2017-06-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Människor som Powergirl skrämmer mig med deras besatthet av hudfärg och ras. Det är nyvänstern som "uppfunnit" begrepp som exempelvis "rasifierad", inte SD.
NyVänstern har gjort sig själva till experter att tolka allt som en fråga om etniskt ursprung när den egentliga diskussionen handlar om människors värderingar och att vi idag har människor med diametralt skilda åsikter gentemot den inhemska befolkningen.
Men som sagt, antirasistiska gruppen gör mig rädd med deras gränslösa besatthet av etniskt ursprung.

De hjälper iofs med att belysa vilka grupper det är dysfunktionella problem med, något som kanske inte hade hänt annars.

De skapar motsättningar, de skapar rasism. Vita är onda och orsakade allt dumt? Jaha, det är därför afrika är ett så förbannat funktionellt land att folk använder pinnbåtar för att försöka korsa havet till våra bankomater.

Allt går åt två håll och till slut kommer sanningen fram.
Citera
2017-06-25, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Jag kollade runt på google och Facebook och såg att han gått på Södertörn. Han anser även att det är fel att kalla en vuxen man som gifter sig med en nioåring för pedofil Våran egna profet Muhammed i skottgluggen när han skällde ut Bali för några år sen. Hans debattinlägg som jag faktiskt läste kan ge en cancer Bortser man från det sedvanliga tramset SD äter barn, nazister, rasister och typiskt förtal hyllade han författarna som bojkottade bokmässan för att FRIA TIDER är inbjuden.

https://unvis.it/nyheter24.se/debatt...jimmie-akesson
En moderat som är lika påläst som en genomsnittlig AFA-terrorist!
Jag reagerade också på att han inte kan skilja på Fria Tider och Nya Tider.
Citera
2017-06-25, 10:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror problemet är att folk här inte förstår grundläggande marknadsföring.

Extrema pk-människor är som Apple-personer. Det är en högljudd minoritet som inte under några omständigheter skulle köpa en PC eller använda Android. Vad är då lösningen? Man säljer runt dem. Man struntar alltså i dem. Istället tar man marknadsandelar där det går.
Exakt. Kunde inte sagt det bättre själv! Det beror förmodligen på något som kallas "marketing myopia", dvs. markandsföringsnärsnynthet (oj det blev ett långt ord).

Extrema PK-människor, som oftast befinner sig i eller nära det sk. etablissemanget, som har dålig kontakt med den stora massan, med folket. Man befinner sig i en bubbla, som är fylld med högfärd och egentillräcklighet och försöker tvinga på omvärlden sin världsbild, sin "produkt."

Då brukar det gå illa.
Citera
2017-06-25, 10:47
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst är SD ett rasistiskt parti som inte tror att människor har lika värde utan graderar dem beroende på var de kommer ifrån,hudfärg och vilken religion de tillhör. Hela den här tråden har mängder av inlägg som visar vilken syn på etnisk ursprung som råder bland SD anhängarna. Tvätta på ni men Jomshofs uttalande går inte bort i tvätten.

NEJ SD är inte ett rasistiskt Parti , läs partiprogrammet .
Däremot finns det personer som är rasister i ALLA partier , men det är en annan sak .
Citera
2017-06-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det spelar ingen roll. Han skulle förmodligen passa verkligen bra på den posten av flera olika skäl där oantastbarhet nog kommer att vara den viktigaste egenskapen. Han skulle klara av alla stormar som obevekligen kommer om SD kommer att var i regeringsställning.
Problemet är om vinden vänder igen då vänder väl Hanif Bali återigen.
Vet han vad vindflöjel är? (retorisk fråga)
Citera
2017-06-25, 10:48
Medlem
Det här är givetvis uttänkt innan av Jomshof och knappast någon spontan groda. Jomshof upplever jag inte som den typen som gör nåt förhastat. Han är en riktig räv ta mig fan. Det här kommer snarare gynna SD.

Jag avskyr SDs politik, men håller fan med Jomshof. Det är trots allt inte han som här började göra skillnad på folk.

Vilka mer är inte välkomna i förorten? Och vilka exakt tillhör förorten? Folk som demokratiskt röstar på SD och bor i förorten, ska de känna sig ovälkomna där de faktiskt bor?

Klart han får yttra sig, svensk eller inte, men gör man så tydliga avgränsningar och spär på polemiken ännu mer får man fan tåla mothugg.
Senast redigerad av Magmunnen 2017-06-25 kl. 10:53.
Citera
2017-06-25, 10:49
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja SD ÄR Ett rasistiskt parti och de flesta av dess anhängare är givetvis det. Räcker med att läsa på om SDS historia, lyssna på Jomshof Ekroth m.fl. och kolla på FB för att inse det. SD anhängare här älskar ju att slänga ut sig rasistiska benämningar och nedvärdera folk med annan hudfärg.

Anser du att samma logik går att applicera på sossarna och VP (vpk)?

Sossarna --> rasbiologi, lobotomeringar och tvångssteriliseringar (rena nazimetoderna).

VP (vpk) --> hyllande av diktaturer och en idiologi som resulterat i utrotandet av ca 100miljoner människor. Sovjet som stått för den största miljöförstöringen i planetens historia. Den föredetta partiledaren som berättat att han grät när muren föll osv. osv..

Hur var det nu du sa att du resonerade?
Citera
2017-06-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Exakt. Kunde inte sagt det bättre själv! Det beror förmodligen på något som kallas "marketing myopia", dvs. markandsföringsnärsnynthet (oj det blev ett långt ord).

Extrema PK-människor, som oftast befinner sig i eller nära det sk. etablissemanget, som har dålig kontakt med den stora massan, med folket. Man befinner sig i en bubbla, som är fylld med högfärd och egentillräcklighet och försöker tvinga på omvärlden sin världsbild, sin "produkt."

Då brukar det gå illa.

Tydligen stödjer ju MSM ena sidan mer än andra i detta fallet. Hade de tagit in någon som gjort en analys som ni gjorde så hade de kanske kunnats ses som opartiska.

Enda stället som är någorlunda vettigt är ju gp.se och Alice.
Citera
2017-06-25, 10:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Richard Jomshof blev kränkt när den moderate politikern Kahin Ahmed skrev att Jimmie Åkesson inte är välkommen i förorterna. Han väljer att ge igen med samma mynt och förklarar att Ahmed inte är välkommen i Sverige:

Frågor att diskutera kanske: Är det en smart strategi att som politiker ge igen med samma mynt? Förstår inte Jomshof att när Ahmed skriver att "Åkesson inte är välkommen i förorterna" då menar han att invånarna inte tycker om honom, inte att han inte har laglig rätt att vistas i förorter? Misstolkar Jomshof med flit? Blir Sverigedemokrater mer kränkt av att invandrare kastar skit på deras partiledare än när svenskar gör det? Är svenskar som tycker illa om Åkesson välkomna i Sverige men inte invandrare?

Det är du som inte förstår att denne inkvoterade blatte ej kan tala för alla som bor och besöker Järvafältet och förorterna. Finns svenskar där och mången blattar som röstar på SD och gärna omfamnar honom och hans partis politik.

Gör om, gör rätt!
Citera
2017-06-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Mitt tillägg till posten blir mitt svar:

Edit: Hanif Bali har väl röstat för massmigrationen sedan han kom in i riksdagen för moderaterna vid valet 2010?

Hanif Bali:s valslogan: Först röstade jag för det sedan när vinden vände röstade jag mot det!

Verkar som om Hanif har vaknat upp till att det finns biologiska skillnader mellan grupper... Kanske därför han svängde.
Citera
2017-06-25, 10:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Kul att du pratar om vi. Vilka är vi? Den femtedelen som älskar att vältra sig i alla idiotier som alla med utländsk bakgrund gör sig skyldiga till. Vad vi behöver i det här landet är en gemensam och stark tro på gemenskapens betydelse där människors lika värde står i centrum. Det enda receptet som hörs från SD är att man vill exkludera vissas rättigheter och på det viset uppnå alla andras friheter. En typisk högerpolitik med inslag av rasism. Precis det som Jomshof så väl beskriver.
Vi är alla (inklusive invandrare) som märker att utvecklingen i Sverige just nu är otroligt negativ. Ett alltmer splittrat samhälle. Att yttrandefriheten är beskuren. Att demokratin är hotad.

Och som vanligt tolkar du det som rasism. Men jag ska tala om en sak för dig, det är inte rasism. Det är berättigad samhällskritik.
Citera
2017-06-25, 10:55
Medlem
Citat:
Visst är SD ett rasistiskt parti som inte tror att människor har lika värde utan graderar dem beroende på var de kommer ifrån,hudfärg och vilken religion de tillhör. Hela den här tråden har mängder av inlägg som visar vilken syn på etnisk ursprung som råder bland SD anhängarna. Tvätta på ni men Jomshofs uttalande går inte bort i tvätten.

Powergirl du är lika mycket värd som Behring Breivik och IS ledaren Abu Bakr al-Baghdadi.

Själv har jag, Obama och Jomshof mfl ett annat värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in