är då varför han är kvar medan så många har lämnat M?
Citera
2017-06-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Lär dig skillnaden på människors lika värde och hur man bedömmer deras handligar så kommer du också att förstå.

Nä jag kommer nog inte att förstå, förklara. Hur kan någon eller något som bara ställer till skit ha samma värde som något eller någon som bara gör gott. För mig är det bara hjärntvättade idioter som kan tycka det.
Josef Fritzl en 82årig pedofil som låsta in barn i en källare har inte samma värde som Bill Gates eller min 5 åriga dotter.

Synonymer till värde
1. pris, belopp; betydenhet, förtjänst, betydelse, vikt, kaliber, dignitet, halt, beskaffenhet, bonitet; nytta, gagn, utbyte

Alla hus är lika mycket värda, alla bilar är lika mycket värda. Alla partier är lika mycket värda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in