Citat:
Ursprungligen postat av
FarangDingDong
Nu är väl risken att jag provocerar någon som är för eller emot SD men:
Ni inser väl att detta är ett ickeproblem?
SD växer och i takt med detta normaliseras partiet. Efter valet 2018 kommer SD att ha tusentals stolar på lokal nivå som måste fyllas. Vilka kommer så småningom att se karriärmöjligheter där? Den särskrivande gapiga svansen på social medier? Tror nog inte det...
Inom något decennium eller så kommer SD att domineras av helt vanligt folk många av dem invandrare som moderaten Ahmed i inslaget. Redan nu ökar SDs väljarstöd bland invandrargrupper. Från en mycket låg nivå visserligen men det är en trend som kommer med ett växande parti.
Inom några decennier kommer det inte finnas något utrymme kvar inom SD för den typ av åsikter som Jomshof framför. Det kallas normaliseringsprocess och kan observeras i alla rörelser som är seriöst intresserade av att utöva inflytande i ett samhälle.
När denna process är fullbordad har särskrivande svansen sedan länge gått vidare till någon nybildad gaphalsrörelse.
Du måste vara en äkta rasist?
Jag skall inte berätta för dig vad mina serbiska eller kurdiska vänner brukar kalla afrikaner för.
Läs detta noga: Invandrare till Sverige är ingen enhetlig grupp. Många av dem som invandrar hit motsätter sig invandring till sina egna hemländer.
Du är vår egen lille "rasse"!